Готова е първата станция на обществения велотранспорт в Бургас
Започна изграждането на материалната част от обществената система за отдаване на велосипеди под наем в Бургас. Тя се реализира по проект „Велосипедният град - модел на модерна градска мобилност“, финансиран по Програмата за малки проекти на Глобалния екологичен фонд. Първата от предвидените общо 12 велостанции, които ще бъдат разположени в различни зони на града и ще отдават общо 120 велосипеда под наем, вече е готова. Тя се намира пред Младежки културен център и е с капацитет за 12 велосипеда. Колелетата са оборудвани с GPS-и с цел безопасност, проследяване и ограничаване риска от кражби и вандализъм, а цялата велостанция е под видеонаблюдение. От следващата седмица започва изграждането на следващите 3 станции. Те ще са на територията на Приморски парк – до Казиното, Флората и Капаните. Местоположението на всичките12 станции е обозначено на информационните табла, разположени при всяка от тях. Предвижда се и изграждането на 3 информационни пункта, където колоездачите ще имат възможност да използват компресор за помпене на гуми, да осъществят леки ремонти, както и да се информират за местни събития.
Днес кметът Димитър Николов посети първата готова станция и заръча на екипа, ангажиран с изпълнението на проекта, в началото на летния сезон системата да бъде пусната в експлоатация и отдаването на велосипеди под наем да започне. Така Бургас става първият български град, който предлага тази услуга, широко разпространена в развитите европейски страни. В Холандия, например, 33 % от всички дневни пътувания се извършват с велосипед.
Като резултат от изпълнението на този проект ще се намалят вредните емисии, излъчвани от автомобилите в атмосферата, ще се намали автомобилният трафик, ще се облекчи проблемът с паркирането в проблемни градски зони, и ще се създаде трайна тенденция за преминаване към алтернативни форми на придвижване.
Местата за изграждане на 12-те вело станции са определени след анализ на съществуващата инфраструктураи на потенциалните потребители на системата, която е разработена така, че да осигурява бърз, лесен и безопасен достъп от кварталите на града, до централна градска част, до рекрационните зони.