×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Земетресение с магнитуд 4 е регистрирано рано тази сутрин в близост до турския егейски град Измир
  • Администрацията на Тръмп замрази финансирането за „Харвард“
  • Сръбският парламент гласува състава на новото правителство
  • Правителството подписва договор за търсене на нефт и природен газ в „Блок 1-26 Хан Тервел“
  • Пълна забрана за риболов в Черно море, Дунав и водните обекти в страната
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Идея: Влаковете от София до Варна и Бургас да станат частни


23 Ноември 2024, Събота, 15:00 ч.

Можели да бъдат печеливши извън БДЖ

 

Бързите и експресни влакове между София и Варна/Бургас трябва да се извадят от договора за обществена услуга и да се развиват на свободен принцип.

Възможно е цената леко да се увеличи с около 20-30%, но това ще зависи от оператора. Един частен оператор ще има много по-ниски оперативни разходи от “БДЖ-Пътнически превози” и рентабилността ще бъде по-висока.

Това коментира пред "Сега" експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт д-р Людмил Иванов, предава dnes.bg.

Под известен натиск от Европейската комисия транспортното министерство предложи да раздели процедурата в три лота. Предвижда се в два отделни лота да бъдат направленията София - Варна през Горна Оряховица и София-Бургас през Пловдив, а в третия лот остава всичко останало.

Това отделяне на дългите рамена, които имат потенциал да бъдат рентабилни, и всичко останало, поражда конспиративни теории, коментира Иванов. Според него е по-добре България да бъде разделена на четири зони - две на север от Стара Планина и две на юг.

Според Иванов не е вярно, че към експресните и бързите влакове по направленията София-Варна и София-Бургас няма да има търговски интерес. “Това, че само един оператор е заявил търговски интерес, не означава, че няма такъв. Много от корпоративните намерения са скрити и ще излязат постфактум”, счита Иванов. Той даде пример с Испания, в която по линията Мадрид-Севиля пътуват няколко частни оператора с много различни цени и качество на услугата.

Иванов е категоричен и че следва да се даде възможност за ревизия на бъдещите договори за обществена услуга на всеки две години, с цел да се отразява актуалният интерес към услугата. “Ще дам пример - линията, по която преминава влакът София-Бургас, в следващите 5 години ще е в реконструкция и ще има по-слаб интерес от страна на пътниците. Около 2030 г. се очаква тя да бъде завършена и влаковете да се движат със скорост от 130-160 км. в час. Това ще повлияе на интереса”, коментира Иванов.

Според него България закъснява много сериозно със съпътстващата инфраструктура, като показателно за това е заделянето на огромен ресурс по новата програма “Транспортна свързаност” за стари забавени и фазирани проекти. Заради това фазиране няма да стартира изграждането на железопътни линии като София-Перник-Радомир, защото парите са използвани за довършване на вече започнали проекти. “Силно закъснява и изпълнението на плана за възстановяване и устойчивост, като накрая може да се наложи да платим новите мотриси с национален ресурс”, коментира Иванов.

 


В категории: Бизнес , Политика


10
Коментара
Иска да се пенсионира
Иска да се пенсионира 15/04/2025, Вторник 21:33 1
Съседи със страхотен рекорд
Съседи със страхотен рекорд 15/04/2025, Вторник 21:00 0
Нагло престъпление в Пловдив
Нагло престъпление в Пловдив 15/04/2025, Вторник 19:40 0
Каза за скандала с езика
Каза за скандала с езика 15/04/2025, Вторник 19:00 0
Голям рев в "Ергенът"
Голям рев в "Ергенът" 15/04/2025, Вторник 18:24 0
10
Коментара по темата
10.
оффф...
26.11.2024 12:33:51
0
0
Защото:
1. Не са печеливши, иначе нямаше да имат нужда от толкова субсидии
2. Държавата НЕ поддържа релсите.

Ако държавата поддържаше релсите нямаше всяка седмица да има дерейлирали влакове,

Ако държавата поддържаше релсите нямаше влаковете да намалят скоростта на едни и същи отсечки от десетилетия.

Ако държавата поддъжаше релсите Бургас-София стандартен влак нямаше да се изминава за цели 7 часа
9.
Възмутена
25.11.2024 01:06:55
0
1
Защо след като тези линии са печаливши държавата да се лишава от тях? Нима не е тя тази, която поддържа жп релсите? Частници, ами ужас - вижте какво стана с концесията на гара Пловдив - няма пейки за сядане. Един печалбар за сметка на българския народ и бедните възрастни хора. Държавата е в състояние да оправи жп транспорта, но много частни интереси дърпат министрите на транспорта!
8.
ЧЕСТО МИ СЕ
24.11.2024 07:45:29
1
1
Налага да пътувам с БДЖ (баба дере жаби) по маршрут Бургас-Пловдив и обратно.....
Влака ме лангърка 6 часа...???? в едната посока...+ непредвидените спирания и изчаквания ,на други композиции ,стават 7 часа....????
Егати и БДЖ-то и чудото.......
Всеки друг влак или експрес в чужбина,взима това разстояние от 250-26о км. за 50мин. максимум час......!!!!
После...Запада и ЕС били ,,гнили,, и се ,,разпадали,,...???...да...ама ...НЕ....
Доста има да почкаме,докато се разпаднат,па може и да не дочакаме....
7.
С
24.11.2024 04:33:21
1
2
Държавна пита частен помен не се спряха да правят. От Костов насам. Но партиите в НС са заети да си делнат Резрвния фонд, а населението - го приспиват с Биг Брадъри и други чалгаджийници.
6.
Англия
24.11.2024 04:29:01
1
2
Национализира железниците - тукашните сайбии и корумпираната компрадорска администрация не се накрадоха и наядоха. А населението робско не се наспа.
БДЖ са държавни неслучайно от Фердинандово време. Щото война се е задала, бе идиоти тъпи и продажни.
5.
До3
23.11.2024 20:12:34
5
2
По-добре да го вземат частници отколкото да продължава да съществува в сегашното му състояние
4.
оффф...
23.11.2024 18:35:23
6
6
ПРЕКРАСНА ИДЕЯ!
В скандинавските страни работи успешно!

Време е най-после услугите да се предлагат от хора, чиято печалба зависи от това, колко качествени са услугите, а не от държавни служители, които колкото и да съсипват БДЖ, винаги ще имат гарантирана кльопачка от данъците!
3.
Аха!
23.11.2024 16:33:02
3
14
Схемата е позната!
Умишлено неглижираш и съсипваш нещо готово, което нито си строил, нито платил. Обаче си назначен да го съсипеш, за да може да се явят едни излъскани "спасители" и да го вземат на безценица, горките...
Докога?!
2.
0sram
23.11.2024 15:58:14
2
0
Na flagman glupostiti
Qvno mnogo ste gepali vashta partia shtom ima i pari za vlakove da poddarja
1.
Дернев
23.11.2024 15:29:44
2
19
Щом може да е рентабилно при
частника, трябва да може и при държавата. Просто трябва да се спре разграбването на държавата със съдействието и участието на тези, които е представляват. В това министерство е видно, че това е основна линия на поведение, а няма нито един министър в затвора.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Кабинетът „Желязков“ е вече правителство на малцинството, но остава на власт Кабинетът „Желязков“ е вече правителство на малцинството, но остава на власт ГЕРБ, БСП и ИТН призоваха другите партии в парламента за подкрепа, за да стане България част от еврозоната От АПИ с важна информация за "Хемус" От АПИ с важна информация за "Хемус" Утре за ремонт на асфалтовата настилка последователно ще се ограничи движението за всички автомобили в двете посоки от 30-ти до 47-ми км на магистралата Бургаският окръжен съд не даде детето на Велико Минков Бургаският окръжен съд не даде детето на Велико Минков Не виждам друг изход от това дело, освен бащата да го спечели, каза адвокатът на бившия депутат след 6-часовото заседание заседание Агресивен мъж счупи носа на шофьор на автобус Агресивен мъж счупи носа на шофьор на автобус В област Кюстендил Разкри защо не говори на български Разкри защо не говори на български Ситуацията с Фарниев е деликатна Разтърсващи подробности за бягството на момче от детска градина в София Разтърсващи подробности за бягството на момче от детска градина в София Малчуганът се "похвалил" на приятели какво ще стори България няма да продава реакторите за АЕЦ „Белене“ България няма да продава реакторите за АЕЦ „Белене“ Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов е подкрепил идеята, но решението за това ще вземе  Съветът за съвместно управление Нагло престъпление в Пловдив Нагло престъпление в Пловдив 19-годишен открадна телефона на жена в автобус Днес е един велик ден за България! Подписаха за „Хан Тервел“ и се очаква да открият газ за милиарди Днес е един велик ден за България! Подписаха за „Хан Тервел“ и се очаква да открият газ за милиарди На разстояние от 30-50 км от края на блока има установени находища, каза енергийният министър. Част от тях дори вече турците добиват, а други тепърва разработват Каза за скандала с езика Каза за скандала с езика Новиков счита, че някои борци на България са тормозени
Дългогодишен брак се разпадна, защото жена сподели, че... Дългогодишен брак се разпадна, защото жена сподели, че... Деликатна ситуация в САЩ Спират грантове за България, Рубио реже $1,7 млн. от програмата за медийна грамотност Спират грантове за България, Рубио реже $1,7 млн. от програмата за медийна грамотност Решението на Държавния департамент засяга и различни проекти, а сред потърпевшите е и Американският университет в Благоевград Съседи със страхотен рекорд Съседи със страхотен рекорд Партизан Белград с невероятен хеттрик, феновете на "гробарите" обичат много клуба и баскетбола Един от най-силните хора в САЩ с тежки думи за Зеленски Един от най-силните хора в САЩ с тежки думи за Зеленски Ванс с остър коментар Мигрант накълца лицето на полицай в Катания Мигрант накълца лицето на полицай в Катания Нападателят е неутрализирън с тейзър Тръмп поряза Харвард с $2,2 милиарда - защо това може да излекува Америка Тръмп поряза Харвард с $2,2 милиарда - защо това може да излекува Америка Големите университети в САЩ отдавна се превърнаха в гнезда за идеологически терор Появи се инкогнито на интересно място Появи се инкогнито на интересно място 43-годишната принцесата на Уелс, която е съвместен председател на скаутите, се срещна с главния скаут Дуейн Фийлдс близо до брега на езерото Уиндърмиър Важен ден очаква всички зодии Важен ден очаква всички зодии Това е хороскопът за днес от астролога Петя Георгиева Той разчита само на българчета и отборът му играе хубав футбол Той разчита само на българчета и отборът му играе хубав футбол Дано повече отбори правят като нас, каза Венци Стефанов Те нямаше да са супер звезди, ако не беше случайността Те нямаше да са супер звезди, ако не беше случайността Какви са истинските професии на турските актьори
Жечо СТАНКОВ, министър на енергетиката Жечо СТАНКОВ, министър на енергетиката БОТАШ води „Булгаргаз“ към фалит. ПП и кабинета на Гълъб Донев ни вкараха в капан Виц на деня Виц на деня - Скъпа, какви са тези подаръци в коридора?
- Не ги пипай! Те са за нашата готвачка, за чистачката и детегледачката!
- Ама ние нямаме такива!
- Как да нямаме? А аз?
Виц на деня Виц на деня Мъж и жена на вечеря. Тя му вика:
- Я кажи нещо, дето ще ме направи щастлива и тъжна едновременно!
- Ми... още си готина за възрастта си!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Април е като жената - никога не знаеш какво да очакваш!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори