×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Висш офицер от руските въоръжени сили загина при взрив на кола
  • Серия от трусове до Несебър
  • КС отмени улеснения за фотоволтаици в ниви
  • БНБ пуска монета „175 години от рождението на Захари Стоянов“
  • ГДБОП разби престъпна група за трафик на антични ценности
  • Две катастрофи на AM „Тракия” между Ямбол и Стара Загора
  • Разходите за ядрени сили на САЩ нарастват до 946 милиарда долара до 2034 г.
  • Кметът на Киев Виталий Кличко: Украйна може да се наложи временно да отстъпи земя в името на мира
  • Намушкаха мъж в ловешко село
  • „Инстаграм“ пусна приложение - конкурент на „ТикТок“
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Ето защо хипермаркетите не спират да ни мамят


30 Април 2024, Вторник, 09:00 ч.
Автор: Флагман.бг

Търговците не само не спират със злоупотребите в надпреварата си да удрят клиентите с измислени промоции и разлики между цифрите на етикета и сумите

Напоследък експерти и потребители отчитат невиждан бум на нелоялните практики в търговската мрежа. Търговците не само не спират със злоупотребите в надпреварата си да удрят клиентите с измислени промоции и разлики между цифрите на етикета и сумите. Все по-голяма част от потребителите се оплакват, че виждат на рафта стока с намаление, а при заплащането й на каса се налага да платят редовната цена на продукта.

Очевидно предвидените в закона санкции никак не стряскат търговците, щом продължават да прилагат всевъзможни трикове, много от които добре познати на всички, само и само да ударят джоба на потребителя.

Най-неприятната злоупотреба е да се пускат на промоция стоки с изтекъл или изтичащ срок на годност, като артикулите са маскират с червени етикети, на които е отбелязана по-ниска цена. Въпреки, че е често срещана практика, за съжалени мнозина от купувачите се усещат едва, когато се приберат у дома и видят, че продуктът е развален или след броени дни ще е извън трайност. Тази измама се прилага от недобросъвестните търговци най-вече при каймата и нарязаните колбаси, като на тези щандове редовно има намаления и клиентите бързат да купят мръвките по-евтино.

Това, което вероятно сте забравили е, че дори да ги задържите и ден повече в хладилника, по вкуса им веднага ще проличи, че са с изтекъл срок. Те няма как да бъдат консумирани! Търговците често правят този номер с бисквити, шоколадови бонбони и всякакви десерти, защото траят дълго и при тях най-малко се усеща, ако стоката вече не е в срок.

Докато в един магазин ще видите въпросните продукти със срок на годност още няколко месеца, в друг тя е намалена с 10-ина процента, но срокът изтича още същия месец или дори след дни.

Другият номер също е масово прилаган – обявява се намаление, слага се червеният етикет с примамлива цена, а рафтът се оказва празен. Купувачите, разбира се, трябва да си помислят, че просто клиентите на магазина много бързо са разграбили евтините продукти. Но най-често не е така. Търговците са толкова нагли, че или слагат нищожна бройка на промоция, или изобщо не слагат нищо, а си позволяват да афишират намаления с напълно оголени щандове.

Подобни практики подлежат на санкция, но са абсолютно трудно доказуеми, затова хипермаркетите. Масово злоупотребяват, обясняват експерти.

Добра услуга на търговците върши фактът, че купувачът няма как да знае дали продуктите са вече изкупени, или това е трик на хипермаркета. А цялата схема е лесна – виждате, че намаленият продукт липсва, и посягате за подобен, който предвидливо е сложен в съседство до менте промоцията, но струва чувствително повече.

В такива моменти потребителите са подвластни на емоцията заради това, че намалената стока я няма, и посягат инстинктивно към тази в близост. Нерядко тъкмо тези стоки обаче са с изтичащ срок на годност. Това е стара, изключително нелоялна практика, която е изцяло на гърба на клиента.

Повече от дразнещо е, когато червените етикети с ниската цена са просто подвеждащи, за да купите продукта. Когато отидете на касата, обаче се оказва, че трябва да платите по-висока, обикновено редовната цена, без грам намаление. Ако все пак купувачът се усети, магазинерките обясняват, че са забравили да сменят етикетите с оправданието, че са прекалено заети и не са успели.

Двойната опаковка на стоката също е сравнително честа нелоялна практика. Тя се използва при предварително пакетираните продукти. Някои стоки са опаковани два пъти – когато махнем първата опаковка, виждаме отдолу втора – на долната има един срок на годност, на последната – друг. Намерението е ясно – производителят е подходил така, че да удължи изкуствено срока на годност на продукта. Това обаче не може да се случи и без участието на самия магазин или търговец, обясняват експертите. За подобни случаи експертите призовават потребителите да сигнализират Агенцията за безопасност на храните.

Напоследък, обидно към клиента, големи магазини пускат плодове и зеленчуци на промоция в наистина безобразен вид – омекнали и изгнили, за да припечелят от стока, която би трябвало просто да бъде бракувана. Така ни се предлагат краставици, чери домати и дори розов скъп домат, както и айсберг и марули, които изобщо не стават за консумация. Видът им в щайгите е лош, а на пипане зеленчукът е мек и прогнил. Чери доматите на промоция в кутия почти винаги са омекнали и разкашкани. Вероятно търговците ги намаляват, като се надяват никой да не отвори кутията и да не забележи в какъв кошмарен вид са плодчетата.

Когато плодовете и зеленчуците са насипни, ситуацията е една идея по-добра. Лошото качество се забелязва веднага, тъй като продуктите не са пакетирани и избирате от кашоните. Номерата с изтичащия срок обаче се прилагат и при сирената, млякото и соковете в кутии и бутилки.

Източник: Уикенд

 


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Взе ключово решение Взе ключово решение 25/04/2025, Петък 22:03 0
Блести в Италия
Блести в Италия 25/04/2025, Петък 20:48 0
Дръзка кражба в...
Дръзка кражба в... 25/04/2025, Петък 20:00 1
Сърцето му се къса
Сърцето му се къса 25/04/2025, Петък 19:24 1
Мощно земетресение до...
Мощно земетресение до... 25/04/2025, Петък 19:03 0
2
Коментара по темата
2.
292
30.04.2024 11:57:12
0
3
До 1. Не мамят. Само измамно подвеждат. В Лидъл, например, етикетите с цените са наредени под продуктите на рафта, но се отнасят за подобни продукти на долния, които са значително по-евтини. Нормално мислещ човек не може да допусне малоумната логика /която всъщност е съвсем осъзната/ и пълни кошницата със стоки, чиито цени са до два пъти по-високи от тези, които той мисли, че са обявени. Иначе от веригата са ОК пред всякакви контролни органи, които "защитават" правата на потребителите. На мен, лично, това не ми пречи, защото кракът ми не стъпва в техен обект. И т.к. няма начин останалите да са по-коректни - и в обект на която и да е подобна верига.
1.
И ДА И НЕ
30.04.2024 09:40:00
0
7
НИКОЙ НИКОГО НЕ МАМИ.ПРОСТО НАРОДА Е ПРОСТ И НЯМА НИКАКВА ФИНАНСОВА КУЛТУРА.ВСЕКИ ГЛЕДА И НЕ ВИЖДА ТОВА КОЕТО Е НАПИСАНО.ОТ ГОДИНИ НЕ ПАЗАРЯ В ГОЛЕМИТЕ ВЕРИГИ.НАМЕРИЛ СЪМ СИ 2-3 ЛОКАЛНИ МАГАЗИНА КЪДЕТО ОТ ЕДИНИЯ ВЗИМАМ ЧАСТ ОТ НЕЩАТА ОТ ДРУГИТЕ ОСТАНАЛИТЕ.ВЪВ ВСЕКИ КВАРТАЛ ИМА ТАКИВА ИМА И ЗЕЛЕНЧУКОВИ МАГАЗИНИ КЪДЕТО ЗЕЛЕНЧУЦИТЕ НЕ СА ОСВЕТЕНИ ТАКА ЧЕ ДА НЕ МОЖЕ ДА ИМ ВИДИШ ИСТИНСКИЯ ЦВЯТ.НИКОЙ НАСИЛА НЕ ВЗИМА НА НИКОГО ПАРИТЕ.ПРОСТО ГОЛЕМИТЕ ВЕРИГИ ТАКА СА СЪЗДАДЕНИ ,ЧЕ ДА ТЕ ДЪРЖАТ ВЪТРЕ И ДА НЕ КУПИШ САМО ТОВА ЗА КОЕТО СИ ОТИШЪЛ.ЗАТОВА И ПРАВЯТ РАЗМЕСТВАНИЯ ЗАЩОТО ХОРАТА СЕ НАУЧАВАТ И ВЗИМАТ НЕЩАТА ОТ ТАМ КЪДЕТО СА ГИ ВЗЕЛИ ПРЕДИШНИЯ ПЪТ.НО КАТО НАПРАВЯТ РАЗМЕСТВАНЕ ПОЧВАШ ДА ТЪРСИШ И ВЗИМАШ ИЛИ ВИЖДАШ НЕЩО КОЕТО ТИ ТРЯБВА.ЗА ТОВА ХОДЯ СИ В КВАРТАЛНИТЕ МАГАЗИНИ И НЕ КУПУВАШ ИЗЛИШНИ БОКЛУЦИ
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Купуваме 35 нови влака за над 1 милиард лева Купуваме 35 нови влака за над 1 милиард лева Първите 12 от тях струват 363 млн. лева, а средства са от Плана за възстановяване и устойчивост Сподели какво мисли за Фарниев Сподели какво мисли за Фарниев Маринов говори за борбата ни Плаж Бутамята и три бургаски пристанища със “Син флаг” Плаж Бутамята и три бургаски пристанища със “Син флаг” Пет български пристанища са сред наградените  Кой държи козовете и решава как да завърши войната в Украйна? Кой държи козовете и решава как да завърши войната в Украйна? Защо Брюксел не върне Крим на Украйна, а разчита на Тръмп, който няма интерес, попита риторично Шкварек и поясни, че след ЛГБТИ пропагандата Европа няма сила БФС с много дискусионно решение БФС с много дискусионно решение Финалът за Купата няма да е през почивен ден Кристиян Шкварек: Заблуда е, че вероучението противоречи на науката Кристиян Шкварек: Заблуда е, че вероучението противоречи на науката Това е най-голямата лъжа е, че то ни отдалечава от Европа, защото на изток религия не се преподава, коментира той Дръзка кражба в... Дръзка кражба в... Казанлък Председателят на Европейския съвет идва в България Председателят на Европейския съвет идва в България Антонио Коща ще проведе срещи с президента и премиера Бургаският кв. "Горно Езерово" излиза на протест заради пътя, АПИ обещава основен ремонт Бургаският кв. "Горно Езерово" излиза на протест заради пътя, АПИ обещава основен ремонт  Пътната агенция вече работи по проекта и догодина се предвижда реконструкция на най-кошмарния път в Бургас Жените, които са майсторки в прикриването Жените, които са майсторки в прикриването Не можеш да я хванеш в изневяра, защото винаги ще „замаже“ положението
Ще се сблъскат ли на погребението на папата Тръмп и Зеленски след драмата в Белия дом? Ще се сблъскат ли на погребението на папата Тръмп и Зеленски след драмата в Белия дом? Ватиканът нареди държавните глави по азбучен ред, но на френски език, за да не се стигне до нов скандал  Виталий Кличко с много важно изказване Виталий Кличко с много важно изказване Кметът на Киев говори за войната Продадоха потник за 7 милиона долара Продадоха потник за 7 милиона долара Дрехата е емблематична Убиха руски генерал край Москва със самоделна бомба Убиха руски генерал край Москва със самоделна бомба Килърът следил Ярослав Москалик с камера и когато се качил в колата си, активирал адската машина дистанционно Огромен скандал в ресторант, жена откри в чинията си... Огромен скандал в ресторант, жена откри в чинията си... Плъх в обедно меню Блести в Италия Блести в Италия Николов с фурор във волейбола Мощно земетресение до... Мощно земетресение до... Еквадор Русия получава Крим, Донецк, Херсон и Луганск, Украйна си връща Харков и Запорожието Русия получава Крим, Донецк, Херсон и Луганск, Украйна си връща Харков и Запорожието Специалният пратеник на Белия дом Стив Уиткоф пристигна днес в Москва, където се очаква да се срещне лично с руския президент Владимир Путин, за да обсъдят параметрите на възможното мирно споразумение Travel X в Бургас стартира при огромен интерес, представя бъдещето на туристическия бранш Travel X в Бургас стартира при огромен интерес, представя бъдещето на туристическия бранш Събитието събра в залите на хотел „България“ представители на туристическия бранш, технологични компании, общини и държавни институции Водолази от цялата страна се събират за почистване на морското дъно в Бургас на 26 април Водолази от цялата страна се събират за почистване на морското дъно в Бургас на 26 април През предходните години подобни мерки доведоха до изваждането на значителни количества отпадъци
Проф. Александър Кьосев Проф. Александър Кьосев Корабът бавно потъва. Над 30% от българите въобще не четат Виц на деня Виц на деня – Защо TikTok-ърът не ходи на интервю за работа?
– Защото чакаше клипът му да стане виръл и да се пенсионира на 22.
Виц на деня Виц на деня - Мамо, в училище ми казаха, че съм много разсеян!
- Иванчо, живееш в съседния вход...!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Жени, не се страхувайте от мишките, страхувайте се от котараците.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори