Едрев държи на проблемната Синя зона в Айтос
Проблемната Синя зона, която от години създава главоболия на общинската администрация в Айтос заради липсата на приходи, ще остане. Темата дълго време е обект на спорове нужна ли е подобна платена зона в Айтос, кой ще я стопанисва и как ще събира сумите. През годините практиката показа, че няма интерес от страна на частни фирми да я стопанисват, тъй като управителите им едва събират пари да платят на служителите си, които късат билетчета.
Настоящият кмет Васил Едрев държи на Синята зона, но не е ясно кога пак ще започне да функционира. „Синя зона в Айтос ще има, но тя ще бъде въведена на по-късен етап. Условията, при които ще функционира ще бъдат заложени в Генералния план.”, каза кметът Васил Едрев, цитиран в сайта на общината.
Транспротните проблеми на Айтост станаха причина за разработването на нова схема, за чиято цел беше създадена специална комисия. Тя ще бъде разглеждана на предстоящата сесия на местния парламент.
Съветниците искат да се справят с проблема за отговорността на превозваите, някои от които заобикалят населени места, до които линиите не са печеливши, но остават хората без връзка със света.
Схемата се цели и в ограничаване на нерегламентирания транспорт до минимум – спиране на такситата-копърки, на маршрутките и леките коли, които возят на цената на автобусния билет.
В Айтос има направен Генерален план за организацията и безопасността на движението. Според него някои от улиците в града ще станат еднопосочни, други ще бъдат затворени, за да бъдат осигурени още паркоместа за множащите се автомобили. Трета част ще бъдат разтоварени от движение, през други ще преминават само автобуси.