След изцепката на Диона: Искат закон за инфлуенсърите
Този закон следва да регламентира всички аспекти на дейността на влиятелните личности, особено в социалните мрежи
Закон за регулиране дейността на т. нар. „инфлуенсъри“ ефективно би намалил случаите на промотиране от страна на влиятелни личности на продукти и модели на поведение, които могат да се окажат вредни за здравето, живота и психичното развитие на подрастващите и на други уязвими групи потребители.
Това мнение изразиха от онлайн платформата „Ние, потребителите“ в писмо до медиите по повод разпространяваната в социалните мрежи скандална реклама на енергиен продукт с участието на фолк певицата Диона. Тя рекламира енергийна напитка, чийто прием е подобен на приемането на кокаин.
Поведението й доведе до бурна реакция в обществото, а редица институции се самосезираха.
"Този закон следва да регламентира всички аспекти на дейността на влиятелните личности, особено в социалните мрежи. На първо място – гарантиране качеството и безопасността на промотираните от тях продукти. След това – верността на отправяните послания и непрестъпването на законите. И не на последно място – предвиждането на санкции при нарушения – на инфлуенсърите, на агентите им, както и на наемащите ги рекламни компании, на които да се вменят задължения да проверяват лицата, които ангажират за инфлуенсъри при техни кампании и др.", настояват от "Ние, потребителите".
Потъна в земята от срам и изтри профила си в Инстаграм
До приемането на такъв закон всеки отделен случай трябва да бъде разглеждан през призмата на транспонираната в Закона за защита на потребителите в България директива за нелоялните търговски практики.
Диона: Не подстрекавам хората да взимат наркотици, това е само реклама
При доказване на такова нарушение, виновните лица ще могат да бъдат наказвани много по-сериозно – със санкции до 70 000 лв. и забрана за повторно прилагане на порочната практика.
От „Ние, потребителите“ напомнят, че във Франция има действащ Закон за инфлуенсърите, който държи сметка на всички „замесени“ при изготвянето и разпространението на реклама, за която се счита, че е извън правилата – от рекламните агенции, през инфлуенсърите и техните агенти до социалните платформи. Наказанията за неспазване на разпоредбите могат да достигнат до две години затвор и глоба от 300 000 евро.
Ти си срам за България
Дано станеш майка и детето ти да смърка
Също като теб
USA! USA! USA!
Киро брейка, ивелин, клашъра и какви ли не издънки.
Диона е само поредната