Кога може да съдим авиокомпания
При закъснение от два часа авиокомпаниите понякога раздават ваучери и кроасани. В случай, че сами си закупим нещо, е важно да запазим касовата бележка
Преди да тръгнем за летището, е добре да проверим как се движат полетите и дали имаме нова информация от авиокомпанията в пощата си, посочва Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център.
„Ако чакаме повече от 2 часа, авиокомпанията трябва да ни предостави така наречените грижи – храна и напитки. При по-дълго чакане – авиокомпанията трябва да осигури и хотел, и транспорт“, обяснява тя. Ако не бъдат предоставени тези грижи, пътниците могат сами да си ги осигурят и да запазят касовите бележки, за да претендират по-късно за компенсации.
При закъснение от два часа авиокомпаниите понякога раздават ваучери и кроасани. В случай, че сами си закупим нещо, е важно да запазим касовата бележка.
При отмяна на полет, авиокомпанията е длъжна да възстанови цената на закупения билет. Спасова обяснява: „Трябва все пак да си ги поискаме, защото авиокомпаниите имат хиляди клиенти от цял свят и понякога може да има някакво техническо недоразумение.“ Парите трябва да бъдат възстановени до 7 дни. Ако това не се случи, пътуващите могат да се обърнат към Европейския потребителски център.
При подаване на жалби за компенсации, е важно да запазим всички документи, включително бордни карти.
Задължително прекъсвам контакти,не вдигам на служители на авиото и оставям наемниците да се занимават,понякога с години.