Министър Цоков зове учениците да не зубрят, а да усвояват умения за живота
Първокласниците започват страхотно приключение в света на знанието и нека бъдат и любопитни, щастливи, пожела той
Учете не за изпити, а за зная и умения за живота! Този призив към учениците отправи от ефира на БНТ служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков.
Той пожела на учителите, учениците и техните родители да са здрави, спокойни и всеотдайни, за да се постигнат по-високи успехи.
„Първокласниците започват страхотно приключение в света на знанието и науката. Нека бъдат любопитни и щастливи заради това, което научават, подкрепяни от своите страхотни учители“, добави министърът.
Той сподели, че според него България трябва да се приложи модела, който е въведен във Франция, за забрана на телефоните в училищата, но изтъкна, че трябва преди това да се изпробва в определен брой училища и да се прецени как ще се отрази това на учебния процес.
Професорът обаче припомни, че според Закона за училищното и предучилищно образование има такава забрана за използване на телефони по време на учебния процес.
"В правилниците на много училища има конкретни текстове, свързани с това как се оставят телефоните в съответния учебен час. Всъщност това е една дискусионна тема във всяко едно общество", добави той.
„Поне няколко месеца до края на тази календарна година трябва да се изпробва забраната на телефоните в училищата, за да може до следващият учебен срок да има обобщен резултат за проекта“, заяви Цоков.
„Данните в другите страни показват, че учениците се разсейват от мобилните телефони. Затова трябва да помислим как тази забрана да бъде въведена. Като служебен екип в министерството не може да вземем такива кардинални решения. Затова е по-правилно да поставим въпроса за обсъждане“, добави той.
Министърът пожела и успешна учебна година на над 32 хиляди деца, които учат в българските неделни училища в чужбина. Това са близо 400 училища в 32 държави - там те учат български език, българска история, география и носят България в сърцата си, поясни той.
"Затова ние разработихме една визия за дигитализация на образователната система, включително за използване на изкуствен интелект, която ще предоставим на следващия редовен екип в Министреството на образованието и науката, за да може тя наистина да стане действаща и наистина дигитализацията да бъде важен елемент от промяната на образователната система", допълни Галин Цоков.
Той призна, че учебните програми са прекалено претоварени и пренаситени с теоритично съдържание. „Те не оставят достатъчно време за практически часове, за овладяване и прилагане на уменията на учениците. Тези учебни програми трябва да са свързани с определена компетентност, да са насочени към изграждане на уменията на учениците, а не само за усвояване на понятия“, обясни професорът.
Образователната ни система е все още с комунистически подходи! Няма как да стане. Училищата нямат и не ползват новите технологии! Авторите на учебниците са 2736382836 на брой, и нищо общо учебник с учебник. Различна изкривена информация. Материалните бази, така наречените училищНи сгради са като затвор/комуна за наркомани + всеки външен човек има достъп до сградите. Учените нямат ограничения, няма електронна система за регистрация и достъп до определени стаи! Учители и ученици пафкат яко цигарки с кафенце пред училището и няма никакъв проблем за това, че непълнолетни лица си купуват тютюневи изделия законно.
Някакви 15-16 годишни малки шафрантийки се натискат с 25-30г педофили, а момчетата искат да бъдат мутри и да гледат лошо!
Образувателната ни система произвежда консуматори на кенчета с пикня и цигари, а после идват и по-тежките екстри.