В Слънчев бряг няма спуснати бариери и достъпът е свободен
Проблемите с автомобилния трафик и с поддържането в добро състояние на голямата по обем инфраструктура в комплекса са основна грижа и отговорност на „Слънчев бряг” АД. Въведените през миналия летен сезон мерки за контролен режим на трафика, регламентирането на безразборното паркиране със „Синя зона”, забраната за хаотично движение на вело-рикши, АТВ-та, мотори и др. опасни средства по пешеходните зони, създаде най-после нужното ниво на комфорт за почивка на туристите. Правилата за ограничаване на нерегламентираните таксита и концентрацията на криминогенен контингент от цялата страна в Слънчев бряг, драстично снижиха броя на оплакванията, предимно от чужди граждани, станали жертва на измами, хулигански прояви, грабежи и изнудвания. Въведеният регламент срещна положителна реакция от страна на МВР, с чиито органи беше съгласуван, с цел улесняване работата на полицията и снижаване на престъпността. Адмирации бяха получени от дипломатическите мисии на държавите, чиито граждани почиват в българския туристически комплекси които са особено загрижени за тяхната сигурност и качество на обслужването. Действията на ръководството на дружеството са категорично съгласувани с принципала в лицето на МИЕТ, както и одобрени лично от Министър-Председателя на Р.България Бойко Борисов още през миналата година. Те са синхронизирани с изискванията на болшинството от частния бизнес, работещ на територията на курортния комплекс. Отклонение от въведената от преди миналото лято практика досега не е имало и няма. Законосъобразността на всички мерки предприети от държавното дружество по управление и стопанисване на инфраструктурата, както и по прилагането на правила за нейната експлоатация беше безусловно потвърдена от Върховна касационна прокуратура.
За съжаление, както в началото на миналия сезон, така и в навечерието на лято 2012 г, определени среди и собственици на хотели изявяват своето несъгласие и дори съпротива срещу нормите за ред и сигурност в курорта. Преди една година бяха предизвикани позорни демонстрации пред лицето на чуждестранните туристи. Необяснима е амбицията на тези структури за запазването на десетилетния хаос, престъпност, проституция, кражби и грабежи по плажа, хотелите и алеите на Слънчев бряг, без възможности да се оказва ефективен контрол от държавата.Само с командироване на голям брой полицаи от страната е доказано, че сериозен резултат за преодоляване на недостатъците, които петнят лицето на България и отблъскват българи и чужденци от почивка в Слънчев бряг, няма как да бъдат постигнати. Мерките трябва да бъдат комплексни и да обединяват услилията на частници, държава и общество.Презастрояването на това крайбрежие създаде за съжаление един отрицателен образ на място за почивка, което е крайно време да бъде преодоляно с воля, въвеждане на утвърдени европейски практики и стриктно спазване на законите на страната.
Слънчев бряг проучва опита на една от най-големите световни компании „Капш”
С цел оптимизиране и по-голямата ефективност в управлението на курорта, ръководството на „Слънчев бряг” АД влезе в контакти с една от най-големите и утвърдени компании в целия свят по управление на движението – „Капш”. KapshGroup е австрийска фирма със седалище във Виена, която е специализирана в усвояването и внедряването на нови технологии от момента на създаването си – 1892 г. насам.Със своите решения, продукти и услуги „Капш” има ценен принос към отговорната и устойчива организация на световната пътна мрежа.Фирмите на KapshGroup имат филиали и представители по целия свят. Заради своите забележителни постижения в областта на технологиите и управлението на трафика на тази компания е поверен мениджмънта на национални пътни структури и инфраструктурни мрежи във водещи държави от всички континенти, като САЩ, Норвегия, Швеция, Дания, Австрия, Нова Зеландия, Австралия, Германия, Чили, Аржентина и т.н. „Капш” е автор и реализатор на най-големите проекти от този род, както и за управлението на градския трафик в целия свят. Заради това, че Слънчев бряг е един от най-големите конгломерати за туризъм в цяла Европа, той определено представлява едно предизвикателство за специалистите на „Капш” и за нейните методически и инвестиционни възможности да допринесе за по-доброто функциониране на комлекса.
Австрийските специалисти предлагат инфраструктурни решения изцяло в интерес на различните групи потребители, като на първо място са поставени гостите и туристите в Слънчев бряг. След това са отчетени интересите на посетителите на плажа и заведенията, таксиметровите автомобили, доставчиците, структурите на МВР – полиция, пожарни екипи, автомобили със специален режим. Не на последно място са предложени перфектни методи за поддръжката на зелените площии цялостната инфраструктура, заедно с прилежащите съоръжения. Акцентът е цялостният контрол в курортния комплекс да се извършва с минимално човешко присъствие, в замяна на интелигентни и високотехнологични средства. Това създава много по-ведра обстановка за почиващите, и води до драстично снижаване на разходите, в замяна на много по-добрия резултат.
Преговорите с „Капш” се водят от близо година.Решение за сключване на договор с тази водеща световна компания е гласувано от Съвета на директорите на „Слънчев бряг” АД, чийто председател е зам.министъра на туризма Иво Маринов. Ако се стигне до финализиране на преговорите и въвеждането на най-авангардните методи и технологииза управление на цялостния трафик в Слънчев бряг, това ще бъде едно огромено достояние не само за комплекса и Черноморието, а изобщо за цялата страна. До сега подобен инфраструктурен инвестиционен проект на такова високо ниво в България не е бил реализиран. Нужно е да се подчертае, че KapshGroup присъства неизменно на картата на Шенгенското пространство, в мениджмънта на трафик, инфраструктура и комуникационни технологии. Това безспорно ще нареди страната ни сред най-напредналите държави и ще бъде като една от българските визитните картички пред лицето на туристи, гости и граждани. Предвидената инвестиция само в Слънчев бряг е в размер на 3 млн.евро още в рамките на първата година. Откриват се трайно 150 нови работни места в условия на криза и 1 млн. лв. годишно за заплати от страна на фирмата-инвеститор.Крайното решение за прилагането на най-добрите европейски практикив Слънчев бряг се очаква да бъде взето от принципала, в лицето на държавата.