Линейка пристига пред болница, за да спаси изгонен от лекарите хипертоник
Екип на Бърза помощ, повикан след обаждане на тел. 112, прегледа
55-годишен хипертоник пред вратите на спешното отделение на болницата в
Русе, след като дежурните лекари преценили, че оплакването на мъжа от
високо кръвно не е спешен проблем и го препратили към личния му лекар,
съобщи БНТ, цитирана от "Блиц".
Рано сутринта 55-годишният Младен Нанев получил хипертонична
криза. Мъжът страдал от високо кръвно налягане от няколко години и
приемал медикаменти.
"Видях, че е много високо - 200/120. Взех хапче, но нещата не се
оправиха", разказва русенецът. Той решил да не звъни на тел.112, а
повикал такси и отишъл в спешното отделение на русенската болница. Там
обаче отказали да го прегледат и му се скарали защо не е потърсил личния
си лекар. Така Младен Нанев бил принуден все пак да се обади на тел.
112 за помощ.
"При обаждането ми, от спешния телефон 112 ме попитаха: "Каква е тази
пародия, Вие се намирате там, където трябва да Ви обслужат, а звъните на
нас. Пратиха линейка, която спря точно пред входа на спешното
отделение. Екипът ми направи необходимите измервания и ми поставиха
инжекция", разказва потърпевшият пациент.
Директорът на МБАЛ-Русе д-р Нели Петрова заяви, че всъщност мъжът не е
трябвало да ходи в болницата. Отказът да бъде прегледан, тя обясни с
мотива, че пациентът е трябвало да потърси личния си лекар или т. нар.
„неотложна помощ" - медиците, които по договор заместват джипитата,
когато не са на работа.
Младен Нанев вече е подал сигнал в районната колегия на Българския лекарски съюз в Русе.