Надлезът край "Кроношпан" ще изведе трафика от Бургас, хората ще дишат по-чист въздух, а улиците ще са здрави
Иван Вълков е завършил средно образование в Химическия техникум, специалност „Автоматика и електроника в химическата промишленост”. Работил е в „Нефтохим”, където е карал стажа си. Висшето си образование е завършил в МЕИ във Варна, по професия е машинен инженер. Работил е 18 години в системата на международния транспорт като е бил механик, технолог, главен инженер, зам. директор по техниката в СОМАТ. След закриването й е работил в нейна дъщерна фирма. Занимавал се с наземното обслужване. Има магистратура „Публична администрация” във Варненския свободен университет.
Бил е футболист в „Черноморец”, а в казармата е бил в спортна школа „Чавдар”. Плувец е, но сега казва, че няма време да ходи на басейн. Обича да релаксира на планина със семейството си.
Женен, с едно дете, живее в бургаския квартал „Сарафово”.
Общински лидер на ГЕРБ в Бургас, беше 3,5 г. председател на Транспортната комисия в парламента, а в момента е кандидат за депутат за предстоящите на 12 май избори.
- Г-н Вълков, идва лятото, а стана ясно, че има голямо забавяне в изграждането на магистрала „Тракия”. Това е един от най-големите обекти, който пряко засяга Бургас, ще бъде ли завършена магистралата в срок все пак?
- Да, това според е най-важния обект. Нормално е хората, особено тези, които ще тръгнат към морето това лято, а и тези които пътуват всеки ден от Бургас за София, да ги интересува дали ще бъде завършена в срок. Магистралата ще бъде завършена, в това трябва да бъдат сигурни всички. Първо – за нея има осигурено финансиране, над 70% вече е завършена. Това, което трябва да се направи вече, е основното асфалтиране и след това някои довършителни работи. В интерес на истината още в началото на март се забелязваше, че има забавяне и за съжаление изпълнителят използва, че в момента държавата е в такова състояние и има промяна в управлението. Ако се мине на 2-3 смени и се работи по-интензивно може да бъде завършена в срок В противен случай ще има закъснение, какво ще бъде то –никой не може да каже. Може обаче да бъдем сигурни в едно – ще пътуваме това лято по магистралата. Като се има предвид, че в България десетки години сме чакали нейното завършване, смятам, че ако има забавяне в рамките на месец или два, е приемливо. Действително при последното ми пътуване до София видях, че с доста по-забавени темпове вече се изгражда магистралата. Не ми се иска да подозирам, че това е свързано по някакъв начин с изборите, които предстоят. Но в край на сметка това е основна работа на изпълнителя.
- Още един път има директно отношение към лятото тук – Бургас-Поморие, в момента пътуването в този участък е трудно заради ремонта. Ще може ли спокойно да пътуват хората, когато трафикът стане интензивен?
- За пътя Бургас – Слънчев бряг имаме уверенията на
изпълнителя, че ще стане в срок участъкът Сарафово – Поморие. Там, единственият
проблем, който може да доведе до забавяне е, че има 20 метра, които не са
изследвани от археолозите. Не знам колко време ще им е необходимо, но вероятно ще са две или три седмици, за да
направят проучвания. През зимния период
това не беше възможно, макар че климатът тук е доста мек. От Агенцията по пътна
инфраструктура излязоха с изявление, че са на път да подпишат споразумение с
археолозите и до края на април този проблем ще бъде изчистен, което означава,
че до края на май ще имаме работеща отсечка.
Част от проектите, с които депутатите от ГЕРБ се гордеят за Бургас, този път те ще залагат и на осигуряване на работа за хората в региона |
Там няма да може да се прави обратен завой от Сарафово. От квартала ще може да се включват тези, които пътуват към Поморие, а в обратна посока ще има кръгово кръстовище в района преди пречиствателната станция. Не може на всеки километър да има такова кръстовище. Съгласно пътните инструкции това са възможностите, те са напълно нормални и са в рамките на 3 километра. Това са основни и важни пътища за лятото, но не са всички. В края на миналата година беше завършен изключително важен път – Бургас-Малко Търново, а също така и Царево-Ахтопол, който дълги години беше в много тежко състояние. Те вече са готови да посрещнат гостите на нашия регион, както и пътя Ясна поляна – Приморско. Много важна е отсечката Ришки проход-Карнобат-Шумен, имаме уверенията, че ще е готова до юни или юли. Този път, който изостава в нашия регион е Бургас-Средец-Елхово. Той е готов над 50-60% и общо взето не е мръднал от Нова година насам.
- Какъв е проблема за него?
- Не мога да отговоря, но изпълнителят е един и същ с този на лот 4 на магистрала „Тракия” (б.р. Холдинг Пътища АД). Аз като човек, който се е занимавал с тази дейност, мога да твърдя, че след като минат изборите, едно от първите неща, които ще бъдат запитани както Пътната агенция, така и Министерството на регионалното развитие, ще бъде за изпълнението на договора по този проект. Този път трябваше да е готов до есента на 2013 година, но това, че не се работи по него или просто се имитира някаква работа, означава, че няма да бъде завършен в срок и изпълнителят трябва да бъде санкциониран. Ако той довършен – всички подстъпи към нашия регион ще бъдат готови.
- Една от болките на хората в Малко Търново е пътят до Царево. Има ли някаква възможност да бъде ремонтиран?
- Царево-Малко Търново е път, за който държавата няма средства да го финансира и парите трябва да дойдат или по държавни инвестиционни заеми или по европейски програми 2014-2020 по оперативна програма „Регионално развитие”, тъй като това е път, който е 3-ти клас.
- През последните си дни правителството на Бойко Борисов отпусна средства за другия голям проект – надлеза край „Кроношпан”. Ще започне ли реално неговото изграждане?
- За мен е особено важно това, което ще се случи в Бургас. Това е един от нашите приоритети, които обещахме да изпълним като народни представители през миналия мандат и ще работим за него и занапред. Ще продължим да лобираме да бъде завършен изцяло проекта, който е за т.нар. нов околовръстен пръстен на Бургас - на Пети километър той трябва да отклонява движението за Слънчев бряг и Поморие, а още при влизането в Бургас, край "Кроношпан" на бул. Проф. Якимов”, да излиза на ул. „Крайезерна”. Това е един пътен надлез за който има проект повече от 30 години, но вие сами знаете, че по него се работи реално едва от 4-5 години . Първата стъпка беше завършването на пътен надлез Бургас-Меден рудник-Созопол, за който се говореше от 25 години. Беше реконструиран другият надлез на гара „Владимир Павлов”, който е не по-малко важен, защото той е единствената връзка с Южното Черноморие. Ако с него се случеше нещо, близо 7 години нямаше да могат да се намерят средства. Сега след отпускането на допълнителните средства с Министерско постановление може да бъде започнат втория етап на пътен надлез Запад, който е до „Кроношпан”. Така ще изнесем по-голямата част от транзитното движение от Бургас. Това е изключително важно, тъй като бургазлии ще дишат 1/3 по-малко отровни газове. Най-мръсното място в Бургас е кръстовището на МБАЛ-Бургас, така че изнасянето на движението ще е от голяма полза за чистия въздух, а и за самата инфраструктура в града, тъй като тези улици са най-натоварени, най-често се ремонтират и там отива голяма част от общинския ресурс. Тези 3 млн. лева, които се отпуснаха от правителството ще дадат старт за изграждането на това пътно съоръжение и от тук нататък ще работим за дофинансиране на обекта. Другият обход е, който от Пети километър трябва да излиза на сервиза на „Ситорен” и да се включи в пътя за Слънчев бряг. Има проект и търсим финансиране. Важни са и обходите по пътя Бургас-Слънчев бряг като според мен приоритет трябва да има този на Ахелой, защото там лятото има голямо струпване на коли, дадени са много жертви, а и най-скъп, тъй като трябва да се направи премостване на река Ахелой. Имаме обаче проектите. Това е пътя, по който трябва да вървим.
Иван Вълков (вляво) е сигурен, че въпреки забавянето на строежа на последните километри от магистрала "Тракия", тя ще бъде готова за лятото
|
- Но ГЕРБ бяхте атакувани, че наблегнахте на инфраструктурата за сметка на социалните нужди на хората. Вие лично вложихте доста усилия за пътищата в региона, как приемате тези критики?
- Един от основните приоритети на предишната ни кампания беше, че трябва да се отделят средства, за да се вдигне пътната, железопътната и техническата инфраструктура като цяло. Защото тя е основната, върху която почва да се гради една икономика. Нашето виждане, че икономиката е тази, която трябва да даде средства, които да отидат за здравеопазване, социални дейности, образование и т.н. Финансите, ако се дават просто така, без да имаме някакво производство – ще обедняваме непрекъснато. Но това не значи, че не можеше да се потърси един по-добър баланс. Явно не успяхме да го уцелим. Това смятаме, че е наша грешка и ще я поправим, ако хората ни гласуват отново доверие. Пътищата са много важни, но и социалните дейности не трябва да се пренебрегват.
- Очевидно колкото и мащабни да са тези проекти, няма да бъдат в основаната на кампанията ви сега. Вие лично ще бъдете на избираемо място в листата на ГЕРБ, какво смятате, че трябва да бъде основното ви послание?
- Ние никога в нашия регион не сме залитали в крайности. Затова и групата ни остана монолитна. Основната насока на нашата кампания е, че трябва да се подобри икономическото състояние, а от там и положението на хората. Ние сме малко като оазис в България, тъй като направим една съпоставка с останалите области, ще видим че има доста осезаема разлика. Безработицата и тук е изключително тежка, но тя е 30% по-ниска отколкото в другите райони на страната, а за самия Бургас – е направо 50% по-малко. След София сме с най-добрия показател в това отношение. Основната ни цел е да откриваме работни места, да има работеща икономика, тя ще донесе средства за хората. Хората не искат да получават подаяние, а да работят сами да си изкарват средствата. Към това трябва да се стремим, а имаме всички индикации то да стане факт. Ето – завършваме магистралата, ще имаме връзка със София и света. Имаме пристанище с най-добри метеорологични условия, най-голямото Летище, което приема в някои от месеци повече пътници отколкото столицата. Реконструира се жп-линията Бургас-Пловдив, малко говорим за нея, но тя е от огромно значение за нашия регион.
- ГЕРБ по време на тази кампания категорично искаше в листите да има местни хора, включително и водача, който се очаква да е бившия зам. министър Ивелина Василева. След близо четири години вие спокоен ли сте, когато се връщате в Сарафово, където живеете?
- Хората, които участват в политиката, трябва да са реални и да са избирани от района, в който живеят. Не може да идват личности от другаде, те може да са добри, но не могат да водят политиката и не могат да милеят за мястото, откъде са избрани. Където живееш – там отиваш да си купиш хляб, да си вземеш кафе. Където и да отидеш да работиш – един ден ще се върнеш. А за да можеш да погледнеш хората в очите, да не се срамуваш от поведението и постъпките – трябва много добре да си помислиш как ще се представиш. Политиката е една от най-тежките професии, защото винаги има хора, които не са доволни. Грешно е, ако някой си мисли, особено младите, които сега влизат сега в политиката, че всички ще ги слушат и всички ще им се радват. Винаги ще има процент от хора, които няма да са съгласни с теб, които няма да ти повярват, които ще са неудовлетворени. Но въпроса е всеки да има възможност да каже това, което знае, което може и което вярва, че може да постигне. Но то тежи тогава, когато е на мястото си. Това, което правят политическите централи като спускат хора от горе – не е добре за никого. Най-големите разочарования идват именно от политици, които не са от тук.
Доволен съм от това, което са свършили ГЕРБ , виждам промяна в града, в инфраструктурата. Тези, който плюят май не са разбрали още, че имаше финансова криза. Време е да заживечт малко в реалността - доходите не могат да се вдигнат без просизводство, просто от въздуха някак си не става ! Видяхме каква я свършиха "другарите" и "аркадашите" - НЕ МЕРСИ, повече не щем !