Вкусно ИЗБОРИ 27.10.2024 г. Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

• Молдовец уби с нож варненец, ударил го с чук
  • Нападнаха линейка в казанлъшко село
  • Днес ще е слънчево, от другата седмица започва захлаждане
  • Балканите се разлюляха, земетресенията се усетиха и в България

Години ли? Пращат хора на Марс до броени месеци

13 Октомври 2024, Неделя, 18:20 ч.
Автор: Флагман.БГ

Астронавтите могат да останат до 500 дни там, преди да се завърнат на Земята

Американската космическа агенция НАСА планира да изпрати хора на научно пътешествие до Марс евентуално още през 2035 г., съобщи ЮПИ. Пътуването ще отнеме около шест до седем месеца във всяка посока и ще измине над 402 млн. километра във всяка посока. Астронавтите могат да останат до 500 дни там, преди да се завърнат на Земята.

Програмата "Артемида" на НАСА планира да върне хора на Луната през това десетилетие, за да тренират и да се подготвят за мисия до Марс още през 2030 г. Макар че НАСА има няколко причини да преследва такава амбициозна мисия, най-голямата е научното изследване и открития, отбелязва ЮПИ, цитирана от БНТ. На Червената планета има много мистерии за изследване, включително защо Марс изглежда по начина, по който изглежда днес, и дали някога е бил домакин на живот, в миналото или сега, казва пред ЮПИ Джоел Левин, атмосферен учен и бивш изследовател на НАСА. Той участва в определянето на научните въпроси, които би трябвало да изследва мисията до Червената планета.

Марс е интригуваща планета от гледна точка на геологията и атмосферата, отбелязва изследователят. Тя се е образувала заедно с останалите части на Слънчевата система преди около 4,6 милиарда години. Преди около 3,8 милиарда години, по същото време, когато се е формирал животът на нашата планета, ранният Марс е бил много подобен на Земята. Там е имало изобилие от течна вода на повърхността си под формата на океани, езера и реки, както и по-плътна атмосфера, отбелязва ЮПИ.

Въпреки че днес повърхността на Марс е напълно лишена от течна вода, учените са забелязали доказателства за съществувалите в миналото езера, реки и дори океанско крайбрежие.

Атмосферата на Марс

Днес атмосферата на Червената планета е много разредена и съдържа около 95% въглероден диоксид. Тя е изпълнена с атмосферен прах от повърхността, който придава на атмосферата на Марс характерния червеникав цвят.

Учените знаят доста за повърхността на планетата от изпращането на роботизирани мисии, но все още има много интересни геоложки характеристики, които трябва да се изследват по-отблизо. Тези особености биха могли да разкажат на изследователите повече за формирането на Слънчевата система, отбелязва ЮПИ. НАСА сформира специална група, която да подготви бъдещите изследвания на Марс. Учените са изготвили препоръки за няколко важни научни въпроса.

Един от тях се отнася до това дали днес на планетата има живот. Животът на Земята се е формирал преди около 3,8 милиарда години, когато Земята и Марс са били подобни на външен вид планети, на които е имало изобилие от течна вода, а Марс е имал по-плътна атмосфера, отбелязва ЮПИ. Друг въпрос е какъв вид промени в околната среда са довели до това Червената планета да изгуби широко разпространената, изобилна течна вода на повърхността си, както и част от атмосфера.

Тези въпроси, както и други препоръки на експертната група, са включени в планове и подготовката на НАСА за изпращане на хора на Марс, отбелязва ЮПИ.

В категории: Животът

Флагман.БГ Омъжва се на 55 години Омъжва се на 55 години 13/10/2024, Неделя 19:40 0
Флагман.БГ Продават бижута на Фердинанд за $1,8 млн. Продават бижута на Фердинанд за $1,8 млн. 13/10/2024, Неделя 18:59 0
Сестра му е парясница
Сестра му е парясница 13/10/2024, Неделя 18:00 0
Стенли Кубрик
13.10.2024 19:29:07
Не могат на Луната да кацнат, за Марс ми говорят !?!
Ето това се казва източване на държавни средства.
През 2035 виртуалната реалност ще е толкова напреднала, че никой няма да усети дали са кацнали на Марс или на Татуин !
Юпито
13.10.2024 18:37:43
Че одим на Марс тая зима че по-топло, а на луната много мръсотия и сирене на прах, не се трае направо!

Омъжва се на 55 години Омъжва се на 55 години Двамата с композитора Борис Павлов имат син, който завърши гимназия Ужасяващо! Откриха труп на мъж в парка в бургаските Минерални бани Ужасяващо! Откриха труп на мъж в парка в бургаските Минерални бани Мъж на средна възраст се е обесил Урод обарва внучетата си цяла година, какво последва Урод обарва внучетата си цяла година, какво последва Преди това 57-годишният отпадък е блудствал и с дъщеря си Колега на Слави проговори за ужаса, връхлетял го в САЩ, а Тончо Токмакчиев призна... Колега на Слави проговори за ужаса, връхлетял го в САЩ, а Тончо Токмакчиев призна... Въпреки притеснението, паника нямаше, нямаше джигити, които да се движат в дясната лента и да задръстват, сподели Камен Воденичаров Колко да приготвим за комплект гуми тази зима Колко да приготвим за комплект гуми тази зима Тази подготовка не е само въпрос на удобство, а и на безопасност. Но колко ще ни струва да подготвим автомобила си за зимните условия през 2024 година? Поредно зверство! Ротвайлерите на недосегаемия Туджаров тероризират цял квартал в Поморие Поредно зверство! Ротвайлерите на недосегаемия Туджаров тероризират цял квартал в Поморие Собственикът на кучетата е известен в града и като побойник на патрулно-постови полицай „Черноморец 1919“ отнесе „Етър“, чака в Бургас „Локо" Пловдив „Черноморец 1919“ отнесе „Етър“, чака в Бургас „Локо" Пловдив Акулите с успех над втородивизионния тим Ф Студио: Защо Вежди Орманов от ГЕРБ-СДС е подходящата алтернатива в смесените райони Ф Студио: Защо Вежди Орманов от ГЕРБ-СДС е подходящата алтернатива в смесените райони Той е експерт и предлага конкретни решения за проблемите в Руенско  Отслабна Отслабна Марта Вачкова се стопи Разширяване на АМ "Тракия"? Може, ама друг път Разширяване на АМ "Тракия"? Може, ама друг път От Регионалното министерство ще поръчат анализ за необходимостта от разширяването на магистрала "Тракия", но догодина
Бездарник е, но пак ще се пробва в музиката Бездарник е, но пак ще се пробва в музиката За клипа той се е докарал с тънки мустачки, брада и е облечен с шарен екип Трагедия! 14-годишен загина при катастрофа с мотор Трагедия! 14-годишен загина при катастрофа с мотор Моторист, преминаващ по главният път, е блъснал двама младежи - на 14 и на 16 години, които са управлявали скутери Уникално! Над 200 китаристи се събраха пред НДК, за да изсвирят "Клетва" - в памет на Кирил Маричков Уникално! Над 200 китаристи се събраха пред НДК, за да изсвирят "Клетва" - в памет на Кирил Маричков Трябваше да бъде изненада за 80-годишния му РД, а не песен за сбогуване  Продават бижута на Фердинанд за $1,8 млн. Продават бижута на Фердинанд за $1,8 млн. Най-скъпият предмет е игла за вратовръзка с приблизителна стойност $500 000-700 000, изработена от жълто злато Тези нещастници се помислиха за наркобарони, изгоряха с кокаин за 200 млн. паунда Тези нещастници се помислиха за наркобарони, изгоряха с кокаин за 200 млн. паунда За операцията трафикантите използвали фирма за внос на плодове от чужбина, която била утвърдена на пазара, но през декември 2020 г. сменила собствеността си, а за неин директор бил назначен Жутев Години ли? Пращат хора на Марс до броени месеци Години ли? Пращат хора на Марс до броени месеци Астронавтите могат да останат до 500 дни там, преди да се завърнат на Земята Сестра му е парясница Сестра му е парясница Скандалът между брат и сестра се разрази през това лято, когато Юрда Дениз направи серия от остри изказвания срещу съпругата на Йозджан – иранската моделиерка Самар Дадгар Още един водещ на бТВ изчезна мистериозно Още един водещ на бТВ изчезна мистериозно В петък, сутрешното предаване по Би Ти Ви, започна само с двама от четиримата водещи – Оля Малинова и Франциска Йорданова "Ма ти луда ли си", нападнаха я зрителите на бТВ "Ма ти луда ли си", нападнаха я зрителите на бТВ Причината е разкритие, което направи за себе си Разкри голяма тайна за себе си Разкри голяма тайна за себе си 35-годишният влогър и инфлуенсър е щастлив от успехите си, но животът му не винаги е бил по мед и масло
Бойко БОРИСОВ, лидер на ПП ГЕРБ Бойко БОРИСОВ, лидер на ПП ГЕРБ Рядко глупави сме Виц на деня Виц на деня Съпругът:
- Искам развод, не се търпи повече!
Тя:
- Дела, дела трябват, не само думи!
Виц на деня Виц на деня - Тате, какъв е антонимът на подкокоросвам?
- Разкандърдисвам.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук След мъж и автобус никога не се тича! Винаги ще дойде друг!
Анна Добрева-Бакалова