Кои са босовете на мигрантските канали
Босовете на трасето били сирийци и йорданци, българите отговаряли за логистиката по намиране и регистриране на автомобили, а шофьори били молдовски граждани
6000 евро е била таксата, за да бъде прекаран нелегално бежанец през разбития от Европол и ГДБОП канал от Турция през България за Западна Европа. Босовете на трасето били сирийци и йорданци, българите отговаряли за логистиката по намиране и регистриране на автомобили, а шофьори били молдовски граждани. Това разказаха антимафиоти, цитирани от „Телеграф“. Акцията срещу канала по „Балканския път“ беше проведена миналата седмица съвместно със спецполицаи от Румъния и Молдова.
Задачи
Босовете на организираната група пребивавали основно в Пловдив. Четиримата арабски граждани живеели в луксозни апартаменти и водили нереално висок стандарт на живот.
Миналия понеделник обаче маскираните спецченгета ги изненадали призори, буквално по бели гащи, и им щракнали белезниците. В хода на разследването се оказало, че за няколко месеца успели да преведат нелегално над 130 бежанци от Турция към Германия и Франция.
От Европол съобщиха, че от април до момента били извършени 17 трансфера на мигранти. Имало и случай, при който мъже от арабски държави броили първо по 6000 евро, за да бъдат вкарани нелегално в Босна и Херцеговина, а после над Е4000, за да ги закарат до Сърбия.
Ролята на българите в канала била да намират превозни средства за малко пари и да ги регистрират на неграмотни нашенци, за да си скрият следите. Молдовските шофьори пък били наемани по интернет.
Тарифа
При акцията срещу международната мрежа били задържани общо 12 души. Един от главните лидери вече бил известен на правоприлагащите органи, тъй като е бил разследван в миналото за контрабанда на мигранти в Австрия и Хърватия, обясниха от Европол.
Интересното е, че нелегалният превоз ставал или през българо-сръбската граница, или през тази с Румъния. На шофьорите били давани колите и GPS координатите на крайната дестинация. Винаги карането било през нощта.
Молдовците комуникирали през Телеграм, като била зададена опцията за „изчезващи съобщения“. Шофьорите взимали по 100 евро на бежанец, като си докарвали между 700 и 1000 евро на курс.