ЕС въвежда големи промени с книжките, касае всички шофьори
Валидността на шофьорските книжки ще бъде 15 години
За първи път в историята ЕС ще въведе двегодишен изпитателен срок за млади шофьори. Те ще подлежат и на по-строги изисквания и наказания за шофиране под влияние на алкохол и без използване на предпазен колан или системи за обезопасяване на деца. Това се съдържа в споразумението за новите шофьорски книжки в ЕС между Европейския парламент и страните членки, предава БНР.
С цел борба с недостига на професионални шофьори, минималната възраст за водач на камион ще бъде намалена от 21 на 18 години, а за водач на автобус – от 24 на 21 г. Необходим е обаче професионален сертификат на кандидата. Страните членки могат да разрешат и на 17-годишни да управляват камион или микробус, но само на територията на съответната страна и при условие, че са придружени от професионален шофьор. Тази система ще се прилага по-широко в ЕС за водачите на автомобили.
Валидността на шофьорските книжки ще бъде 15 години за мотоциклети и автомобили. Държавите от Общността могат да намалят срока на 10 години, ако свидетелството бъде използвано и като национална лична карта.
Същевременно книжките за водачи на автобуси и камиони ще бъдат подновявани на всеки 5 години. Валидността на книжките на шофьорите на възраст 65 години и повече може да бъде съкратена.
Преди да получат за първи път книжка, шофьорите ще минават медицински преглед, включително на зрението и на сърцето. За водачите на коли и мотоциклети страните от ЕС могат да заменят тези прегледи със самооценка, а в случай на подновяване на документа – с други алтернативни мерки.
В ЕС ще преобладават цифровите шофьорски книжки, качени на смартфони. Страните членки ще разполагат с 5 години и 6 месеца след влизането в сила на актуализацията, за да прилагат тези документи. Шофьорите обаче си запазват правото да искат и физически книжки.
Споразумението трябва да бъде одобрено от Съвета и Европейския парламент. Страните членки ще разполагат с 4 години за транспонирането на поправките в националните законодателства и подготовка за прилагането им.




















От 3 години когато съм в България съм решил да не шофирам никога, не може някакви полицай наркомани да ме спират и да ми мутреят и да ми дават кирливите им тестове с който могат да изкарат и баба ти наркоман , без да има някаква причина, това само в БГ го има, в всяка цивилизована държава те спират когато нямаш платени такси или когато караш неадекватно, аз бях купил един голф, който явно е бил на някакви наркомани и за 1 месец буквално ме спряха над 40 , абсолютна простотия в тази деградирала държава, тя не заслужава работници шофьори и адекватни шофьори на пътя
Не се дрогирам и въпреки това е под достойнството ми, да спирам и някакви малоумници които са по-големи наркомани и от най-големите чайници да ме гледат на криво и да ме карат да лигавя педалския им тест
На който му харесва нека да шофира в тази кочина
Да не говорим че в България да шофираш е горе долу като в Индия и в този малък колкото една шепа град има повече трафик от този в Лондон , с разликата че тука поне 80% от хората си нямат и на идея какво правят зад волана
Нормално е да нямате желаещи за шофьори
Също така не знам какво ви е виновен ЕС , тъй като такъв проблем има само БГ , относно коментара на номер 3, то само в БГ простите лапета карат така, надрусани на вейпове, балони, пико и какво ли още не, абсолютни утайки още от деца с родители наркомани и алкохолици
В ЕС някой като кара така е или балкански идиот или от мургавите