От 2017 години в България започва производство на мерцедеси
При комунизма Видин се гордееше с автомобилните гуми "Вида", сега ще прави "Мерцедес". Гигантът от Щутгарт влиза в новия "Автопарк България", който ще произвежда коли и резервни части. Той се изгражда с европари по програмата за развитие на Дунавския регион и с частно финансиране.
В мегапроекта се включва и "Фолксваген". Концернът участва с компанията си "Порше", базирана също в столицата на федералната провинция Баден-Вюртемберг. За да подкрепи проекта, кабинетът назначи в четвъртък нов почетен консул на страната ни в Щутгарт - автоексперта Тил Трукенмюлер, един от "бащите" на Автомобилен Клъстър България. Рамо дава и правителството на Баден-Вюртемберг. Новината потвърдиха един от участниците в автоклъстъра - издателят на Autobild у нас арх. Любомир Станиславов и губернаторът на Видин инж. Цветан Асенов.
"Мерцедес" ще започне производството си през 2017 г. Топновината е трябвало да бъде обявена на конференция на АКБ през май. Но заради оставката на кабинета "Борисов" форумът е отложен за 8-9 октомври.
"Вземаме за модел "Автопарк Калуга" в Подмосковието, където "Пежо" прави 72% от резервните си части", обясни плановете собственикът на SMedia, която издава Autobild у нас, арх. Любомир Станиславов. "Автопарк Калуга" включва 15 града в Русия. В него присъстват "Пежо", "Рено" и "Мицубиши". И над 30 от лидерите в автомобилния бранш - гумите "Континентал" и "Пирели", щатският производител на автоматични трансмисии "Зет Еф", двигателите "Къминс", електрически компоненти "Магнети Марели", "Бош" и "Валео", резервни части "Федерал могул" и други.
Производители на автомобили от Германия харесаха Видин за изграждане на нови заводи.
Избраха сегашната свободна безмитна зона и мястото след нея до основите на Дунав мост 2 между Видин и Калафат, каза губернаторът инж. Цветан Асенов. Той уточни, че в автопарка ще се произвеждат автомобили и части за тях. Според Асенов голяма част от частите за колите във Видин ще бъдат доставяни от руския парк.
Проектът предвижда изграждане на интермодален център, предприятие за преработка на стари автомобили и завод за производство на автомобилни части.
Свободната безмитна зона при Видин, която стана индустриална зона, има всички условия за подобно производство. Тя е на 300 дка площ, 100 от които застроена. В нея в момента е настанена производствената база на испанската фирма FCC, която изгражда Дунав мост 2.