Революционният „Пежо“ 208 идва през юни в Бургас
В началото на юни, броени дни след премиерата в България, в Бургас идва новият "Пежо" 208 – революционният модел, в който е реализиран един от най-амбициозните проекти в историята на френския гигант. „С 208 „Пежо“ преминава в друга епоха“, казва генералният директор Венсан Рамбо. „Тази кола е наистина нов и решителен етап за „Пежо“. Мисля че ще се говори за епохата преди и след 208“, смята и директорът на проекта Ален Транзе.
Едни от първите българи, тествали новия модел, бяха журналисти от най-големите медии у нас, на които бяха представени всичките 10 версии от бензиновата и дизеловата гама. Това стана на тест-драйв от София до Банско. „Спомням си далечната вече 1992 година, когато вкарахме в България първия автовоз с „Пежо“ 205. Но 206 ни изстреля на върха по продажби в страната. Сега, в този уникален модел 208, сме заложили много надежди“, каза изпълнителният директор на „София Франс Ауто“ Стоян Желев.
„Любителите на „Пежо“ в Бургас ще имат цели три дни не само да разгледат, но и да тестват автомобила. Това ще стане ” на 8, 9 и 10 юни 2012 г. (петък, събота и неделя), като тук ще бъдат представени версиите с двата най-икономични дизелови мотори на „Пежо“. Те са с новата микрохибридна „стоп-старт“ система, която автоматично гаси двигателя при скорост под 20 км/ч и така гарантира разход под 4,5 литра на 100 километра“, допълва управителят на „София Франс Ауто Бургас“ Тодор Демирков.
Статистиката показва, че от модела 205 „Пежо“ е продал 5 278 000 автомобила, а от 206 – 7 775 000. Следващият 207 обаче не успява да удържи челните позиции и продажбите му са под 3 000 000. Това амбицира френският автомобилостроител да направи нещо наистина уникално.
Новият 208 е компактен, предният надвес е с 6 см по-къс от 207, а задният – с 1 см, което позволява да се постигнат по-хармонични пропорции, по-голяма пъргавина и маневреност при паркиране, а също и намаляване на масата на автомобила. В резултат 208 тежи със 110 кг по-малко от 207 с двигателя 1,4 HDi и със 173 кг по-малко в сравнение с бензиновия двигател от първото ниво на гамата.
Предната част на автомобила е истински генетичен белег на 208 и на новата харизматична идентичност на марката. Фаровете отново напомнят на котешки очи, но са станали по-модерни, по-елегантни, особено във версиите, оборудвани с диоди и светлинни водачи, които подчертават погледа през деня и през нощта.
В крак с времето си и с новите изисквания за ергономичност на мястото на водача, 208 ще предложи на повечето си клиенти цветен тактилен дисплей с отлично изображение (резолюция 800 x 480) и интуитивно управление. Той позволява лесен достъп до функциите: радио, „свободни ръце“ Bluetooth, четене на музикални файлове чрез USB връзка или в аудиострийминг.
Дизайнерите са целели дисплеят да изпъква, да бъде на нивото на очите, за максимална сигурност, комфорт и хармония с останалите части на арматурното табло.
Графичният тактилен интерфейс предполага опция навигация с картография на Европа. Тя се предлага на много достъпна цена, по-малко от 500 евро, което увеличава конкурентноспособността на 208 в света на автомобилите с вградена навигационна система.
Уредите в бордното табло са аналогови, напомняйки за прецизната механика, скоростта се вижда ясно върху дигитален дисплей, а осветлението придава допълнителна елегантност на таблото.
Осветлението в купето е едно от големите постижения на дизайнерите, с доминиране на бялото, много изискано, особено при дисплеите. През нощта, стъкленият покрив (във версиите, оборудвани с такъв) е обграден от синкавата светлина на диодите.
Купето на 208 се отличава с отличен шумов комфорт и ниско ниво на вибрациите. Подобно на 508, двигателя е шумоизолиран, което добринася не само за спокойствието на пътниците, но и за намаляване на масата на автомобила.
Теглото, аеродинамиката, гумите с много ниско и свръх ниско съпротивление при търкаляне и, разбира се, опитът и новаторският потенциал на Групата, обуславят преминаването на гамата 208 в нов етап по отношение на емисиите на CO2. Ефективността на дизеловите HDi FAP, на бензиновите VTi и THP, както и на новите 3-цилиндрови бензинови двигатели, допринася за намаляване средно с 34 г/км на емисиите на CO2 в гамата 208, в сравнение с тази на 207 при лансирането му, и с 46 г за бензиновия двигател от първото ниво.
Това е заявката на 208 за лидерската позиция в сегмента.
- Гама 208 Дизел :
• 1.4 л HDi FAP 50 kW (68 к.с.), 160 Nm, механична 5-степенна кутия ; CO2 : 98 g/km,
• 1.4 л e-HDi FAP 50 kW (68 к.с.), 160 Nm, пилотирана 5-степенна кутия, Stop & Start ; CO2 : 87 g/km,
• 1.6 л e-HDi FAP 68 kW (92 к.с.), 230 Nm, механична 5-степенна кутия, Stop Start ; CO2 : 98 g/km,
• 1.6 л e-HDi FAP 68 kW (92 к.с.), 230 Nm, пилотирана 6-степенна кутия, Stop Start ; CO2 : 98 g/km (1)
• 1.6 л e-HDi FAP 84 kW (115 к.с.), 270/285 (2) Nm, механична 6-степенна кутия, Stop Start ; CO2 : 99 g/km
- Гама 208 бензин :
• 1.0 л VTi 50 kW (68 к.с.) ; 95 Nm, механична 5-степенна кутия ; 99 g/km (1)
• 1.2 л VTi 60 kW (82 к.с.) ; 118 Nm, механична 5-степенна кутия ; 104 g/km (1)
• 1.4 л VTi 70 kW (95 к.с.) ; 136 Nm, механична 5-степенна кутия : 129 g/km (3)
• 1.6 л VTi 88 kW (120 к.с.) ; 160 Nm, механична 5-степенна кутия: 134 g/km
• 1.6 л THP 115 kW (156 к.с.), 240/260 (2) Nm, механична 6-степенна кутия ; CO2 : 135 g/km (1)
208 гарантира удоволствие от управлението от нов тип, благодарение на обновеното място на водача: по-малък волан, по-високо положение на бордното табло и тактилен дисплей. Тази ергономичност предполага много по-лесно маневриране и повече пъргавина при ниска скорост.
За усещания на волана допринася и електроусилвателят.
В края на 2012 година, 208 ще разполага и с оборудване, рядко за сегмента В, което ще позволи значително да се улесни водачът в града : функцията Park Assist. При откриване на свободно място на паркинг, функцията управлява автоматично кормилната система, за да паркира автомобила, като водачът използва единствено газта и спирачките. Maгия !
Според версиите, 208 може да разполага още с функция статично осветяване в завой, която подобрява страничната видимост при движение с ниска скорост (под 40 км/ч) в града, на кръстовище, по време на паркиране, на път с много завои и др. Снопът на една от двете светлини за мъгла осветява вътрешността на завоя, според ъгъла на волана и включения мигач.
В сегмента B „Пежо“ с години наред държи около 30% от продажбите – 30,2% през 2001 година с 4 787 000 автомобила, 31,9% през 2006 година с 5 106 000 автомобила и 30,2% през 2011 година с 4 123 000 автомобила.
Разчетите са през 2013 година Пежо да произвежда на ден по 2500 автомобила „208“ в двата си завода във Франция и завода в Търнава, Словакия.
В България прогнозите на „София франс ауто“ са за 2012 да бъдат продадени около 250 бройки, а към 2015 година – по 550 бройки.
„Пежо“ предлага и много изгодни цени. Те започват от 10 700 евро, което е с 5 – 10% по-ниско от основния конкурент - „Фолксваген Поло“, както и от цените на „Тойота Ярис“. Моделите ще се продават с гаранцията от 5 години или 100 000 км.
Или ще отречете че марката Пежо се представя традиционно зле в 100000км тестове на Ауто Билд? Че плащат за реклама - ОК, но да си говорим с факти.