National Geographic снима в Бургас най-големия товар в България
Два огромни реактора, всеки тежащ по 1540 тона, ще пристигнат с кораб от Италия и ще преминат по бургаските улици, превозвани от специални немски платформи
Ключови думи:
National Geographic, Мегазаводи, Лукойл Нефтохим, реактори, колони, трансортиране, улици, хидрокрекинг, гудрон
25 Август 2012, Събота, 12:14 ч.
Автор: Добромир ДОСКАЧАРОВ, снимка и видео: Петър ГЕНЧЕВЕкип на предаването "Мегазаводи" ще покаже как се строи новата инсталация за хидрокрекинг в бургаската рафинерия
На 7 септември в бургаското пристанище ще се разположи снимачен екип на научната телевизия National Geographic. Той ще снима уникална операция по превозване на свръхтежък товар от Порт Бургас до нефтопреработвателния завод „Лукойл Нефтохим“.
Два огромни реактора, всеки тежащ по 1540 тона, ще пристигнат с кораб от Италия и ще преминат по бургаските улици, превозвани от специални немски платформи. Това са най-тежките товари, минавали през територията на България за всички времена. Те ще бъдат превозени по улица „Булаир“ покрай Турското консулство. За да се предотвратят инциденти, екипи на Община Бургас вече окастриха клоните на дърветата покрай Морската градина.
Реакторите са третият мегатовар, който минава през Бургас. В началото на юни бяха превозени две огромни колони, тежащи съответно 232 и 281 тона (виж видеото). Те бяха монтирани в новия Комплекс по хидрокрекинг* на гудрон* H-Oil в бургаската рафинерия. Екип от италиански и немски специалисти координира цялата операция. Поради огромния размер на тези съоръжения и уникалността на цялата инсталация за хидрокрекинг на гудрон, световно известната телевизия „National Geographic” ще заснеме филм за транспортирането и изграждането й. За целта е поканен екип от предаването „Мега заводи” (Megafactories), снимало най-впечатляващите заводи в света.
*Хидрокрекинг - метод за обработка на нефтени продукти при присъствие на водород, прилага се предимно при тежки фракции за отделяне на масла
*Гудрон – тежка фракция, оставаща след отделянето на горива и масла от нефта, може да се използва в пътното строителство или също да се подложи на обработка
В категории:
Бургас
Диабетно стъпало - защо е важно да реагирате навреме?
Виктор от „Биг Брадър“ се жени, но не за Беба
Полицейско куче обра точките в България
Откриха изложба с древни находки, вицепрезидентът във възторг
Бърз кредит – начин на мислене
Виктор от „Биг Брадър“ се жени, но не за Беба
23/01/2025, Четвъртък 22:52
1
Зимната разходка може да е извънредно опасна
23/01/2025, Четвъртък 22:00
2
Спа с 1000 мъже, но иначе е...
23/01/2025, Четвъртък 21:30
1
Откриха изложба с древни находки, вицепрезидентът във възторг
23/01/2025, Четвъртък 21:24
0
Силно замърсяване на водата в...
23/01/2025, Четвъртък 20:58
2
Разтърси мрежата
23/01/2025, Четвъртък 20:30
5
Чудна зимна супа
23/01/2025, Четвъртък 20:00
1
Горанов: Ще пишат Асен Василев в учебниците, защото показа как хората да са богати със заеми
23/01/2025, Четвъртък 19:57
8
Почина известен бивш спортист
23/01/2025, Четвъртък 19:33
1
Зарязана и ограбена
23/01/2025, Четвъртък 19:30
1
Огромна трагедия в София
23/01/2025, Четвъртък 19:20
1
Пише история
23/01/2025, Четвъртък 19:00
0
Uspeh!!!
И не ми обяснявайте че на Х. Ботев и нямало нищо предния път. Дефектите не се показват веднага а това е 7 пъти по-тежък товар! Понеже знаят, че подлеза на операта ще рухне и това нещо няма вадене от там този път прежалиха Булаир
Какво е създал и развил? Че Нефтохима го има доста преди Златев да проходи.
А сега, с цените на горивата, му изплащаме борчовете.