Машинистът, който сряза спирачките на локомотива, не бил терорист, а искал да спре безобразията в БДЖ
Колегите оставят локомотивите без надзор и отиват да си спят у дома, а им плащат за нощен труд, разказва той
Това, което направих, е отчаян опит да покажа какво се случва в Лом, каза в интервю за БНТ машинистът Никола Георгиев, който сряза спирачките на локомотива.
Той сподели, че целта му не е била да предизвиква катастрофа, а да не потегли влака, за да бъде изострено вниманието върху проблемите в БДЖ.
Не съм нито убиец, нито терорист и не мисля да бъда такъв, заяви 49-годишният мъж.
Саботьорът, който сряза спирачките на локомотива в Лом, е служител на БДЖ, отмъщавал на колеги
На 1 юни на гарата в Лом. Тогава локомотив на пътническия влак осъмна с прерязани спирачки и счупено предно стъкло на машината. От БДЖ определиха акта като "тероризъм". От Окръжната прокуратура в Монтана съобщиха, че за деянието е задържан машинист, който бил в конфликт със свои колеги.
"Имам 29 години трудов стаж. Не съм допускал нарушение досега по безопасността. Нямам наказания, но в отчаяния си опит да покажа, какво се случва в Лом от ломските бригади - пробегнах до това", заяви Никола Георгиев.
Задържан е заподозрян за срязаните спирачки на локомотива в Лом
Той повредил локомотива, за да покаже, че бригадата, отговаряща за влака е оставила машината без надзор, което е нарушение. По думите му не е било възможно влакът да потегли и да се стигне до инцидент.
"Ние сме назначени на работа и ни се плаща нощен труд за това и ни се води работно време, такова е дежурството. Вечерта станах и се ядосах малко повече отколкото трябва, взех от чантата ножа, с който се храня. Отидох и срязах спирачките, маркучите между кош и талига на локомотива след което счупих и предното стъкло на машиниста. Направих това в отчаян опит да докажа нарушения, които не трябва да ги допускат. Целта ми беше влакът да не потегли от гарата, затова счупих и прозореца на машиниста", споделя обявеният за терорист машинист.
На въпрос на БНТ, защо е срязал спирачките, а не е счупил само стъклото, той отговори, че тогава случаят щеше да се прикрие, защото локомотивът може да се придвижи до междугарие с уговорки и никой нищо няма да разбере.
„Многократно за това съм разговарял и сигнализирал. За системните нарушения на локомотивните бригади от Лом, които напускат локомотива и си отиват вкъщи да спят“, заяви Георгиев.
Официално писмени жалби до ръководството на железниците обаче машинистът не е подавал.
"Ако пуснеш рапорт или се жалваш срещу някого след време ни наказват, ако се окажат техни хора за дежурството", обясни той.
"Съжалявам, но тогава виждах само този начин да покажа на управниците, на инструктора, на началника на депото да вземат малко по-строги мерки. А тази локомотивна бригада и друг път е оставяла локомотива без надзор", каза още Никола Георгиев.
Искал да покаже ...ми да беше боядисал влака.
личи че си отпадък