Пристанище Бургас става транспортен център, варненското ни диша прахта
Въпреки големия товарооборот портът в морската столица е реализирал далеч по-малка печалба от тази на бургаския
Завидните финансовите резултати и инвестиции в „Пристанище Бургас” ЕАД през последната година нареждат местния порт на лидерското място в България. Варна отново диша прахта на Бургас. Въпреки големия товарооборот портът в морската столица е реализирал далеч по-малка печалба от тази на бургаския.
„В Бургас работим по-ефективно. Проектите, които предстоят да бъдат реализирани, са от огромно значение за града ни, коментира народният представител и председател на Комисията по транспорта, информационните технологии Иван Вълков на Четвъртата вчера след заключителна международна конференция по проект „Екологосъобразно управление на пристанищата от трансграничния коридор” (ECOPORT 8).
С изграждането на Морска гара на това място през следващата година Бургас ще стане транспортен, логистечен и бизнес център |
Според него проекта е от изключителна важност на града ни. За първи път в България се изгражда система в пристанище, която дава пълен мониторинг на състоянието на морската вода и въздух.
„Ние ще работим за надграждане на тази система, ще увеличим точките на които ще бъде поставена още техника”, каза Вълков.
В момента на 4 места в Пристанище Бургас са поставени съоръжения, които отчитат състоянието на морската вода и въздух. Те се намират на 14-то корабно място, на 20-то, в крайната част на Терминал 2А и на 24-то корбно място на Терминал Запад.
Според Вълков също така с изграждането на Морска гара през следващата година Бургас ще стане транспортен, логистечен и бизнес център. До дни предстои да излезе процедурата по избор на изпълнител и проектант на Морската гара в Бургас. В края на лятото на 2013 ще акостира един от най-големите пасажерски кораби на местния държавен порт.
Вчера в хотел „Приморец” се събраха представители на шестте държави-партньори по проекта „Екологосъобразно управление на пристанищата от трансграничния коридор” (ECOPORT 8)– Албания, Гърция, Италия, Черна гора, Румъния и България. Партньорите по ECOPORT 8 са пристанищни власти и научни институти от шестте държави, чиито портове се намират на пътя на транспортен коридор № 8. Организатор на заключителния форум беше Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” (ДППИ) в качеството му на събенефициент и партньор по проекта. Освен ДППИ, от българска страна партньор е НИМХ-БАН. Основният акцент на събитието беше поставен върху проведените мониторингови изследвания в акваторията на двете пилотни пристанища – в Бургас, Република България и в Бар, Република Черна гора. Експертите обсъдиха и резултатите от направените до момента замервания на параметрите на морската вода и въздуха в двата порта. На форума беше дадена оценка за успешното приключването на проекта, което е предвидено за 30 юни 2012 г. Срещата откри генералният директор на предприятието Мирослав Петров. Обръщение направи и изпълнителният директор на „Пристанище Бургас” ЕАД Диян Димов.
Проект „Екологосъобразно управление на пристанищата от трансграничния коридор” (ECOPORT 8) се финансира със средствата на ЕС по приоритетна ос 2 на Оперативна програма за транснационално сътрудничество в „Югоизточна Европа 2007-2013”. Индикативният бюджет на ДППИ по проекта е 324 200 евро, като 85% от тях се отпускат от ЕФРР, а 15% - национално съфинансиране от бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Каква печалба, какви морски гари сънувате.
т.н. морска гара, която щяла да ни направи транспортен център е един навес, който дори хора работещи в пристанището наричат - бъдещ краварник