Експерти събират жалби след алармата на Флагман.бг за кошмара във влака Бургас-София
Специалистите от Асоциация „Приятели на железопътния транспорт” реагира на сигнала на Флагман.бг, който публикувахме за кошмарното пътуване на десетки пътници по коридорите на влака Бургас-София в неделя вечерта (виж тук). Пътници алармираха, че възрастни хора и малки деца висят на сантиметри от вратите, а часовете до столицата са били истинско предизвикателство. „Беше някакъв ужас”, възмутена каза пътничка, качила се на влака от гара Карнобат.
Веднага от асоциация „Приятели на железопътния транспрот” заявиха, че при подобни ситуации пътниците могат да се обръщат към тях.
„Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" съветва: „Всеки пътник, който счита, че правата са му нарушени, следва първо да се обърне към железопътния превозвач - БДЖ "Пътнически превози" ЕООД. Всеки пътник, чиито права по приложимите разпоредби от Регламент № 1371/2007 са нарушени, може да подаде жалба до Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" или до “Комисията за защита на потребителите.”
Опитът ни показа, че пътниците често не знаят как точно да подадат своето оплакване”, коментираха от асоциацията. От там призовават всеки недоволен пътник да търси правата си. Съветите им са хората да записват всичко, което искат да споделят, включително датата, часа, точното място. „Обърнете внимание и на направлението или номера на влака. Приложете всички документи, подкрепящи оплакването ви, като например билети, видео или фотографски изображения, които могат да бъдат полезни доказателства.”, съветват от организацията.