Край на безразборното каране по пътищата, тол камерите започват да засичат средна скорост, ето откога

"Системата е подготвена за засичане средната скорост от края на миналата година", обясни експертът от „Национално тол управление“ доц. Георги Балабанов
На фона на поскъпването на тол таксите и винетките у нас - как и с какви средства се поддържат пътищата в страната? Къде отиват парите, които събира държавата от винетки и тол такси? Откога камерите на тол системата ще започнат да засичат средна скорост? Темата в предаването „Пресечна точка” коментира експертът от „Национално тол управление“ доц. Георги Балабанов.
"Ако искаме да поддържаме пътищата, да изграждаме нови и да рехабилитираме старите - за това трябва да има средства и те да дойдат отнякъде. В законодателството ни е разписано, че парите, които се събират от винетки и тол такси - отиват за рехабилитация и изграждане на нови пътища. Тези пари не отиват никъде другаде - единствено и само за това се използват", обясни доцент Балабанов.
И подчерта, че тол таксите са увеличени с 10% от 1 април. Винетни такси ще бъдат върнати на старите цени - тези от преди 2023 година от 1 май. От 1 септември отново ще има скок на тол таксите с още 10%, което означава, че увеличението им за годината ще е 20 на сто. По думите на експерта разчетите показват, че в края на тази година се очакват приходи от над 1 милиард лева от тол такси и винетки. Доцент Балабанов беше категоричен, че "тол таксите ни са едни от най-ниските в Европа".
Експертът коментира и въпроса със засичането на средната скорост от тол камерите. "Системата е подготвена за засичане средната скорост от края на миналата година. Трябваше да си подготвим част от документацията, която да представим пред Българския институт по метрология. Той е органът, който трябва да направи съответното одобрение на типа средство за измерване - в случая камерите на тол системата", подчерта той.
И обясни, че от средата на тази седмица - от четвъртък, започват тестовете съвместно с Българския институт по метрология. Те ще се проведат на Северната тангента в столицата. На участък с дължина от 10 км.
"Тези тестове ще отнемат известно време, защото трябва да се правят при различни метеорологични условия, различнa част на денонощието. Трябва да се направят 504 преминавания през този участък. Така ще може да се установи най-точно, че системата засича правилно средната скорост", заяви той.
























Пътищата се развалят от претоварените камиони. Не от автомобилите, не от големия трафик, от претоварените камиони е.
Ето каква е историята с претоварването.
Дъжавата си поръча преди 6 години 120 кантара за измерване на теглото на камионите в реално време. Мотираха се 100. Тези 100 кантара се поддържаха първите 2 години гаранционно от фирмата доставчик. Не, че държавата ги пусна тези кантари да работят, разбира се, че не, но се поддържаха. Докато ги поддържа частната фирма, работят 100 от 100. И тук идва интересното. Държавата информира доставчика, че вече държавата сама ще си поддържа кантарите. Провеждат се процедури, избрани са фирми. Договорите са за милиони и НЯМА ИЗВЪРШЕНА ПОДДРЪЖКА НА НИТО ЕДИН КАНТАР! Нито един!! Парите са усвоени, кантарите са зарязани за да се развалят. През цялото това време, освен че не работят, държавата си плаща допълнително, но ги оставя да се развалят. Кантарите не са работили нито един ден.
Сега държавата прави ревизия на кантарите. Резултатите ще са шокиращи. Не повече от 20% са годни да работят. Това е резултатът.
Моля някой да ми обясни, как това не е безстопанственост минимум и къде е прокуратурата?!?
Знае се кой министър взе поддръжката от доставчика.
Знае се кой е пуснал процедурите за поддръжка на свои фирми.
Знае се, че са платени милиони по тези договори.
Знае се категорично, че не е извършен нито един ремонт.
Сега ще се разбере, че 80% от кантарите ще имат нужда отново от ремонти за да заработят. Евентуално някога.
Моля ви, обяснети ми как тук няма престъпление?!?
И само информатино, ще закръгля числята, но да знаете. Десетки са случаите на привикани служители на инвеститора в ДАНС, да разкажат всичко за кантарите и да бъдат сплашвани. Има над 20 сигнала в ДАНС срещу инвеститора и всички бяха проверени детайлно. Има над 50 сигнала в други служби срещу инвеститора, всички проверени детайлно и НИЩО НЕ НАМЕРИХА нередовно. Нищо! Само сплашване…
За същият период, няма нито една проверка, нито на ДАНС, нито на прокуратурата, нито на друг орган защо не работят кантарите. Без думи.
Ето затова умират по пътищата, ето затова няма инвеститори в България. Гонят ги, дори с цената на човешки животи по пътищата, изобщо не им пука.
Запомнете, по пътищата се избиваме защото са лоши, лоши са защото претоварените камиони ги развалят. Не ги хващат, защото си плащат. И ако си мислите, че проблемът е само в некачественото строителство, не е, лъжат ви защото това ги устройва. Точно както МВР ви лъже, че скоростта е основния фактор, защото тях това ги устройва.
Тунел дания-германия с дължина 18 км: 7,4 милиарда евро.
Не знам коя година в дания са строили тунели с цена под 5 милиона на км (предполагам също под вода, но сега това са цени на няколко десетки метри където и да е в ЕС.
Шиши Тумора щял да слага ново начало, вероятно има предвид нови кражби , а Банкянския тумор щял да взима сурови мерки. Брей да му се не види, брей !
Отговор: ти ли пишеш и приемаш закони?
Истината, е че и по 300 лв да ви ги направят ще си ги купувате, ще мрънкате и ще купувате, и нищо няма да направите!
Някой може ли да ми обясни?
Не гледаш ли че копират новините на кафявата медия Блиц.
То дебелия държи всичко в тая държава, затова нещата са лъжене и мажене и кервана с кражбите си върви, а хората живеят в кочина.
Е.аааааси минета тука му направихте на дебелия и на придворните му олигофрени. Журналистическа проституция в действие.
И за съжаление и деца падат жертви по пътищата,
поради една основна причина и това е безхаберие,
породено от безнаказаност.
Пътищата са в лошо състояние, магистрали нямаме,
защото дори когато се разкрие, че парите за тях са изнесени в чували,
или пробите, които са взети от пътищата показват явен грабеж,
последствия няма.
Това е наистина най-големият проблем.
И сега ни убеждават, че този произвол трябва да се търпи,
защото трябва да има стабилност, за да бъде въведено еврото.
Но ако ние не въведем истинско върховенство на закона,
единствената разлика след преминаването ни към европейската валута,
ще бъде, че тези, които крадяха левовете ни,
сега ще ни крадат в евро.
Да скимтиш вс ден във Флагман- безценно!
Прости и жалки.
Приятни сънища...
Заради лошите пътища,нали.
Педали нещастни!
- Куче. Куче-касичка.
- Куче? Старомодно…
- Имаме модерни! Камера-касичка и шлем-касичка.
- Тази камера защо е зелена?
- Тя е тол-камера!
- Така ли? Нищо не пише?
- От пратката Е !
- Лошо! Лошо, гербарю…
- Седларов.
- Лошо, Седларов, лошо!
Навсякъде смъртта дебне безжалостно, с каквато и скорост да се кара.
За съжаление сме превърнати в заложници от държавата, на която плащаме, за да се движим нанякъде... и с тези финансираме за голяма жалост погребения, а не хубави пътища!
Безумие! Сложете няколко камери и вижте сами какво се случва…