Павлова: Махнахме лошия асфалт от "Тракия"
Участъкът от магистрала
"Тракия", където беше открит по-лош асфалт, е оправен и целият стар
асфалт е махнат, увери министърът на регионалното развитие и благоустройството
Лиляна Павлова в интервю пред "Дарик радио".
Те бе категорична, че проблем с качеството на магистралите няма, тъй като е бил
завишен контролът.
Министър Павлова призова проблемът с лошото строителство на пътища да не се
генерализира, понеже "някои се опитват да шикалкавят, както виждаме, но
други са съвестни и си изпълняват качествено работата".
По думите й лабораторията на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ),
която до скоро не е била много известна, денонощно работи и хората й буквално
"спят на палатки.
Лиляна Павлова е категорична, че няма да се удължава и отлага срока за
изпълнение, като същевременно няма да се прави компромис с качеството.
Според нея вече не може да се говори за ниска цена по отношение на големите
проекти.
По отношение на проекта за път Русе-Свиленград, Павлова коментира, че не могат да си позволят държавна гаранция в условия на финансова дисциплина. Финансовият риск - около 1 млрд., трябва да бъде поет от евентуалния инвеститор.
Хубавото, според нея, е, че по това направление има достатъчно трафик, вкл. зимно време.
Една магистрала "Черно море", стига да имахме пари, можехме да изградим, но там не можем да осигурим целогодишен трафик, който да избие тази инвестиция, коментира още Павлова.
Относно винетните стикери регионалният министър посочи, че има вариант да останем на хартиена винетка или да преминем на електронна, където заплащането е по-лесно. За целта трябва да се обяви конкурс и да се търси частен инвеститор за винетната система.
"Преди 2016 г. не можем да имаме такава изградена система. Русе-Свиленград ще стане паралелно, но той трябва да е част от новата винетна система. Хората ще трябва да си плащат за този път, ако искат да го ползват".
Министър Павлова спомена и идеята за изграждане на тунел под Шипка, планирана да започне през 2014 г. Той ще бъде безплатен, но само с две платна.
През юни пък ще бъде пуснато основното трасе на Околовръстния път на София, а през септември - и локалните платна.
Относно ограничението на скоростта по магистралите до 140 км/ч, Павлова коментира, че ако такъв закон се приеме, то тази скорост ще се въведе по новите части на магистралите.
Например от Стара Загора до Бургас ще може, но от София до Пловдив няма да може да се движим с такава скорост, обясни тя.
Например от БАНКЯ до Бургас ще може, но от София до Пловдив няма да може да се движим с такава скорост, обясни тя.