Бургаски маниаци тестваха първия в света дизелов хибрид на „Пежо”
Автомобилите могат да се движат и само с ток, предвиждат се данъчни облекчения
Първият в света дизелов хибрид – автомобил и с дизелов двигател, и с електрическо задвижване, бе тестван от почитатели на „Пежо” в Бургас . Тази технология е вече серийно производство на концерна, който я прилага серийно в два автомобила от марката – кросоувъра 3008 и луксозния 508RXH.
Първият сериен автомобил с тази технология е 3008-ицата. Тя спечели множество награди заради революционното съчетание на дизелова и електрическа енергия при задвижването - технология, която не се е използвала досега.
През 2011 година, 3008 HYbrid4 получи награди във Франция, Великобритания, Италия и Австрия. В Германия той бе отличен с Öko Globe и с Екологичния приз на конкурса Goldenes Lenkrad.
Автомобилът е отличен и в авторитетният германски конкурс Besten Autos („Добрите автомобили”), организиран от списание Auto moto und sport.
Всяка година се награждават технологии или модели, които допринасят в много голяма степен за развитието на автомобила и по-специално за намаляване на въздействието му върху околната среда. За подобни автомобили българското правителство предвижда серия данъчни и административни облекчения в следващите години, сред които неплащане за синя зона, винетка и т.н.
Дизеловият двигател 2,0 л HDi 163 к.с. на „Пежо” 508RXH, който задвижва предните колела, е комбиниран с електрически с мощност 37 к.с. в задната част на автомобила, където са и батериите. Освен задвижване 4х4 и режим нула емисии, хибридната система предлага 200 к.с. обща мощност и среден разход от 3,8 л/100 км (99 г/км СО2), което е с 35% по-малко спрямо еквивалентен двигател.
Серийно 3008 Hybrid4 е оборудван със старт-стоп технология от второ поколение (тя сама гаси двигателя в задръстване и на светофари). Автомобилът може да развива скорост до 210 км/ч и да изминава кратки дистанции без гориво - само с електроенергия.
508 RXH е оборудван със същия двигател - 2.0 l HDi FAP HYbrid4. Той предлага 100% електрически режим, идеален за града, а разходът пада под 4.2 л/100 км и 109 г/км.
Специфичният външен вид и дизайн поставят 508 RXH в класа на луксозните all road автомобили.
Уникалното ниво на изпълнение и оборудване е достойно за класата на автомобила и технологичното му съдържание. Благодарение на богатото си серийно оборудване (безконтактно запалване, електрически регулируеми предни седалки, индикация на нивото на очите, джанти 18’’, стъклен панорамен покрив, многопластови свръхтонирани странични стъкла, радионавигация WIP Nav Plus и др.),той предлага високо ниво на комфорт.
Бесове, призовавам ви - кажете на некадърниците от КАК дето са ви правили сайта да оправят бъговете в коментарната система и по-специално капчата. Един коментар не мога да постна без проблеми и бели екрани.