Бургас посреща тузарите от лайнерите, започва строежът на Морска гара
През следващите месеци предстои преобразяването на част Пристанище Бургас като пасажерско. От ръководството на порта планират европейски първенства
Нова инженерна инфраструктура, нови зелени площи, простиращи се върху десетки декари, превръщане на Магазия №1 в Морска гара, рехабилитация на кейовите места - това планира да направи през следващите месеци пред „Пристанище Бургас” ЕАД. След като всичко бъде завършено, портът ще изглежда преобразен. На новия пасажерски терминал ще акостират огромни лайнери с хиляди туристи.
Самият план за реконструкцията вече е приет от експертен съвет на строителното министерство, най-важното – съгласуван е с Подробния устройствен план.
Първият етап на мащабното строителство ще стартира през тази година. През него ще се демонтира окончателно съществуващата амортизирана инфраструктура и рехабилитира на терена на корабни места №1 до №4. Очаква се именно през следващите месеци да стартира изграждането на Морска гара, ще бъде използвана айфеловата конструкция на Магазия №1.
Като цяло генералният план за развитието на пристанище Бургас до 2015 г. предвижда поетапно изграждане на нов Контейнерен терминал (Терминал 4) в непосредствена близост до действащия в момента такъв на територията на терминал Запад
|
Морската гара като архитектурна ценност, най-вероятно ще се финансира по програма „Джесика”. Планирани са финансови средства за проекта от бюджетите на Община Бургас, ДП „Пристанищна инфраструктура и „Пристанище Бургас” ЕАД. Има утвърдени инвестиционни програми на трите дружества. Подготвяме и няколко оферти за плаващи понтонни съоръжения за увеличаване на яхтостоянките, коментира изпълнителният директор на „Пристанище Бургас” Диян Димов.
Понтоните, разположени напречно на кейовата стена, ще увеличат двойно яхтостоянките. От ръководството на порта планират европейски първенства. Забелязва се повишаване на интереса на хората към морето и яхтите.
Като цяло генералният план за развитието на пристанище Бургас до 2015 г. предвижда поетапно изграждане на нов Контейнерен терминал (Терминал 4) в непосредствена близост до действащия в момента такъв на територията на терминал Запад. При средногодишно нарастване на контейнерната търговия в световен мащаб от около 4% до 6% ( с изключение на 2009 г. и 2010 г. поради кризата), съвсем ясно се вижда тенденцията за бързо увеличаване на контейнерния трафик за основните пристанища на Черно море. Успешен вариант за реализиране по принципите на публично-частното партньорство е възможността за изграждане на специализиран контейнерен терминал от концесионер на принципа BOT (Build Operate transfer – построй, оперирай и върни). При възлагането на предстоящите концесионни анализи ще бъде включено изискването да бъдат анализирани и всички други законови форми за развитие и изгражадане на този най-важен терминал по Генерален план.