7000 бургазлии се включиха в подписката за ИАРА да бъде в Бургас. Благодаря им!
„Пристанище Бургас” вече не е второто пристанище на българското Черноморие, а първото
-Господин Вълков, факт е, че Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури ще бъде ситуирана именно в Бургас. Какъв е шансът и другите морски агенции като ДППИ и ИА „Морска администрация” да бъдат преместени в нашия град?
-Шансът определено е голям. За ИАРА се изписа много. Казваха, че агенцията ще бъде ситуирана във Варна, но тя ще дойде в Бургас. Факт. Това, което се тиражира в медиите, не е най-важното. Важното в случая е, че има вече изготвен доклад на тази тема и етапност, която ще се следва. Тази етапност означава, че няма да бъдат прехвърлени автоматично всички тези морски агенции. Първо ще се отчете, кой какви възможности има, кой какви традиции има в дадената област и къде е най-добре от национална гледна точка да бъде ситуирана всяка конкретна институция. Но това, което гражданите на Варна и на Бургас трябва да разберат е, че по-добре е тези агенции да се върнат на морето. И двата града се развиват като много важни бизнес центрове в страната.
И не на последно място. Ако е възможно, искам чрез вашата медия искам да благодаря на всички бургазлии, които се включиха в подкрепа на Решение на МС за преместването на ИАРА в нашия град, както и инициативата на бургаската общественост и браншовите организации за преместване на ДП „Пристанищна инфраструктура” и „Морска администрация” тук.
В Министерски съвет са постъпили над 7000 подписа, направени са за един много кратък период от време. А това означава голяма съпричастност на гражданите. Благодаря им от сърце.
- Между Варна и Бургас от край време съществува ревностна конкуренция във всяка една област, във всеки един сектор на икономиката. През последната година се наблюдават завидни резултати на „Пристанище Бургас” АД. Къде се нарежда днес „Пристанище Бургас” спрямо инвестициите и финансовите резултатите на другите портове в страната?
- „Пристанище Бургас” вече не е второто пристанище на българското Черноморие, а първото. Аз като бургазлия съм изключително удовлетворен от този факт. Резултатите, които даде Пристанище Бургас към този момент, са много по-добри от тези на Варненското, което всъщност има много повече товари.
Проектите, които се реализират в бургаското пристанище, отварянето на града към морето е безпрецедентно. Тази тема се експлоатира от 20 години, но ще стане факт след няколко месеца. В момента очаквам да стартира процедурата по избор на изпълнител и проектант на Морската гара в Бургас. Това е от изключително значение за всички, важно е както от икономическа гледна точка, така и от стратегическа. Бургас става много важен транспортен, логистичен и бизнес център. Неговото развитие е предопределено.
Не случайно към всички средства , които са свързани с транспортните инвестиции, са насочени по отсечката София- Бургас и конкретно Бургас, т.е. връзката между Запада и Изтока, а ние сме вратата на Изтока.
-От ръководството на „Пристанище Бургас” вече се похвалиха, че очакват първия голям пасажерски кораб през есента на 2013 година...
- Да, в началото на есента на следващата година първият голям пасажерски кораб ще акостира на Пристанище Бургас. Имаме договорености за два кораби, смятаме, че тогава Морската гара ще бъде едно от най-модерните съоръжения в страната.
- В края на изминалата седмица беше заключителна международна конференция по проект „Екологосъобразно управление на пристанищата от трансграничния коридор”, който се реализира на местното държавно пристанище. Какви са резултатите от него, каква е ползата за бургазлии?
- Това е първият подобен проект, реализиран в България. Той ще отчита състоянието на водата и въздуха в района на пристанището, ще се вземат предвид редица показатели. Години наред тези данни са се криели или занижавали. В годините на демокрация, управляващите разбраха, че от това полза няма никой. Аз адмирирам реализирането на подобен тип проекти. Те трябва да бъдат публични. Във всеки един момент обществеността трябва да е наясно с показателите. Това което се взе като решение, освен данните за въздуха, които се предлагат от Община Бургас, да се предлагат и тези на състоянието на водата. Важно е да се извършва ежедневен мониторинг. Вие знаете, че нашия регион е крайно чувствителен на тема екология, именно затова смятам, че подобни проекти са правилната посока, в която трябва да работим.
ИАРА отива във Варна, ИАЛВ в Плевен
Най-вероятно дейността на Агенцията по рибарство и аквакултури /ИАРА/ще бъде изнесена във Варна, а тази на Изпълнителната агенция по лозата и виното - в Плевен /ИАЛВ/. Това каза земеделският министър Мирослав Найденов след редовното седмично заседание на кабинета. Той уточни, че се очакват предложения от областната управа във Варна по отношение на сградния фонд за ИАРА. Броят на служителите, които ще бъдат засегнати от промяната е малко над 150 души, тъй като в ИАРА, работят над 100 души, а в ИАЛВ над 50.
Според Найденов ще трябва да се търсят възможности за намиране на допълнително материално стимулиране на служителите, които ще бъдат преместени в другите градове, както и компенсации за тези, които откажат.
Варненското винаги си е имало пасажерско пристанище, което целогодишно си приема големи лайнери.
Не са ли смешни напъните ни с едно бездействащо пристанище, което още дълго време ще си плаща японския заем и един заплануван НАВЕС, който смятат да нарекат морска гара и нямащ нищо общо с виртуалния проект Супер Бургас, който отново те самите признаха, че няма как да се осъществи.
На всички беше ясно че ИАРА ще бъде в Бургас и никакви подписки не са помогнали. На всички е ясно че останалите агенции ще са във Варна. Спрете да лъжете хората и да отчитате дейност.