Таксиджия блокира тротоар в Бургас и наглее на баща с количка: Кво ще стане, ако почакаш малко, бе?!
Явно трябва да се примирим с това поведение, щом и управителят на фирмата не вижда проблем и отказва да санкционира шофьора
Поредна наглост от таксиметров шофьор в Бургас. Водач на Индикар спря на тротоара на ул. „Гладстон“, като по този начин буквално блокира пешеходното движение, а накрая вместо да се извини, той скочи на родители с количка. Проблемът обаче не е само поведението на шофьора, но и на шефа му. Управителят на Индикар толерира извършеното нарушение и отказва да го санкционира.
Случаят е от вчера, за него разказва бургазлията Георги Генчев:
Добър ден, бургазлии! Много се чудих как да започна този пост, защото през голяма част от живота си съм се занимавал с журналистика, а там правило е, че писането трябва да се прави без емоции. За съжаление обаче, смятам да пренебрегна това правило, първо, защото пиша това предимно като бургазлия, гражданин на града, който малко или много милее за него, и второ, защото ми писна всеки да прави каквото си иска, а аз даже да не мога да се ядосам като хората. Та по същество, сега се насладете на случката ми от вчера и днес.
Вчерашният прекрасен следобед беше страхотно време за разходка с малкия. Тъй като, като всяко дете под 2 години, той все още е свободен електрон, излизането навън се случва с детска количка, която имам удоволствието да бутам по тротоарите на квартал „Възраждане“ и по-специално улица „Гладстон“. Няма да се оплаквам от тротоарите в този пост, но предполагам всички знаете колко трудна мисия е цялото преживяване.
Ще се оплаквам от хората, които правят тази и без това трудна задача още по-трудна. Наглите хора, които спират по средата на тротоара, а ти трябва да слезеш на улицата, за да минеш.
И така, разхождаме се с малкия по „Гладстон“ и точно пред нас, по средата на тротоара, има спряно такси на фирмата „Индикар“ с номер 3288. Подразнен от въпросното действие, решавам, че няма да си замълча и да изчакам мирно, а ще направя забележка на шофьора, който излиза от магазина, оставя покупките си в колата, след което отива да си развърже кучето, вързано извън автомобила, и чак тогава влиза в колата, за да потегли. Разменяме няколко реплики, които завършват с думите на таксиджията „И ко толкова, че трябва да изчакаш, за пръв път в живота си ли чакаш?“
Таксиджии, край на подигравките ви, летните ви клиенти си заминават
Чакал съм, няма да ви лъжа, случвало се е, но вътрешно в мен тази наглост запали нещо. Веднага направих най-логичното, обадих се на колцентъра на „Индикар“ и се оплаках от шофьора. Казаха, че ще кажат на управителя и ще ми се обадят с обратна връзка.
Мина ден, ни вест, ни кост. Аз нямам проблем да почакам, но усетих, че в случая е безсмислено и реших да се обадя отново. Попитах какво се случва с моя сигнал и ми казаха, че ще проверят.
След 15 минути ми се обади управителят на фирмата „Индикар“, с който проведох един от най-неприятните и вбесяващи разговори в живота си. На човека му беше изключително трудно да разбере защо искам от „Индикар“, чийто брандиран автомобил е спрял неправилно, да вземе мерки вътрешно във фирмата си, за да не се стига до подобни постове. Държеше се изключително надменно, сякаш говореше с ученик. Зададе ми въпроса „Добре, какво искате да направя аз?“, на което отговорих, че искам или да санкционират шофьора по някакъв начин, или да ми изпратя официално извинение. Нищо повече.
Не знам дали не съм прекалил с желанията си, защото не получих нито официално, нито каквото и да било извинение, но пък бях поканен да публикувам където искам, каквото искам, да пиша на Общината, на КАТ и да се надявам те да направят проверка по случая. Общо взето, управителят на „Индикар“ ми каза да правя каквото искам, но извинение няма да получа.
И аз така направих, намерих видео как точно е спрял шофьорът и сега го публикувам тук, за да можете да го видите и вие, и цял Бургас. Това е отношението на таксиметрова фирма „Индикар“ към града ни. Следващия път, когато се качите в тяхна кола, когато прочетете, че ще вдигат цените на таксиметровите услуги в града или ви глобят, защото сте спрели на стоянка за таксита, ви моля да си спомняте, че правилата са само за някои, а други… е те са малко по-нагли от вас.
В заключение се замислям как ли щяха да работят такситата, ако всяко нарушение на всяка кола, която предлага подобни услуги, можеше да се види в един публичен регистър. Но това са размишления за други дни и за други хора, които могат да го превърнат в една общинска наредба да кажем…
Лек ден и не оставяйте на наглите хора да ви препречват пътя, защото няма да получите дори и извинение в замяна…
Но това е прецедент, разбира се. На тази, както и на други улици в Бургас, и не само, не се спира по тротоарите.
Учуденият от този "изолиран случай", "Буднен" Генчо, "милеещ за Бургас", се обажда в таксиметровата компания, "най-лигичното" действие според него, с очакване... И аз не знам с к'во очакване... Не, Генчо! Не! Най-логично е да сезираш съответните органи. Но ти откъде да знаеш, като за пръв път вървиш по тротоарите на Бургас и досега не е имало спрели коли.
Генчо, като "буден" гражданин, "милеещ" за Бургас, 24/7 ли подаваш сигнали за такъв тип нарушения? На тази улица, а и не само, непрекъснато някой спира в нарушение. Пред "Харна Пекарна", на същата улица, виждал ли си какво е? Пред повечето магазини е същото. Генчо, защо нямаш постове за частните коли, които спират по тротоарите? Например пост и видео с някой намазан Мерджан? Да разбирам ли, че проблем са ти само и единствено таксиметровите автомобили?
Какво очакваше да направи "шефа" на съответната фирма? Да разлепи бранда на автомобила. Да го прати в друга фирма... От поста ти разбирам, че си искал "официално извинение". Къде? По измисленото радио на баща ти, който вече никой не помни? Мисля, че най-добре е да разстреляме "гнусния бакшиш" и "некадърния му шеф" /извадено от коментарите под поста/. Така повече няма да има спрели автомобили по тротоарите и три поколения Генчовци ще се разхождат "с удоволствие" по красивата, спокойна и чиста улица "Гладстон"...
Да, на мен също ми е трудно да вървя по тротоарите, но това проблем само в Бургас ли е? Държавата, като институция отдавна не съществува. Да, не съм на мнение, че трябва да се примиряваме с нередности, но... Ако ще сме "будни" граждани, ще сме за всички нарушения,а не избирателно, нали?
Мисля да спра дотук.
И нещо последно, ти, баща ти, всички вие с гнусните си, злобни и обидни коментари, никога ли не сте били в нарушение? Замислете се!
Усмихнат ден, въпреки дъждовното време!
Ак КАТ бяха санкционирали с глоба нямаше да се повдигне този въпрос. В Бургас масово спират по тротоари и пешеходни алеи.
Да не говоря, че този шофьор уронва името на Компанията , в която работи.
Всеки управител на фирма трябва да поддържа имиджа на Компанията която управлява!
Инвалидите като този ще спират пред вратата на магазина, щото не могат да вървят 10 метра повече, а пешеходците ще слизат на пътното платно рискувайки живота си за да го заобиколят, а кметят ще продължава да си пее "Най-добрият град ...." , не заради този, а заради скапаните улици и тротоари на фона на новостроящите се сгради за милиони в училищните дворове
То е проста работа, но не за прости хора. Викаш си КАТ, пишат му акт на простия бакшиш и после пускаш жалба до фирмата да накажат шофьора. На какво основание шефа да накаже шофьора - ЕЖК информация ( една жена каза ...).
Ако се наложи наказание на тъпия служител и се ожали в инспекцията, и не дай боже се окаже, ме нямаш документ доказващ вината му ... жална ти майка.
Лични обяснения от шофьора, като си пиеш кафето!
Другото е ала-бала, "повече няма да прави така". Тресни си му глобата (в случая са 2 - неправилно паркиране от КАТ и разрушаване на общинска собственост - тротоара), и после няма нужда да се обясняваш.
Петре, Петре ... освен че не си много умен (май-май така излиза...), за пореден път доказа че си супер нагъл! Явно не познаващ законите!
100% никога не си бил управител на фирма и грам понятие си нямаш как се доказва вина на работник, и как може да ти стъжни живота ако се почувства засегнат!
Интелекта ти стига до "Извини се бе!"
Давате само повод на всички коплексарчета с по 2 лева в джоба да си излеят злобичката тук!! И утре пак на автобуса....
На "тъпирите" като им бръкнеш в джоба, най - добре се научават!
Бойкот, и ще се сети "шефчето" кой му плаща!
И Иванчо отговаря гордо: таксиметров шофьор.
Трябва да се вкара закон за гнусните таксиметрови олигофрени, които се наричат шофьори: да карат коли максимум 5годишни. В Германия те вози С-Класа последен модел, а тука - мега каруца произведена в циганска държава, при това на 10години, не поддържана, не видяла никога ремонт.
Я прекратете тая гнусна бизнес ниша - таксиметров автомобил. Всички знаем, че за да станеш таксиметров шофьор е нужно да нямаш повече от 3 мозъчни клетки. Хакам ви го, хнусни бакшили нещастни.
Започваме следното: да им плащаме само и единствено с монети от по 1 стотинка. И не само на бакшишите, ами на всички гнуснярски институции наречени "държавни".
Дори и да има кадърни, свестни и интелигентни хора които са започнали като "бакшиши", то след първия им работен ден са деградирали до "амеби"!!!
На тоя гнусен башкиш дето е спрял така нагло, че и се държал нагло сякаш е "в правото си" - една тарелка с обработена от човек храна му е напълно заслужен подарък!!!!!
Нито тротоара е тротоар като хората,нито пред блоковото пространство.Чудо голямо,че спрял човека да си купи нещо от магазина.Аз използвам тази фирма за превози и ще продължа да ги ползвам,а от този магазин редовно си купувам алкохол,за да се напивам с приятели :-)))
Чудесна реклама ! 2 в 1
Този и подобни проблеми имат много лесно решение, но липсва воля и разбиращи хора. Да се увеличат драстично глобите за неправилно спиране/паркиране, да пуснат няколко обходни двойки с боди-камери и да ги контролират посотянно. Пратих това предложение преди няколко години още към общината с копие до Общинска Полиция и КАТ, имам си входящ номер, но както се очаква нищо не се случи.
В нормална държава подобно нещо се санкционира много сериозно - бакшишът най-вероятни би си изгубил лицензът моментално.