Всички кръчмари, които посъветва, фалираха
Редица ресторантьори и собственици на заведения обвиняват звездния готвач, че вместо да помогне, е ускорил фалита на техния бизнес
"Кошмари в кухнята“ – кулинарното шоу, което уж трябваше да спасява ресторанти от фалит и да им дава нов живот, се превърна в същински кошмар за заведения, които избраха да се доверят на шеф Иван Манчев. Причината за това е не рейтингът на предаването, който остава невероятно висок, а скандалните последици от него, пише Ретро.
Редица ресторантьори и собственици на заведения обвиняват звездния готвач, че вместо да помогне, е ускорил фалита на техния бизнес. Въпреки добрите намерения ефектът от намесата на шеф Манчев се оказал обратен. Множество заведения, които са били част от шоуто, вече или са затворени, или са преминали в ръцете на нови собственици, писаха медии. Според ресторантьори негативната реклама, която перфекционистът Манчев е създал с острите си критики и унизителни коментари по време на предаването, е била фатална за техния бизнес.
Примерите не са малко. В Карлово един ресторант, който беше обект на „помощ“ от шеф Манчев, не издържа на публичното унижение, след като в ефир беше показано как кухнята му не отговаря на стандартите. Последвалият отлив на клиенти бил катастрофален, а заведението скоро след това затворило врати.
Подобна съдба сполетяла и пицария в Дупница и 3 ресторанта в София, като собствениците обвиняват предаването за тяхното финансово падение. Причината за провала на „Кошмари в кухнята“ и нежеланието на нови ресторантьори да участват дори срещу едри хонорари от Нова телевизия се крие не само в последиците за бизнеса им, но и в поведението на главния герой – самия шеф Иван Манчев.
Според мнозина неговото държание в ефир не просто обижда, но и директно вреди на имиджа на заведенията. Вместо да предложи конструктивна критика и решения, Манчев често си позволява прекалено остри коментари, които уронват репутацията на собствениците и отблъскват клиентите им.
Тази тенденция на грубо отношение не се ограничава само до „Кошмари в кухнята“. В друго популярно предаване - „Черешката на тортата“, Манчев редовно си прави шеги на гърба на участниците.
Тази постоянна негативност се е превърнала в негова запазена марка, която очевидно не е по вкуса на ресторантьорите у нас. Интересен детайл, който добавя още напрежение около ситуацията, е фактът, че самият шеф Манчев преди време призна, че е бил на ръба на фалита.
В интервю от преди две години той споделя за тежката си финансова ситуация и колосалните сметки за ток, които го поставили под огромен натиск. „Сметката ми за ток е със 150% отгоре“, сподели тогава Манчев, като добави, че кризата е ударила тежко неговите заведения и той не е сигурен докога ще може да издържи.
Макар да е известно лице в кулинарната индустрия, дори той се сблъсква с много от предизвикателствата, които се опитва да разрешава в предаването си. В същото време Манчев не пропуска да коментира, че „предаването е феномен в българския ефир“ и че винаги се стреми да върши работата си 100%. Но фалиралите заведения след неговите „поправки“ очевидно имат друга гледна точка.
Сами се показват какво представляват .
Върнете Кошмари в кухнята!
Патоците отиват на ресторант и се радват че има голямо меню и им носят което и да е ястие доста бързо. Въобще не им идва на ум че освен омлет и пържени картофи, нищо друго не може да се сготви за 10 минути. Не си ли вадят извод че щом в един ресторант могат за 10-15 минути да ти извадят поръчка от десетки различни ястия, то те са на порции в торбички в фризера, като поръчаш микровълнова и плейтване. Понякога става такава опашка за мкровълновите че ястията закъсняват с 30 минути, чакат ред за микровълновата.
То така ставало като Манчев, сготви един вид ядене и един вид салата и храни всички гости, като на сватба с едно и също, но когато го няма Манчев изведнъж всички гости искат различни ястия и то до 10 минути, затова и фризерите са пълни с готови порции в торбички.
Хапито имат кухня майка в централна българия, по ресторантите храната идва полуготова, месото панирано и замръзено. Лимонадата от бутилките с концентрат от метро, вие си мислите че ядете прясно и лимонадата ви я правят "домашна", но истината е че ви разредят концентарт с водица пуснат ви две резенчета лимон и айде дай 12 лв.
В БГ много хора живеят зле защото са олигофрени, но не трябва да им се помага защото са неблагодарни, аз съм помагал на десетки хора от БГ и от 20 , 1-2 максимум 3ма не са ми забили нож в гърба когато им е било удобно по-нататък.
Свинята в кочината, няма какво да я миеш и чистиш, когато намери първата локва пълна с фекали и кал, ще се овъргаля пак там, а докато и помагаш ще се опита да те окаля и теб
Аз в всеки един епизод в който съм гледал Манчев винаги е обяснявал на тези аутисти, че не може да готвиш в едно заведения 100000 вида ястия като Суши, Шкембе чорба, Кебабчета, Паста, Пици и т.н. , да имаш 102030145 асортимента и всички да са добре, другото което им казва е да си чистят, но Българинът е неблагодарен човек и заради това ще си сърба попарата на мизерията
В Бургас има един небезивестен капан, където хората правят 10тина неща, но ги правят перфектно и лятото има опашки от по 10+ метра навън, това са хора които знаят какво правят, НО в БГ 1 на 100 човека има "common sense" толкова е зле положението, че на Български дори нямаме дума за това , просто хората не могат да се сетят нищо
То и за други бизнеси е така - просто няма кой да ги покаже
И колегата по-долу,спомена,че тоя галфон ша яде дървото.....
То ако беше стока,ресторанта му нямаше да фалира...!!!
Ние пък сме обидени на свинщината, която представляват техните кухни. Обидени сме и на тяхната свинщина при намалено ДДС от 5 години да ни направят цените двойни!