Край на 140 км/ч по магистралите! Новите правила влизат в сила до дни

Шофьорите вече ще карат с до 130 км/ч по магистралите – вижте всички нови мерки
Промените в Закона за движение по пътищата минаха на първо четене в парламентарната комисия по транспорта и съобщенията, като една от най-обсъжданите мерки беше намалена на максимално разрешената скорост на движение по автомагистралите от 140 на 130 км/ч . Решението е част от по-широка законодателна реформа, числената цел е намалена на безопасността по пътищата, затягане на контрола и намаляване на административната тежест .
„Очакваме между първите и вторите да бъдат четени мерки за допълнително прецизиране, за да имаме един наистина ефективен и работещ закон“, заяви председателят на комисията Кирил Добрев („БСП – Обединена левица“) след края на заседанието.
Строги срещу мерки превишена скорост
Освен ограничението на скоростта, депутатите подкрепиха въвеждането на по-високи глоби и санкции за шофьори, които карат с над 50 км/ч над допустимото . Новите текстове предвиждат и отнемат на шофьорска книжка при тежки нарушения .
Законодателите дадоха зелена светлина и на базата на камерите от тол системата и общинските видеонаблюдения за установяване на нарушения на по пътищата. Такива общински камери ще могат да се използват от КАТ за издаване на фишове и актове , като мярката цели разширяване на инструментите за контрол върху скоростта и рисковото поведение на пътя.
Важен акцент в новите текстове е и въвеждането на измерване на средна скорост – нова практика, която първо ще бъде приложена на автомагистралите. Тя ще следва средната скорост на движение между две точки, вместо само в момента на преминаване на покрай камерата, което ще ограничи възможностите за заобикаляне на системата.
Доказателства от камери – вече и в съда
Министърът на транспорта Гроздан Караджов подкрепи предложенията и предоставя, че е време всички налични камери на държавните и общинските органи да бъдат използвани като официалните служби пред съда и пред контролните власти .
„Предлагаме разширяване на възможностите за контрол и към органите на местната власт – кметовете, които са упълномощени да следват за спазване на правилата за движение по пътищата“, уточни Караджов.
Нови винетки и европейски изисквания в цялата система
В друго направление парламентът разглежда и изменя в Закона за пътищата , които разглеждат въвеждането на еднодневни винетки за леки автомобили до 3,5 тона. Целта е да се даде повече гъвкавост на шофьорите и да се получат отговори на реалните нужди на пътуващите.
Наред с това, се приемат и европейските стандарти за еконорми , които ще влияят върху цената на тол таксите за товарните превозни средства.
Предложените промени използват и разширен достъп до данни от електронната система за събиране на пълни такси – освен НАП, Агенция "Митници" също ще получи достъп до информацията и снимковия материал от камерите , за да се засили контролът след отпадането на вътрешните граници в Шенген.
„След отпадането на контрола по сухопътните граници, често се случват камиони с чужда регистрация да преминат без да заплащат нужната тол такса. С тази Агенция „Митници“ ще може ефективно да санкционира такива случаи“, каза Николай Нанков от ГЕРБ-СДС, представител на един от вносителите на достъпа до законопроекта.
Променете ще влязат в сила веднага
Кирил Добрев обяви още, че предложените мерки относно ограничението на скоростта и санкциите за нарушителите ще бъдат въведени веднага след окончателното. Очаква се текстовете да бъдат приети на първо четене още в петък.

















5000 лв награда за този който ми обясни:
1. Колко тежки ПТП стават на магистрала на година? Не на второкласни пътища без маркировка, без мантинели, с обратни виражи, а на магистрала.
2. Колко от жертвите щяха да са живи ако бяха карали с 10 км по-бавно?
Дерзайте!
2. Оправете пътищата
3. Задействайте патрулиращи цивилни коли по магистралите
4. Следете за наркотици, алкохол и дистанция
5. Спрете да работите в ущърб на народа
Скоростта се намалява там, където е нужно със знак.
Това в момента с магистралата е касичка. Пардон май се оказа че някой е строил незаконни пътища със скорост до 120км/ч та затова сега хол 130 с реверанса.
Ганьо, като нямаш пари да си стегнеш бараката си, има градски транспорт.!!!!
Никой не е длъжен да бъде осмърдяван от таива въшльовци!!!!
В Европа карат същите коли и камиони, защо ли асфалтът там издържа на трафика , а тук се рони след месеци!?
точно както е казал 5 по долу
хвърляйте си дипломата... ама преди това избършете там де слънце не грее!