Губернаторът Павел Маринов след бунта на Летище-Бургас: Няма компромис със сигурността на израелските туристи (ОБНОВЕНА)

Областният управител насрочи за утре нова среща с представителите на фирмите, за да се потърси решение на проблема
Ключови думи:
бургас, летище, протест, превозвачи, фирма, автобус, областен управител, павел маринов
05 Юни 2014, Четвъртък, 13:50 ч.
Автор: Радостина ГЕОРГИЕВА снимка АвторътКак от 80 лв. миналата година таксата скочи на 400 лв., питат превозвачите
Няма да има компромис със сигурността при превозването на израелски туристи от Летище-Бургас до курортите по морето заради възникналото недоволство. За това бе категоричен областният управител на Бургас Павел Маринов на днешната среща с превозвачите, които внезапно излязоха на протест заради петорното увеличение на таксите, които плащат за ползване на паркинга на Летището /виж подробности тук/. Превозвачът Димитър Янакиев уточни, че туристите от Израел ги спират на Терминала и превозването им се извършва нормално. Плащаме си с билети влизането, никакви карти не сме купували, добави той.
„На 29 май сме поели ангажимент и с писмо до Министерството на транспорта сме поискали промяна на схемата за определяне на таксите за превозвачите. Писмо от министъра е получено веднага. В него се казва, че не е позволено концесионерът да злоупотребява с господстващо положение“, каза Павел Маринов.
Може да се коригира единственото Методиката по остойностяване на тази услуга, каза Павел Маринов. Областният управител насрочи за утре нова среща със заинтересованите страни, за да се потърси адекватно решение на проблема.
41 фирми вече са закупили карти за абонамент на паркинга, a oбщият им брой е 150.
Превозвачите бяха категорични, че въпросът за тях е само един – за парите. Как така от 80 лв. миналата година таксата сега скочи на 400 лв. Една фирма, ако има 10 автобуса, трябва да плати 4 000 лв. за сезона, а нямаме откъде да ги вземем, заявиха категорично те.
"В момента трябва да дам за пропуски 3 000 лв. за това, че посрещаме туристи. Едва ли не ние посрещаме инвеститори", негодува туроператорът Иван Кирязов. „Разбираме, че инвеститорът е направил инвестиции, но ние нямаме отношение към това. Няма дебат, няма дискусия, няма разговори. В един момент получихме по имейл писмо, че трябва да плащаме 400 лв., ами ако догодина искат 1000 лв.“, пита риторично той.
Нека държавата да не оставя така проблема, който е много сериозен и за който ние алармираме от месеци, призова той. „Трябваше туристите да вървят пеш, автобусите да спират долу и тогава да седнем и да решаваме проблемите. Ние водим разговорите от месец и половина и не искахме да се стига дотук. Всичко това не е добре за имиджа на България, за крехкия имидж на нашата държава“, заяви Кирязов. „Не става въпрос за нещо различно, освен че по този начин не се работи. Ние търсим съдействие на областния управител като представител на държавата, получихме го, след което не се случи нищо“, добави той. Ще спираме туристите долу на колелото, журналистите ще ни отразяват и ще вървим в тази посока, закани се Кирязов.
Адонис Енд Фрог ЕООД е новата фирма, която е спечелила конкурса за паркинга. На срещата обаче не присъстваха нейни официални представители или пък от Летището.
Проверка на Флагман.Бг установи, че Адонис Енд Фрог са наематели и на паркинга на Летище-Варна. Там обаче нямало такива такси за превозвачите, изискванията били други. В същото време тази фирма се занимава с ветроходство. Държат и 50% от новопостроения мол в Плевен.
![]() Превозвачите и туроператорите настояват за своевременно решение на проблема |
В категории:
Бизнес






Претърпя тежка злополука
13/03/2025, Четвъртък 22:00
0







Зрителите да очакват пълен шок в Ергенът
13/03/2025, Четвъртък 21:41
2













