Дори с новите 25% мита, мерцедесите в САЩ пак ще са по-евтини, отколкото в България и ЕС
Вместо да обсъждаме политиките на Тръмп, по-добре да се запитаме защо купуваче толкова скъпи коли
Горещи дебати се разгоряха у нас и в Европа, след като правителството на САЩ реши да наложи 25% мита за всички автомобили, произведени в чужбина. Целта е ясна - подпомагане на местната автомобилна индустрия, която беше силно ударена. Ярък пример за това е Детройт - известен някога като "автомобилната столица на света". В пика на своя разцвет през 1950 г., градът наброява 1,8 милиона души. Конкуренцията на евтини европейски и японски автомобили обаче довежда до съкращения, значителна загуба на работни места и масова емиграция на населението. През 2012 г. там са останали едва 700 000 души, като цели квартали тънат в разруха.
Ако си решил да направиш Америка велика отново, трябва да предприемеш и непопулярни стъпки. Ляволибералните среди критикуват Тръмп, че високите мита ще доведат до поскъпване на вносните автомобили, включително европейските, и това ще ощети американците.
Но така ли е наистина и не плачем ли на чужд гроб?
Обременени от строги екологични изисквания, високи и всевъзможни такси, автомобилите в Европа и България отдавна са много по-скъпи от тези в САЩ.
И понеже у нас не те смятат за богат и успял, ако не караш „Мерцедес“ или БМВ, ще направим едно напълно произволно сравнение. Нов Mercedes-Benz GLS 450 4MATIC в САЩ в момента се предлага на цени между $91,775 до $103,345. Средната цена на този модел е около $95,000. При текущ курс на долара 1,8 това прави 171 000 лева.
В България същият модел се предлага на цени от 247,610 лева. Дори да вдигне цената си заради митата от 25%, този „Мерцедес“ в САЩ би поскъпнал с $23,750, достигайки общо $118,750 или приблизително 213,750 лева.
Това означава, че дори след прилагане на 25% мито, цената на Mercedes-Benz GLS 450 4MATIC в САЩ ще остане с около 33,860 лева по-ниска, отколкото в България.
Аналогична е ситуацията и с почти всички останали автомобили и модели, като за това не трябва да виним производителите, а бюрократите от ЕК.
Така че да не ги мислим американците. По-правилно е да се запитаме докога безумните зелени политики на ЕК и всевъзможните регулации ще ни бъркат така дълбоко в джобовете. И по-прости и по-богати ли сме от американците, че да купуваме много по-скъпо едни и същи автомобили.

















BTW, ДОЛАР И ЕВРО СА С ИДЕНТИЧНИ СТОЙНОСТИ, ТАКА ЧЕ РАЗЛИКАТА СЪС СИГУРНОСТ НЕ ИДВА ОТ ТАМ, КУХЛЬО.
Подтискащо и опасно място да се разходиш.
В Акациите и Победа е една идея по приятно.
Пробвай пак,че да се посмеем как Епъл,Джонсън и Джонсън,Хюндай,Стелантис,тайванските производители на чипове и т.н. нищо не знаят и не разбират сравнение с теб,палячо.
Защото става “само аз внасям, ще продавам на каквато цена искам”
https://novini247.com/novini/vmesto-da-obsajdame-poitikite-na-tramp-po-dobre-da-se-zapitame_8990122.html
Иначе "АВТОР: ФЛАГМАН" ХАХАХАХАХА