Европейската агенция за морска безопасност базира кораб за борба с нефтени разливи в България
България стана част от страните, в които Европейската агенция за морска безопасност (EMSA) има разположени специализирани кораби за борба с нефтени разливи. Това става ясно от отчета на Изпълнителна агенция „Морска администрация" към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за 2011 г.
До сега единственият кораб в Черно море бе базиран в Румъния. EMSA взе решение да разположи втори кораб за борба с нефтени разливи в Черно море. Беше организиран търг, в който участваха български компании и фирми от Европейския съюз. След процедурата бе сключен договор за оборудване на кораб за борба с нефтени разливи, базиран в България. Плавателният съд „Еnterprice" ще бъде част от изградената и поддържана от EMSA мрежа от специализирани кораби в морските пространства на ЕС.
През изминалата година бе изработена компютърно базирана програма за тестово изпитване. В централния офис в София и във всички регионални дирекции на „Морска администрация", бяха оборудвани кабинети, включително с видеонаблюдение, за компютъризирано провеждане на изпити. Според експертите това ще даде възможност за елиминиране на човешкия фактор при изпитването и провеждане на перманентни сесии, което ще даде възможност на морските лица да се явяват на изпит по всяко удобно за тях време.
През годината България бе приета за пълноправен член на Европейското сътрудничество на водните полицейски сили и вътрешните инспекторати по корабоплаване (AQUAPOL). Отговорността на организацията е насочена в областта на вътрешното и морското корабоплаване, транспортната сигурност по вътрешните водни пътища и в района на пристанищата както и борбата с престъпността. За отговорни институции от българска страна във връзка с изпълнението на задълженията, произтичащи от членството в AQUAPOL, бяха определени Изпълнителна агенция „Морска администрация" и Главна дирекция „Гранична полиция".
В областта на международната дейност агенцията подписа Договор за ползване на европейската система CleanSeaNet за сателитен мониторинг на нефтеното замърсяване и идентифициране на корабите замърсители между правителството на Република България и EMSA. Също така бе подписано Административно споразумение за взаимно признаване на свидетелствата за правоспособност по вътрешни водни пътища между правителството на Република България и Централната комисия за корабоплаване по Рейн.