Рибата присъства все по-често на българската трапеза
Ципурата, лавракът и сьомгата изместват скумрията и шарана
Според данни на Националния статистически институт (НСИ) консумацията на риба в домакинствата се увеличава всяка година. Така докато през 2018 г. българинът е консумирал средно 5.2 кг. риба годишно, то през 2023 г. приемът е нараснал до 6.2 кг. на лице от домакинство.
На повишения интерес към рибните деликатеси вече 10 години успешно отговаря най-голямата търговска верига в България – Kaufland. Всеки месец в 32 от своите хипермаркети в страната ритейлърът осигурява богат избор от над 20 вида прясна риба на лед и морски деликатеси.
Ципура, лаврак и сьомга – новите фаворити на българина
Данните на лидера в ритейла показват, че през годините вкусовете на българите са се променили. Докато в близкото минало пъстървата, шаранът и скумрията са били сред традиционите риби на българската трапеза, то през последните години ципурата, лавракът и сьомгата постепенно започват да ги изместват.
В менюто на българите не остават на заден план и морските дарове. Най-предпочитани са скаридите, калмарите и октоподът. Рибните специалитети като маринована или пушена риба и разбит хайвер също са сред търсените продукти в Kaufland.
Регионални вкусове в България
Статистиката за продажбите на ритейлъра през последните 6 месеца показва, че Пловдив, Карлово, Ботевград и Благоевград предпочитат пъстървата. Във Варна най-търсени са скаридите и калмарите. Враца, Перник и Велико Търново залагат на скумрията. В София и Бургас ципурата е най-предпочитана, а в Русе любими са черноморските миди.
Всеки сезон обаче идва и с различни видове прясна риба. Именно затова Kaufland се старае да предлага разнообразие от сезонни артикули.
Качеството си личи
Лидерът в модерната търговия Kaufland прилага 6-степенен допълнителен контрол на качеството на прясната риба, която предлага в своите магазини. Той се изразява в завишени критерии към доставчиците, при подбора на артикулите, при логистиката на продуктите, при приема в централния склад и филиалите, при съхранението на риба и др.
Изложен на щандовете с обслужване, един артикул може да остане максимум до края на деня. Kaufland също така не продава риба и морски деликатеси в последния ден от срока им на годност. Клиентите могат да разпознаят прясната риба по бистрите очи, по свежата кожа без потъмняване, ярко червените хриле, плътно и еластичното месо.
При всяка покупка, клиентите на ритейлъра получават избрания от тях деликатес в специална рециклируема опаковка, която запазва температурата и качеството на продукта.
В помощ на домакинствата
За да осигури максимално удобство за своите клиенти, ритейлърът предлага повечето охладени риби предварително изчистени. Избраната от клиента риба може да бъде филетирана според неговите желания. Главата и нейният гръбнак също могат да бъдат опаковани за приготвянето на богата и ароматна рибена супа.
Сред останалите удобства, които Kaufland предлага на своите клиенти, е доставката на риба по специална поръчка. Така например клиентът може да избере продукт, който не е част от постоянния асортимент на веригата. Лидерът в ритейла спазва стриктна политика за продажба риби от устойчив риболов и не предлага в асортимента си застрашени видове риби.
От 16 септември Kaufland България изненадва своите клиенти с отстъпки до 52% на риба и морски деликатеси. Любимият избор на клиентите – ципурата, може да бъде закупена за 16,99 лв./кг., намаленa с 22%. Сьомговата пъстърва филе и сьомга котлет също са сред изгодните предложения, съответно за 23,99 лв./кг. и 34,99 лв./кг. Сред морските деликатеси клиентите могат да се насладят на калмари пипала от 13,99 лв./кг. и бланширани скариди за 19,99 лв./кг. Всички предложения може да намерите в седмичната брошура.
За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители. През 2024 г. компанията разполага с 66 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.