Слагат подпорните стени на дългочакания пътен възел Запад, който ще отпуши Бургас
Кметът Димитър Николов провери на място как върви изпълнението на един от най-важните инфраструктурни обекти на Бургас – Пътен възел Запад. „След броени дни приключват последните дейности на първия етап, включващ преместване на подземните ВиК комуникации под трасето на новия надлез. Веднага след това започва изграждане на подпорните стени на бъдещата детелина и на двата подхода на детелината на първо ниво в посоките ул. „Одрин“-„Проф. Якимов“ и „Проф. Якимов“-„Одрин“, сподели кметът Николов.
Подпорните стени ще бъдат изградени от сглобяеми стоманобетонови панели, които са вече изработени от фирмата – изпълнител. Предстои изграждане на фундаментите /основите/, върху които ще бъдат положени масивните панели. Общата стойност на целия проект е около 20 млн. лв. За втория етап от държавната власт бяха осигурени 3 млн. лв. За останалите етапи на обекта също се чака финансиране от държавата.
Бъдещият надлез е с ключово значение за осъществяване на новия околовръстен път, чиято цел е да изведе тежкия транспортен трафик по обходен маршрут без да навлиза през центъра на морския град, да намали задръстванията, пътните инциденти, шума и отровни емисии във въздуха.
Проектът за Пътен възел Запад включва изграждане на детелина от бул. „Проф. Яким Якимов“ към ул. „Одрин“ и мост над ул. „Одрин“ и минаващите оттам 9 жп линии към ул. „Крайезерна“. Новият маршрут ще включва улиците „Проф. Яким Якимов“ – „Крайезерна“ – „Тодор Александров“ – Пътен възел Юг към Южното Черноморие. Това е една от основните теми, които обсъждаха кметът Димитър Николов, премиерът Пламен Орешарски и областният управител Павел Маринов.
Реализацията на важния в национален мащаб обект стартира миналата година с изместване на подземните комуникации под улиците „Одрин“ и „Крайезерна“. Изградени бяха дъждопреливник, отливен канал със заустващо съоръжение и обсадни тръби за канализация, питеен и промишлен водопровод под железопътните коловози.
Улица „Крайезерна“ също ще претърпи реконструкция, за да може да поеме тежкия трафик. Ремонтът ще подсили основите й и ще разшири платното. Подготвено е техническото задание за реконструкцията на „Крайезерна“, което е изпратено в Агенция „Пътна инфраструктура“ за съгласуване. „Предстои да стартираме проектирането за 4-лентов път, с което ще се подобри, както транзита на юг от Бургас, така и бързия достъп до всички промишлени зони и до Пристанище Бургас. Дотогава апелираме към пътуващите за Южното Черноморие през уикенда да ползват алтернативния вариант на новия обходен път, като на влизане в града завият по бул. „Проф. Якимов“ – „Одрин“ – „Цар Калоян“ – „Марица“ – „Арда“ – „Княгиня Мария Луиза“ – „Индустрилна“ – Пътен възел Юг и продължат на юг към Созопол“, заяви кметът Николов.
Предстои обозначаване на целия маршрут с пътни табели. Дотогава екипи на КАТ ще регулират ръчно натоварените кръстовища. Призовават се жителите на „Меден рудник“ в петъчния следобед да ползват ул. „Индустриална“ за прибиране, тъй като при по-интензивен трафик може да бъде затворена за движение ул. „Спортна“.
Движението от София и Варна в момента се извършва основно по булевардите „Стефан Стамболов“ и „Димитър Димов“ през центъра на Бургас към Южното Черноморие, което създава огромни задръствания, колони от чакащи коли и изнервени пътници и шофьори.