Жители на жк „Възраждане“ не искат етажен паркинг при Краснодар, а къде ще паркират?
Комплексът страда от липса на паркоместа от години – откакто собствениците на стотиците еднофамилни къщи ги превърнаха в кооперации, които обаче нямат гаражи, нито подземни паркинги
Жители на бургаския жк „Възраждане“ недоволстват от идеята за изграждане на етажен паркинг на терена, където сега се намира пазар „Краснодар“, става ясно от подписка, внесена към Общинския съвет. Това е поредно такова действие от страна на хората по отношение на нужните за града и особено за въпросния жилищен комплекс нови свободни паркоместа, предлагани като концепця от години от Община Бургас.
Аргументът им е сходен с предишни подобни ситуации, каквито видяхме за жк „Братя Миладинови“ още през 2019 г. Недоволните считат, че с промяната на ПУП-а и строежа на етажния паркинг ще се увеиличи шумовото замърсяване и ще се стигне до ежедневен натоварен трафик по така или иначе тесните улици на комплекса. Те обвиняват Община Бургас, че е допуснала през годините презастрояването на квартала, макар буквално преди 20 години целият той да бе съставен от малки еднофамилни къщи, които бяха съборени от собствениците им и впоследствие превърнати в кооперации, повечето от които обаче нямат нито гаражи, нито подземни паркинги, а партерните етажи са заети от магазини.
Кметът на Бургас пита жителите на жк. "Възраждане": Одобрявате ли тези терени за етажни паркинги
В писмото до Общинския съвет пазарът „Краснодар“ е описан още като „един от символите на квартала“. Там без контекст е описано още, че ще се изсипят „етажи бетон върху огромно място с подземни води“.
Анкета показа - 95% от жителите на бургаския жк "Възраждане" искат етажни паркинги
„Не обричайте бизнеса на малките търговци на самия пазар и в околните улици. Не ни задушавайте с още повече изгорели газове и не засипвайте терасите и жилищата ни през прозорците с още уличен прахоляк. И от двете сега имаме достатъчно в малко озеленения ни район. Само вечер иимаме спокойствие от шума на автомобилния трафик. Не ни отнемайте и тази тишина. Не блокирайте тесните ни и еднопосочни улици с огромен денонощен поток коли. И сега те са прекалено натоварени с автомобилен трафик. Не застрашавайте и жилищната ни – наша частна собственост. По време на подновяването на ул. „Цариградска“ – само изкоп за тръби на улица, а не огромен в дълбочина строеж, изпитвахме ужас да не се напукат стените ни, защото не само те, а мебелите и предметите в стаите ни се тресяха“, пишат хората.
Припомняме обаче, че още преди месец стана ясно, че Община Бургас излезе с концепцията за така необходимите етажни паркинги в жк „Възраждане“, където да намериш паркомясто след 17 ч. е като да спечелиш от тотото. Още тогава бяха описани 5 потенциални локации – частна общинска собственост, които могат да се използват за целите. Седмица по-късно тръгна и анкета сред гражадните, като резултатите от нея бяха публикувани своевременно – от тях пазарът „Краснодар“ е на последно място по желание на хората, с което приоритетите на Общината се отдръпват от там към другите локации – основно в по-централната географски част на жк „Възраждане“.
Нещо повече – концепцията за етажен паркинг на пазара „Краснодар“ съвсем не включва унищожението на съществуващото тържище. Точно оборатното. В идейния проект е предвидено той да бъде обновен, като върху него или под него, в зависимост от това какво ще покажат експертизите за терена, да бъде изградено само едно ниво с паркинг.
Аргументът, че по този начин ще се увеличи шумовото замърсяване също е несъстоятелен. Както зам.-кметът по строителство инж. Чанка Коралска обясни в интервю за Флагман в средата на миналата седмица, за етажния паркинг се обсъжда сериозно идеята той да е своеобразно продължение на синята зона в комплекса. За него, също както за зоната с платено паркиране, ще има стикери по адрес, както и почасово плащане. С други думи – съществуващият трафик ще остане на практика същия, какъвто е сега, но пък ще има повече възможности за паркиране от страна на собствениците на жилища в района.
Който разбрал, разбрал.
В града почти няма зелени площи, детски площадки, спортни площадки и футболни игрища. Плътността на застрояване е прекалено висока. Лятото е горещо и сухо. Улиците са разбити и не се мият. Ронят се асфалт, плочки, бетон. Всичко това го дишаме. Вкарването на автомобилите под земята, където е възможно, ще реши до голяма степен тези проблеми.
ул.Фердинадова и
ул.Уилям Гладстоун
ОГРОМЕН пустеещ строещ
Общината да НЕ са прамят на големи хитреци и ощипани госпажици да изкепят турена да ОБЕЗщетят сабсгвениците или да ти НАПРАВЯТ акционери с Община Бургас и да ДЯЛКАТ от ОГРОМНИЯ терен в тап центъра на Бургас където могат да няправят 5 етажа ПОДземен и 10 ЕТАЖА НАДземен пяркинг сигурно за 1200 автомобила
И да НЕ са охравдават че "нямат" пари Общината у БОГАТА и МОЖЕ да изкупи терена шли да нахрави акционери пяргньори собсгвениците на парцула
СЪЩО се огняся и за оня ДУПКА 50 декара в ТОПцентъра на площад "Тройката"
В 21 век живеем век на МОДЕРНИ технолагии и прогрес НЕ в изостанал Руско-Комунистически ке**ф в ЗадУралието
В 68 МИЛИОНА Италия хората които НЕ могат да паркират на ТЕСНИте си улици си КУПУВАТ масово моторчета и мотаретки "Пиаджо",в Гърция където също е по гъсто засгроено от Възраждане който ИМА проблем с паркирането ставо монарджия
5 МОТОРА заемат площ на 1 автомобил
"Българите се озоваха в ЕС по същия начин, по който бяха покръстени от Борис I. Иван Костов улучи момента, да ги вкара там и да заключи отвън вратата, докато го бяха докарали до гладна зима с хуманитарни помощи и нямаха време да си искат пак при Сърбия, Беларус и Молодва (по-скоро Приднестровската република, в Молдова са по-европейци от нас). Понеже споменът за гладната зима избледня, сега блъскат пак по вратата да ги пуснат да излязат"
И към вашите наблюдения към подаръка със санирането ( само за ограничен брои кооперации), мога да добавя и актуалната съпротива и слуховете срещу приемана на еврото ( не че някой се е засилил да ни вкарва в еврозоната). Всички страни приели еврото са много глупави само ние сме най големите хитреци в ЕС.
Абе те с вълшебна пръчица ли ги превърнаха? Нали община Бургас трябва да разреши! Защо проспа момента? Можеше да направите по-ниско строителство 3-4 етажа, колкото са старите блокове, с подземни паркинги за 8-10 коли. Тогава жителите на Възраждане нямаше да имат проблем. Ама кой да мисли!!! Юруш на разрешителните... нали все "наши хора " строят. Нека печелят, и рушвет ще има и всички ще са доволни... Освен живущите.
Пълни идиоти ,
Цялата дивотия дойде от това , че някой си прибра едни пари за така нареченият ремонт на ул. Фердинандова ! Измислиха някаква безумна ДВОЙНА велоалея , която никой не ползва , и заради нея премахнаха диагоналното паркиране , като по този начин редуцираха паркоместата практически с ДВЕ ТРЕТИ ! И сега какво ? Хем няма места , хем търговците по улицата НЯМА КАК да си заредят стоката без да затапят напълно движението , хем приходите от синята зона ЛОГИЧНО и математично намаляха ! НИКОЙ НЯМА ДОВОЛЕН ! Освен разбира се братята роми , които ползват велоалеята за да извозват по нея плячката си от боклуджийските казани !
Уважаеми Г-н Кмете , Върнете старата организация на движение и паркиране по Фердинандова . тогава етажните паркинги може и да се отложат във времето .
Няма да има селяни които да идват и ще олекне много трафика.
а направят ли го паркинг ще се оправи проблема с паркирането на 100%>