×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Идея: Влаковете от София до Варна и Бургас да станат частни


23 Ноември 2024, Събота, 15:00 ч.

Можели да бъдат печеливши извън БДЖ

 

Бързите и експресни влакове между София и Варна/Бургас трябва да се извадят от договора за обществена услуга и да се развиват на свободен принцип.

Възможно е цената леко да се увеличи с около 20-30%, но това ще зависи от оператора. Един частен оператор ще има много по-ниски оперативни разходи от “БДЖ-Пътнически превози” и рентабилността ще бъде по-висока.

Това коментира пред "Сега" експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт д-р Людмил Иванов, предава dnes.bg.

Под известен натиск от Европейската комисия транспортното министерство предложи да раздели процедурата в три лота. Предвижда се в два отделни лота да бъдат направленията София - Варна през Горна Оряховица и София-Бургас през Пловдив, а в третия лот остава всичко останало.

Това отделяне на дългите рамена, които имат потенциал да бъдат рентабилни, и всичко останало, поражда конспиративни теории, коментира Иванов. Според него е по-добре България да бъде разделена на четири зони - две на север от Стара Планина и две на юг.

Според Иванов не е вярно, че към експресните и бързите влакове по направленията София-Варна и София-Бургас няма да има търговски интерес. “Това, че само един оператор е заявил търговски интерес, не означава, че няма такъв. Много от корпоративните намерения са скрити и ще излязат постфактум”, счита Иванов. Той даде пример с Испания, в която по линията Мадрид-Севиля пътуват няколко частни оператора с много различни цени и качество на услугата.

Иванов е категоричен и че следва да се даде възможност за ревизия на бъдещите договори за обществена услуга на всеки две години, с цел да се отразява актуалният интерес към услугата. “Ще дам пример - линията, по която преминава влакът София-Бургас, в следващите 5 години ще е в реконструкция и ще има по-слаб интерес от страна на пътниците. Около 2030 г. се очаква тя да бъде завършена и влаковете да се движат със скорост от 130-160 км. в час. Това ще повлияе на интереса”, коментира Иванов.

Според него България закъснява много сериозно със съпътстващата инфраструктура, като показателно за това е заделянето на огромен ресурс по новата програма “Транспортна свързаност” за стари забавени и фазирани проекти. Заради това фазиране няма да стартира изграждането на железопътни линии като София-Перник-Радомир, защото парите са използвани за довършване на вече започнали проекти. “Силно закъснява и изпълнението на плана за възстановяване и устойчивост, като накрая може да се наложи да платим новите мотриси с национален ресурс”, коментира Иванов.

 


В категории: Бизнес , Политика


10
Коментара
10
Коментара по темата
10.
оффф...
26.11.2024 12:33:51
0
0
Защото:
1. Не са печеливши, иначе нямаше да имат нужда от толкова субсидии
2. Държавата НЕ поддържа релсите.

Ако държавата поддържаше релсите нямаше всяка седмица да има дерейлирали влакове,

Ако държавата поддържаше релсите нямаше влаковете да намалят скоростта на едни и същи отсечки от десетилетия.

Ако държавата поддъжаше релсите Бургас-София стандартен влак нямаше да се изминава за цели 7 часа
9.
Възмутена
25.11.2024 01:06:55
0
1
Защо след като тези линии са печаливши държавата да се лишава от тях? Нима не е тя тази, която поддържа жп релсите? Частници, ами ужас - вижте какво стана с концесията на гара Пловдив - няма пейки за сядане. Един печалбар за сметка на българския народ и бедните възрастни хора. Държавата е в състояние да оправи жп транспорта, но много частни интереси дърпат министрите на транспорта!
8.
ЧЕСТО МИ СЕ
24.11.2024 07:45:29
1
1
Налага да пътувам с БДЖ (баба дере жаби) по маршрут Бургас-Пловдив и обратно.....
Влака ме лангърка 6 часа...???? в едната посока...+ непредвидените спирания и изчаквания ,на други композиции ,стават 7 часа....????
Егати и БДЖ-то и чудото.......
Всеки друг влак или експрес в чужбина,взима това разстояние от 250-26о км. за 50мин. максимум час......!!!!
После...Запада и ЕС били ,,гнили,, и се ,,разпадали,,...???...да...ама ...НЕ....
Доста има да почкаме,докато се разпаднат,па може и да не дочакаме....
7.
С
24.11.2024 04:33:21
1
2
Държавна пита частен помен не се спряха да правят. От Костов насам. Но партиите в НС са заети да си делнат Резрвния фонд, а населението - го приспиват с Биг Брадъри и други чалгаджийници.
6.
Англия
24.11.2024 04:29:01
1
2
Национализира железниците - тукашните сайбии и корумпираната компрадорска администрация не се накрадоха и наядоха. А населението робско не се наспа.
БДЖ са държавни неслучайно от Фердинандово време. Щото война се е задала, бе идиоти тъпи и продажни.
5.
До3
23.11.2024 20:12:34
5
2
По-добре да го вземат частници отколкото да продължава да съществува в сегашното му състояние
4.
оффф...
23.11.2024 18:35:23
6
6
ПРЕКРАСНА ИДЕЯ!
В скандинавските страни работи успешно!

Време е най-после услугите да се предлагат от хора, чиято печалба зависи от това, колко качествени са услугите, а не от държавни служители, които колкото и да съсипват БДЖ, винаги ще имат гарантирана кльопачка от данъците!
3.
Аха!
23.11.2024 16:33:02
3
14
Схемата е позната!
Умишлено неглижираш и съсипваш нещо готово, което нито си строил, нито платил. Обаче си назначен да го съсипеш, за да може да се явят едни излъскани "спасители" и да го вземат на безценица, горките...
Докога?!
2.
0sram
23.11.2024 15:58:14
2
0
Na flagman glupostiti
Qvno mnogo ste gepali vashta partia shtom ima i pari za vlakove da poddarja
1.
Дернев
23.11.2024 15:29:44
2
19
Щом може да е рентабилно при
частника, трябва да може и при държавата. Просто трябва да се спре разграбването на държавата със съдействието и участието на тези, които е представляват. В това министерство е видно, че това е основна линия на поведение, а няма нито един министър в затвора.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Свали връхните дрехи Свали връхните дрехи Андреа показа отлична кондиция Заблудени балъци клъвват на фалшиви оферти от Douglas Заблудени балъци клъвват на фалшиви оферти от Douglas Измамна схема с "неустоими оферти" за парфюми подвежда хиляди потребители Вижте как кукери прогониха злите сили от кв. Лозово Вижте как кукери прогониха злите сили от кв. Лозово Традицията оживяха с впечатляващи игри в бургаския квартал Ваксина ще спира рака, преди да се развие в тялото Ваксина ще спира рака, преди да се развие в тялото Учените искат да обучат имунната система да разпознава и унищожава опасните клетки Какъв е характерът ви според кръвната група Какъв е характерът ви според кръвната група Хората имат различен характер и кръвната им група играе важна роля за това Изяли сме 13 000 тона фалшиво сирене Изяли сме 13 000 тона фалшиво сирене Количеството е по-голямо от произведеното през 2023 г. Днес беше само загрявка, в сряда идва ред на парламента, предупреди Цончо Ганев Днес беше само загрявка, в сряда идва ред на парламента, предупреди Цончо Ганев Полицаите сами са си виновни, ние не сме направили нищо, твърди депутатът МВР със спешна акция, ще задържа вандалите от протеста в София МВР със спешна акция, ще задържа вандалите от протеста в София След раняването на 10 полицаи, МВР предприема действия срещу агресията  Алекс Сърчаджиева скочи на Разград: Безумие! Алекс Сърчаджиева скочи на Разград: Безумие! Хората там бедстваха, купете един снегорин за града - призова актрисата, която е и водеща на "Аз обичам България" Кметът на с. Светлина: Известна фигура от политическите среди на Средец ме нападна Кметът на с. Светлина: Известна фигура от политическите среди на Средец ме нападна Удари ме пред сградата на Общината, където има охранителни камери, за които обаче се твърди, че не работят, обяви Иван Айрянов
ЕС ни заплаши заради забраната на ЛГБТИ пропагандата в училищата ЕС ни заплаши заради забраната на ЛГБТИ пропагандата в училищата И докато в САЩ рязко започнаха връщане към нормалността, Европа буксува инатейки се, че важните неща са свързани с ЛГБТИ, цензуриране на медии и всички, които не пеят в правилния мейнстрийм хор Папата е в критично състояние Папата е в критично състояние По-рано медиците потвърдиха, че папата се лекува от пневмония и усложнена дихателна инфекция Заблудени балъци клъвват на фалшиви оферти от Douglas Заблудени балъци клъвват на фалшиви оферти от Douglas Измамна схема с "неустоими оферти" за парфюми подвежда хиляди потребители Арестуваха го Арестуваха го Проблеми за Ерик Мабиус Шокираща смърт в Русия Шокираща смърт в Русия Известна жена почина по много нелеп начин Ваксина ще спира рака, преди да се развие в тялото Ваксина ще спира рака, преди да се развие в тялото Учените искат да обучат имунната система да разпознава и унищожава опасните клетки Какъв е характерът ви според кръвната група Какъв е характерът ви според кръвната група Хората имат различен характер и кръвната им група играе важна роля за това Трагедия във Франция Трагедия във Франция Във френските Алпи Висш мафиот от Коза Ностра, осъден на затвор, е заловен в София Висш мафиот от Коза Ностра, осъден на затвор, е заловен в София Той не е просто криминален беглец – Офриа е роднина на легендарния бос на Коза Ностра Гаетано Бадаламенти, един от най-влиятелните мафиоти на 20-ти век Неприятна новина за феновете на "Спайдърмен" Неприятна новина за феновете на "Спайдърмен" Премиерата се отлага, но с малко...
Бойко Борисов Бойко Борисов Оказва се, че вратата на ПП не се отваря и затваря, а се върти Виц на деня Виц на деня Жена към мъжа си:
- Всички мъже сте еднакви...!
Съпругът:
- Ти пък всички ли си изпробвала!
Виц на деня Виц на деня - Тате, защо мама казва, че си прасе?
- Защото и ям буламачите!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Много е трудно да не правиш нищо, никога не знаеш кога си свършил.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори