Сърбия купува от Китай девет електрически влака
Сърбия се договори с китайската компания CRRC "Changchun Railway Vehicles Co, Ltd да купи девет електрически влака, съобщи сръбският министър на строителството, транспорта и инфраструктурата Горан Весич, цитиран Танюг и БТА. Подписан е договор за закупуването на девет електрически влака, развиващи скорост 120 километра в час, каза Весич.
Сръбският министър и председателят на управителния съвет на компанията Лю Чанкин подписаха днес протокол за разбирателство и сътрудничество за доставка на деветте влака.
Весич подчерта, че закупуването на тези влакове е с цел модернизиране на подвижния състав на сръбската национална пътническа железопътна компания „Сърбия воз”.
Сръбският министър на транспорта уточни, че влаковете ще бъдат адаптирани към стандартите на ЕС и ще бъдат доставени до 31 декември. Снощи в Белград на официално посещение пристигна китайският президент Си Цзинпин заедно с делегация от 400 души. Преди това той беше в Париж, а след това ще посети Будапеща.
Днес преди началото на официално посрещане и разговори с президента на Сърбия Александър Вучич Си беше посрещнат от хиляди хора пред правителствения комплекс “Палатата на Сърбия”.
Вучич се срещна със Си миналия октомври в Пекин по време на третия форум „Един пояс, един път“. Тогава бяха подписани 18 споразумения, включително и споразумение за свободна търговия между Сърбия и Китай, което се очаква да влезе в сила през юли.
Китайският президент Си Цзинпин е в Белград, за да запази "новия Път на коприната“, защото Сърбия е една от основните опори за влиянието на Китай в Европа, отбелязват европейски вестници, като оценяват, че целта на Пекин е да поддържа дългосрочна стратегия за "подготвяне на Китай за постамериканска бъдеща Европа“, пише белградската агенция Бета.
Това е изтъкнато особено от италианския ежедневник "Кориере дела Сера", който пише, че "Си Цзинпин вярва, че силата на връзките на трансатлантическите съюзници не е наистина гарантирана (...) и вероятно е прав в някои отношения".
Всички коментатори посочват непреодолимия в момента проблем на ЕС - огромния дефицит в търговията с Китай и изоставане в развитието на високите технологии. Германският вестник "Зюддойче цайтунг" пише, че възпоменанието по повод 25-ата годишнина от бомбардировката на НАТО над китайското посолство в Белград ще произведе "впечатляващи картини" за публиката в Китай, но и в целия "глобален Юг", в света извън Запада, за да посочи "лицемерието" на водената от САЩ НАТО. Преди 25 години НАТО бомбардира по погрешка китайското посолство, когато се опитваше да накаже Слободан Милошевич заради агресивната му политика в Косово.
Френският бизнес ежедневник "Лезеко” смята, че "Пекин превръща Сърбия в свой "троянски кон” за влияние в Европа”, като посочва, че Китай вече е инвестирал сериозно в "нови пътища на коприната” през Сърбия.
"Китай ясно вижда Сърбия като център за своите инвестиции и влияние на Стария континент и Белград очаква ценна финансова подкрепа от това петнадесетгодишно стратегическо партньорство, както и Китай да бъде "третият стълб“ на неговата външна политика, разтегната между Европейския съюз и Русия," отбелязва френският вестник.
Днес СТАРИТЕ швейцарски мотриси на 65 год ГОРДО се движат по модерните софийски улици боядисани в ЗЕЛЕВ цвят нип старя соц воення техника.
Ста ите 65 год мотриси ГОРДОСТА на Бойkо и Герб
Вероятно БОКО е искал поне веднъж софиянци за да почустват като швейцарци
Пък сърбите те са много "з
е" харчат за нови модерни китайски мотриси
Дори гладните Етиопци от Адис Абеба са ВОЗЯТ на нови футуристични трамваи италианско произвoдство
Освен на другаря Владимир Владимирович, бих извъртял и една тръба на другаря Си....
Факт.
ЕС има само гейове и геронтофили и това, че умира е само добро за България