„Карат С” замести злокобния превозвач „Ентуртранс”
Както е известно, в света празни пространства не се допускат и когато нещо изчезне, на негово място неизменно изниква съответният му заместител. Така явно се случва и в сферата на автобусните превози у нас. Допреди няколко месеца турската компания „Ентуртранс” беше емблемата на некачествения междуградски транспорт, позволявайки си да тъпче пътниците като сардели при преходи от по няколкостотин километра. За целта се ползваха стари и негодни таралясници, пускани в движение от корумпирани държавни чиновници. В крайна сметка на пътя трябваше да умрат десет души и да бъдат психически и физически осакатени още два пъти по толкова, за да се спре безумието на фирмата, собственост на Енис Ченгел.
„Ентуртранс”
обаче се сдоби със свой достоен
заместител и това е дружеството „Карат
С” на приближения до червените Миролюб
Столарски, сега виден спонсор на
управляващата партия ГЕРБ. Въпросната
фирма държи на тлъста концесия и много
от градските линии в София. Същата пое
и по-голямата част от графика на
„Ентуртранс” в междуградските превози.
В
непрофесионализма на „Карат С” се
убедили 45 пътници, ползвали услугите й
на Велики Четвъртък, научи Бесове.бг,
разполагащ и със снимки на случилото
се. Както преди всеки празник, и в този
ден, предшестващ Разпети Петък и Великден,
автобусите били пълни.
Някои се отказаха да чакат и се самоорганизираха, за да се приберат у дома за празниците |
Още в Пловдив шофьорът усетил, че
има проблем с теч на масло,
но все пак„на своя отговорност” решил да продължи прехода, движейки се с по-ниска скорост от нормалното. На километър от Стара Загора обаче той вече се уплашил и се отказал да кара по-нататък.
„Спря на паркинга на бензиностанция на околовръстното и ни съобщи, че ще бъдем прехвърлени на друг автобус, който идвал насам”, разказва един от пътниците за Бургас. На въпроса – кога ще пристигне, шофьорът отговорил – „идва, на път е”, все едно, че трябва да дойде всеки момент от Стара Загора – логично след като това е най-близкият голям град. Минали обаче
половин час, един час – автобус няма.
След като пътниците започнали да роптаят, с половин уста шофьорът признал, че новото МПС е тръгнало чак от София, намираща се на 240 км разстояние. А чакането в крайна сметка продължило цели 3 часа и 40 минути. Междувременно някои се организирали и извикали приятели да ги превозят.
„Много обаче бяха с билети до Бургас, Черноморец,Созопол, Царево, защото това е единствената фирма, която осигурява този маршрут извън летния сезон”, разказват потърпевшите. Имало и майки с деца, които пощръклели от чакането.
„Добре, че на бензиностанцията имаше тоалетна и магазин, та можеше да удовлетворим най-елементарните си нужди”, утешават се пътниците, но добавят – „проблемът е, че един сандвич беше 3,50 лв., кафето – 1,20 лв., а малка вода – 90 ст.”. Пушачите пък унищожили по една кутия цигари от нервност. „Златно ни излезе това пътуване”, жалва се бургазлията. Не стига, че
билетите София-Бургас били на фантастичната цена от 28 лв. (а до Царево – 35 лв.),
но слезлите в Бургас трябвало да ползват и таксита, за да се приберат до дома си, тъй като вместо да пристигнат в 19,30 ч., както е по разписание, те се добрали едва в полунощ. Автобусът ги стоварил на кръстовището на „Трапезица” и отпрашил на юг. „Кога е пристигнал до Царево, изобщо не ми се мисли”, разказва бургазлията.
В
крайна сметка повечето пътници се
радвали на
традиционното българско утешение - че
поне са „живи и здрави”. Малцина
повдигнали темата да пуснат жалба до
фирмата, за да бъдат обезщетени. Овце
сме и сме много търпеливи, това ни е
проблемът, казали по-мислещите, но и те
махнали с ръка, отказвайки да си търсят
правата.
Шофьорът на автобуса каза само, че си има началници и той не носи отговорност |