Бразилия предаде на Казахстан данните от "черните кутии" на падналия азербайджански самолет
Данните от записващите устройства се извличат по електронен път и съдържат запис на звуците в кабината, комуникациите на пилота и полетните параметри, като промени във височина, скорост и траектория
Бразилският Център за изследване и предотвратяване на авиационни инциденти (CENIPA) е завършил анализа на черните кутии на самолета на Азербайджанските авиолинии (AZAL), който се разби в Казахстан и е изпратил извлечените данни на казахстанската страна, съобщи Azertac, цитирани от Труд.
Оборудването пристигна в Бразилия на 1 януари. Анализът е започнал още на следващия ден и е приключил в събота, 4 януари.
Пътнически самолет Embraer 190 на авиокомпанията AZAL, изпълняващ полет Баку-Грозни, се разби на 25 декември близо до град Актау в Казахстан. От 67 души на борда на самолета 38 загинаха, а 29 са оцелели. По корпуса на машината бяха открити множество пробиви с осколочен характер и се предполага, че машината е била ударена от руска противовъздушна ракета над Грозни. Азербайджан обвини Русия, че прикрива истината за случилото се.
„След дейностите всички данни бяха предадени на Казахстанския разследващ орган, агенцията, отговорна за анализа и разследването на въпросното произшествие, в съответствие с международните протоколи за разследване на авиационни произшествия“, се казва в изявление на бразилските военновъздушни сили (FAB), цитирано от местни медии.
Данните от записващите устройства се извличат по електронен път и съдържат запис на звуците в кабината, комуникациите на пилота и полетните параметри, като промени във височина, скорост и траектория.
Според Бенджамин Фулфорд седмичен отчет 30-12-2024: "Интересно е да се отбележи частта за Ерик Шмид от Google, който продава дронове камикадзе на Украйна, защото самолет в Азербайджан беше свален миналата седмица от украински дрон, въоръжен с картечници, казват източници от Пентагона."
Относно останалите 4 "паднали" самолети 737-800 на Boeing, Бенджамин Фулфорд пояснява в своя седмичен отчет от 6-01-2025:
"Всички самолети Boeing, произведени от 1997 г. насам, имат инсталирана система, която позволява управлението да бъде премахнато от пилота. Това трябваше да се използва за „спиране на похитители“, но вместо това се използва за разбиване на самолети за политически цели. Четирите внезапни самолетни катастрофи в различни страни в началото на годината вероятно имат връзка."