Евтини ябълки и домати сложиха окончателен край на опита за бойкот срещу хипермаркетите

Бойкотът срещу високите цени се размина с опашки за промоции
Четвъртият опит за бойкот на големите хранителни вериги заради завишените цени на продуктите отново катастрофира, с което може да се каже, че България слага край на иначе добрата идея. Организаторите се надяваха поне днес да получат съпричасност, но това така и не се случи, а една от причините е, че зад т.нар. протест стоят катастрофирали политици, които по-скоро отблъснаха желаещите да участват.
Имаше и друг момент - мениджмънтът на големите вериги подходи много хитро и привличаше клиенти със супер атрактивни промоции.
Още със старта на работното време на голям супермаркет в жилищния комплекс „Славейков“ рано сутринта, потокът от клиенти не закъсня. Намалението от 50% на първокласни червени ябълки – от 2,99 лв. на 1,49 лв. за килограм – беше основният магнит за потребителите. Доматите също не останаха пренебрегнати, предлагайки се с 44% отстъпка – от 4,99 лв. на 2,79 лв.
Какъв бойкот на хипермаркетите? Тоалетната хартия е с 50 % намаление
Освен плодовете и зеленчуците, клиентите масово пазаруваха и други основни хранителни продукти, както и домакински пособия като тигани, тенджери и различни кухненски уреди. Причината – мащабни разпродажби, които дадоха възможност на мнозина да се сдобият с нови придобивки още в ранните часове на деня. Още в 7:10 сутринта касите започнаха да се пълнят, а потокът от клиенти не намаляваше.
Организаторите на бойкота се надяваха, че този път протестът ще има по-силен ефект, но реалността се оказа друга. Според тях, проблемът не е само в липсата на подкрепа, а и в тактиката на търговските вериги, които умело отвличат вниманието на клиентите с намаления на популярни продукти. От една страна, потребителите са изправени пред високи цени и търсят всяка възможност за спестяване. От друга – организирането на ефективен протест срещу големите вериги изисква значително по-широка подкрепа и по-силен обществен натиск.
Очевидно, въпреки призивите за бойкот, оборотите на големите хранителни вериги едва ли ще отбележат спад. Ако опитите за бойкот продължават да бъдат „антибойкотирани“ чрез атрактивни намаления, то исканията за промяна и въвеждане на ценови регулации може да останат нечути още дълго време.
Въпросът остава – ще продължат ли опитите за бойкот, или потребителите ще приемат високите цени като неизбежна част от ежедневието си?



















ще ги подкрепя в бойкота. Но всъщност за да нося такива скъпи аксесоари и дрехи сигурно Мая трябва да ме вземе с нея и да ме научи да
правя икономии или как да крада,като тях.
Всички знаят,че цените в хипермаркетите са по ниски от тези в кварталните магазини.
Така,че протестът не е против високите цени,а за да бъде и нашата лапичка подкована като онзи вол.
Това, че народът е пазарил оттам, където цените са ниски, а не от някой спекулант от малък квартален магазин не е предателство, а изпълнение на главната цел на протеста - да се намалят цените. Каква файда от този протест ако пълня гушата на някой спекулант, а не ида да напазарувам от тези, дето са намалили цените? Ами то тогава значи правим бойкот не да се намалят цените, а да се видгнат, щом купуваме скъпото, а не евтиното.
И няма никаква връзка какви хора ще са инициаторите, политици или общественици. Важното е че принудиха чуждите вериги да свалят цените под формата на промоции стоките. Така става ясно на всички, КОЛКО е реалната цена на продуктите и колко е неправомерната надценка. Капиш !?
За шепа банани,визи и парцали си разбихме икономиката,унищожихме селското си стопанство,разпродадохме земята си,изоставихме селата си,предадохме идеалите на предците си и накрая си напуснахме Родината и станахме гастарбайтери по света!!!!
И това ако не е олигофрения............бройлери!!!
?аз в Славейков живея и не знам