Космически ли са цените на пътищата? Шефът на АПИ с лоша новина за тол таксите

Има пари в бюджета за 50 км магистрали, изчисли инж. Йордан Вълчев и каза кога ще има аутобан от София до Варна
ТОЛ таксите ще бъдат увеличени с 10%, а в края на годината с още толкова. За винетките пък възстановяваме цената от 2022 г. Това съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев.
Новото строителство на пътища през последните 7-8 години отговаря на всички европейски стандарти, каза той „Лице в лице“ по бТВ, след като водещата Цветанка Ризова изтъкна, че те са с дупки и се ронят, с бобуни са и без добра маркировка.
Журналистката обаче изтъкна, че опозицията е много смутена от цената на някои проекти. Каква е реалната цена за новата отсечка от магистралата Русе – Велико Търново, попита тя и добави, че според опозицията 50 млн. лева е космическа цена и се подозират корупционни схеми. „Ако някой има данни за корупция, да се обърне към съответните органи. Аз не забелязвам такива схеми и нещата вървят все по-добре“, отговори шефът на АПИ.
„Реалната цена ще я разберем като построим пътя. Тази е прогнозна“, добави той.
„Прогнозната цена, за която от опозицията говорят, когато са играли търга през 2020 г., е била 13 млн. лева на километър. Търгът е спечелен с 20 милиона. Оттогава досега инфлацията в строителството е около 108 процента, което означава, че на първия участък цента трябва да е около 42 милиона“, заяви инж. Вълчев.
:На този участък, който е по-сложен, защото се приближава към планината, има най-големия възел, включващ около 10 км само връзки, т.е. ще се строи детелина. Тя ще е най-голямата в България. Това допълнитлено удължава магистралата с около 5 км. Оскъпява я, защото в този участък има 2 км тунели“, обясни той.
Цената в Румъния стига 80 милиона на километър, изтъкна шефът на пътната агенция.
„В момента пътната отсечка от магистралата за Русе се търгува. Около 60 дни има за предлагане на оферти. Ще се направи оценка. 60% е цената, а 40-техническото предложение“, добави той.
Йордан Вълчев предполага, че едва през 2031 г. ще бъде готова магистралата от София до Варна.
„В този бюджет за ремонта на пътища има 680 млн. лева, а за капиталови разходи, т.е. ново строителство – малко над 1 млрд. лева. С тези пари може да построим около 50 км магистрали, близо 100 км други пътища и да ремонтираме 400“, каза още той.




















100.000 ТУРСКИ ТИРА прарят по някалко курса отивяне/връщане до ЕС .
Така БОКО крадеца мафиот СПЕСТЯВА по 100 МИЛИОНА ЕВРА а Турската Икъномика и държява и съответно ОЩЕТЯВА с 100 Милиона всяка гадина БГ икономика
По 10год 100 М прави 1 МИЛИАРД минус за БГ хазна половин магистрала
А 40-60 тонните камиони рушат най-много пътищата !
Те да я леят от бетон с 40 см дебелина тази магистрала ще излезе по евтино.
от 1 куб да правят 2,5м2 айде 2 кв с малко арматура - 400хил кубика бетон на на 30 метра ширина 2 000х30=60 хиляди кубика бетон.
Баси сметките баси и простотиите.
А кво ши кажеш за 1 линеев метър турска пластмасов парапет на Бургаски МОСТ 2700 лева липеен метър
За 2700 (1500 $)лв в
КИТАЙ просават малък Е-автомобил
НАЙ-скъпия хотел във България е хотела на Валю Златев-Клюна от ГЕПИ груп Риу Хелиос Св.Влас
100 МИЛИОНА лева 600 стаи по 20 м2 с обзавеждане , 3 басейна 5 ресторанта
100 милиона=2 км Чакъл с асвалт
Не ядем доматити с колците
Герберехуте съвсем удариха гъз@ в тав@н@ Гоолямо крадене голама наглост
Оставка неможачи!
Дупки, неравности, лоша и липсваща маркировка, тотално неадекватни указателни табели, които не са унифицирани.
Не знам какво работят тези в АПИ, но ако тази агенция я премахнат, ще е по-добре.
Е как няма да вървят към добре нещата при вас...!