БСП вика морския бизнес от Бургас на среща в парламента веднага след изборите
Смесена собственост на големите пристанища е най-добрата форма за развитието им, каза водачът на „Коалиция за България“ в областта Димчо Михалевски
Веднага след парламентарните избори, още на 10 юни, бургаските депутати от БСП ще направят среща в парламента с представители на морския бизнес в града. На нея ще бъдат обсъдени конкретни мерки за развитие на пристанищата и морските пространства в страна, обеща днес на среща с бизнеса водачът на листата на „Коалиция за България“ в областта Димчо Михалевски. Според него в досегашната работа на държавното ръководство е липсвала компетентност. „Такива срещи трябва да станат редовна практика, да отчитаме свършеното и да продължаваме напред“, каза Михалевски. На срещата бе и кандидатът за депутат Павел Маринов.
Една от идеите е двете големи пристанища – Бургас и Варна - да се регистрират като търговски дружества със смесена собственост. В тях държавата да притежава контролния пакет от 51%, част от акциите да получат общините, а останалата част да се продадат чрез фондовата борса на дружества, чиято дейност е свързана с портовете. Според бизнесмена Тодор Георгиев Морска администрация и Пристанищна инфраструктура са паразитни звена, които трябва да бъдат закрити. Той каза още, че на концесия трябва да се дават само малки кейове с няколко корабни места, а пристанищата в по-малките общини – Несебър, Царево, Созопол и т.н. трябва да бъдат общински. „Те не могат да печелят от пристанищна дейност, а от туризъм“, допълни той.
Държавата абдикира от интереса си и даде портовете на концесия на близки фирми, каза Михалевски и обеща след изборите БСП да ревизира концесионните договори и направените инвестиции в пристанищата.
Според изпълнителния директор на частното дружество „КРЗ порт Бургас“ АД Веселин Статев, бившият зам. транспортен министър Камен Кичев казал направо: „Ако можех да ви национализирам, щях да го направя“. От 2006 година насам единственият представител на правителството, който дойде при нас, бе някогашният зам. министър Даниела Никифорова. Тя беше много любопитна да вникне в проблемите ни, но все пак е само учителка по география, допълни с ирония Статев.
Друга идея от днешната среща, която според Димчо Михалевски заслужава внимание, е предложението да се направят промени в Кодекса за търговско корабоплаване, съставен още в далечната 1970 година и да се промени статута на българския флаг. Много държави, създали т.нар. „удобни знамена“, извличат всяка година печалби от стотици милиони долари, тъй като заради по-ниските такси много кораби плават под техен флаг. За сравнение - морският регистър на Панама през 2010 година „притежава” 6323 кораба, Либерийският - 2204, Малтийският – 1438, а под български флаг по това време плават едва около 40 кораба.
Този въпрос трябва незабавно да бъде вкаран за обсъждане в бъдещия парламент и да свалим ставките, каза Михалевски. Той обеща още и да потърси решение на проблема с Бургаската морска гимназия, бившето ССУМОР, която е тотално западнала е в момента с мъка поддържа две паралелки.
Човека разбира, интересува се и много бързо разбира проблемите! Сравнете поведението му с това на цитираните Гербаджии - не се хили като гламав, не се мазни, не парадира с правата си! Осъзнай се народе и дай път на разума! Понякога не е нужно да идваш всяка събота и неделя за да хапнеш и пийнеш и изпотрошиш държавна пара за пътни! В днешните дни има добре развита комуникация и ако си отговорен човек ще следиш проблемите на своите избиратели!!!
Успех на Михалевски и БСП!
ПАПЛАЧ ГЕРБЕРСКА !! САМО ЛАПАТ И СЕРАТ !
А тук написаното е ала-бала, което бе характерно за Варна през всичките тези години на регулиране на морския сектор от БКП/БСП и резултатът е виден. Това, че нещо в Бс мръдна е в резултат на намесата на някой от Бс и макар да не е това, което може да се желае е все пак много повече от това, което беше направено до сега.