В София обсъждат въвеждането на нощна зона в центъра и жълта в периферията, а в Бургас кога?
Червената зона ще работи поне по 16 часа на ден, а жълтата ще обхване периферията като Банкя
В София сериозно се обмисля въвеждането на нови зони за платено паркиране – червена зона в суперцентъра и жълта зона за крайните квартали, като Банкя. Това стана ясно по време на представяне на проект за подобрения в организацията на движението в града.
Току-що кметът Васил Терзиев потвърди, че подкрепя идеята и подготвя доклад, който предстои да бъде внесен в Столичния общински съвет.
Новата червена зона ще обхване най-централната част на столицата – т.нар. суперцентър, като основната ѝ цел ще бъде да ограничи продължителното паркиране от външни посетители и да гарантира повече места за живущите. За разлика от сегашните синя и зелена зона, червената ще има и нощен режим – ще работи поне 16–17 часа дневно, включително вечерните часове. Така, ако някой реши да отиде на ресторант или събитие в центъра вечер, ще трябва да заплати за паркиране в рамките на работното време на червената зона.
Паркират фирмени коли, бусове, изоставени МПС-та, а живущите в ж.к."Възраждане" и ЦГЧ няма къде да спрат
Жълтата зона ще бъде насочена към райони в периферията на града, където също има сериозни затруднения с паркирането, особено в квартали с повишена гъстота на населението и ограничена инфраструктура. Райони като Банкя и други крайни части на София вече се разглеждат като потенциална част от този нов режим.
„Има нужда да се преразгледа цялата система и да се обмисли къде трябва да се вкарат допълнителни зони в града“, заяви днес кметът Терзиев. Той допълни, че не само цените на паркиране не са променяни от години, но и зоните не отразяват реалното натоварване на различните части на столицата.
Бургазлия изригна: Пускайте Червената зона незабавно, 2 лв. на час и до 3 часа престой
Цените, точният обхват на зоните и сроковете за въвеждането им ще бъдат предмет на предстоящи обсъждания в Общинския съвет. Кметът не се ангажира с конкретна дата, но подчерта, че „ако има политическа воля“, промените могат да се случат сравнително скоро.
Подобна идея вече беше дискутирана и в Бургас, където също се планираше въвеждането на червена зона в суперцентъра. Проектът засега е замразен, но темата остава актуална, особено в контекста на нарастващия брой автомобили в града.
Мнозина настояват, че освен центъра, е наложително да се въведе и жълта зона в големите жилищни комплекси като „Славейков“, „Изгрев“, „Зорница“ и кв. "Сарафово", където намирането на свободно място за паркиране вечер особено през лятото е почти невъзможно.
























Ама иначе си бръмча с е-байка и не ме боли дедовия,карам си пийнал,на опиати,аспирин,аналгин,колдрекс и никой нищо не може да ми направи
Кметът от гестапото и всеки следващ кмет няма да смее да направи нищо в следващите 5-10 години.
Бургас има по-голям шанс за въвеждане на ред в паркирането, защото кметът има доста голяма подкрепа, а и населението е предимно пенсионно и би одобрило промяната.
Трябва незабавно въвеждане на единна, денонощна паркинг зона в границите на Бургаска област с първоначална цена от 10 лв/час, че да се смята лесно.
И общината сита, и градска мобилност цяла. Даже ще остане някой леф за 18-та заплата и скромни премии.
И в селата на общината
Да и ма парици за центланите царици.
В Софето обсъждат и Лилава зона!
Зона, в която имат право да паркират безплатно
само Правоверните Гербери!
Тарикатите откраднаха евро фондовете които бяха да си посъроят графовете , а балъците ще изплащат отлраднатото от сини о зелени зони . Данъците са отделно !