Шофьори са бесни на новата организация на движение край НДК, но промяна няма да има
Поставянето на колчета и на друга маркировка в района на НДК продължи
Столичната община не възнамерява засега да връща предишната организация на движение в центъра при НДК въпреки протестите на живеещите в района и въпреки многобройните мнения за незаконност на проекта, представени от различни ведомства.
Вестник "Сега" поиска от "Московска" 33 коментар относно становището на Столичната дирекция на вътрешните работи от неделя, че администрацията на София не е внесла проекта си за съгласуване в отдел "Пътна полиция" и че по тази причина той не може да бъде узаконен. Според СДВР това е задължително изискване, залегнало в нормативен акт на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за организиране на движението по пътищата, отворени за обществено ползване. "Едва след като завърши съгласувателната процедура, се узаконява проектът за организация на движението", се казва в становището. То породи коментари, че така на практика полицията блокира по-нататъшното изпълнение на промените в идеалния център на София.
Блокадата на столичния булевард "Патриарх Евтимий" - кой е отговорен за проблема?
През днешния ден обаче поставянето на колчета и на друга маркировка в района на НДК продължи, а от общината поясниха, че няма какво да добавят към поясненията си от уикенда, според които новата организация на движението е съгласувана с представител на СДВР. Това се е случило на заседание на т.нар. "малка" транспортна комисия към общинския съвет, в която участват хора от различни структури. Преди дни заместник-кметът на София по транспорта Илиян Павлов съобщи, че намеренията на общината да обособи бус лента и велоалеи по бул. "Патриарх Евтимий", както и да замени успоредното паркиране по бул. "Витоша" с косо, са одобрени на 9 април без забележки от страна на "Пътна полиция" към СДВР, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", както и от няколко структури на Столична община. Сред тях са дирекции "Транспорт", "Управление и анализ на трафика", "Аварийна помощ и превенция", Направления "Архитектура и градоустройство" и "Обществено строителство", Столичен инспекторат и др. На 13 април е издадена заповед за строително-монтажни работи, а на 26 април е възложено въвеждането на новата организация на движение.
Впоследствие шефът на неправителствената организация Европейския център за транспортни политики Диана Русинова съобщи, че Административният съд-София град е образувал по нейно искане дело за законосъобразността на промените. Според Русинова са нарушени 2 закона - за движение по пътищата и за устройство на територията, както и няколко общински и други наредби.
И днес новата организация на движение продължи да получава критики. Според шефа на Института за пътна безопасност Богдан Милчев е налице "пълна некомпетентност и от Столичната община, и от МВР". Милчев коментира, че началникът на "Пътна полиция" Николай Крушарски е съгласувал проекта, като целият ремонт е трябвало да се извърши до две денонощия. "А ние вече две седмици го правим, т.е. от една страна Столичната община е в нарушение, от друга страна "Пътна полиция" е съгласувала този проект и не го е контролирала", коментира Милчев. Той допълни, че до днес няма нито сигнално писмо, нито разпоредително писмо от СДВР до Столичната община да коригира дефицити и несъответствия по временната организация.
Не че в Бургас е по добре,откакто герберастията завладя града и омаза навсякъде с жълта,синя и зелена боя.