Общините в областта създават сдружение за стимулиране на полетите от и до летище Бургас
Вноската на черноморските общини да е 2 лева на жител, а на останалите общини по 0,50 ст. на жител, „Фрапорт“ ще плаща 200 000 лева годишно
13-те общини в Бургаска област се обединяват в сдружение с нестопанска цел и ще участват с финансиране за създаването на фонд за стимулиране на целогодишни полети от и до Летище Бургас. Това стана ясно от проведената в Община Бургас среща с участието на кметове и председатели на общински съвети от региона.
На нея присъства и изпълнителният директор на „Фрапорт Туинстар Еърпорт“ АД Франк Кванте, както и представители на компанията.
Решението за създаването на сдружението ще бъде взето от общинските съвети на 13- те общини до края на март, а учредителното събрание се планира за април. От Община Поморие вече са изпратили до всички общини проект на докладна записка за създаване на фонда и устав.
Вече са водени разговори и с кметовете на Ямбол, Сливен и Стара Загора за присъединяването им към новосъздаващата се организация. Инициатори на срещата днес бяха кметовете на Бургас и Поморие Димитър Николов и Иван Алексиев. По предложение на Алексиев, преговорите с авиокомпаниите ще се водят от общините съвместно с „Фрапорт“.
Вноската на общините в сдружението ще е според броя на регистрираните по постоянен адрес жители. Алгоритъмът на участие, предложен от кмета на Поморие, е вноската на черноморските общини да е 2 лева на жител, а на останалите общини по 0,50 стотинки на жител. Средствата ще са от туристически данък, който по закон следва да се разходва за дейности, свързани с развитие на туризма и по този начин няма да се ощетяват общинските бюджети.
Финансовото участие на „Фрапорт“ във фонда ще бъде 200 000 лева годишно. Предстоят разговори с министерствата на туризма и транспорта и съобщенията за участие и на държавата в сдружението и фонда. Средствата ще бъдат използвани за дофинансиране на полети извън активния летен сезон. Вече са водени разговори с българската авиокомпания „Гъливеър“ за осигуряването на ежедневни редовни линии /два пъти дневно/ Бургас – София, София- Бургас, както и за полети Бургас- Истанбул, Истанбул- Бургас. Предстоят и срещи с турските авиолинии по темата, тъй като това ще даде възможност за директни връзки с цял свят.
На срещата бе предложено сдружението да се председателства от кмета на Бургас Димитър Николов като представляващ административния център на областта. Освен удължаването на сезона, целогодишната транспортна свързаност ще допринесе за развитието на Югоизточния регион и ще е от полза за всички учещи и работещи в чужбина, както и за всички, които развиват бизнес извън България.
Кметът на Бургас припомни, че темата за целогодишните полети е получила категоричната подкрепа на последното заседание на Националното сдружение на общините в България. Създаването на новия фонд ще обедини усилията не само на черноморските общини, но и на всички други общини в региона, както и ще гарантира ангажираността на концесионера чрез финансовото му участие, а и на държавата като страна по концесионния договор.
Иначе брилянтно изпълнение в комбина с Фрапорт. Реваха, реваха, гониха го, а сега пари ще му дават. Фрапорт ще даде 200 бона за фонда, след това ще вдигне пак летищните такси, ще изкара 400 бона - и всичко туй от бургаските граждани. А самолетите пак ще летят до София, Варна и Букурещ.
То и това няма да е малко ако е ежедневно.
Хората може да кацат в София , но за 40минути са в Сарафово!
Но цените да са нормални,не като Бългерия ер по 120лв в посока!
40-50лв за 35 минути до София,ще са пълни!
Тогава ще се окаже, че морските общини взети заедно нямат вече и 250 000 жители и не могат да поддържат и витлов самолет дори.
Ами ти само летищните такси не можеш да платиш с тия пари..... кой велик мозък ги прави тия сметки.
Та къде са удобните комуникации?!
Сега пак същото упражнение!
Междувременно:
1. Широко рекламираните зелени батерии за ел автомобили на уж иновативната градинка на паркинг Гурко не работят.
2. Приложението на А1 дето трябва да показва свободните електровелосипеди не работи.
3. Сайтът на синята зона информацията е стара, още стои инфото за стикери за електроавтомобили, половината страници не работят.
Ако и тъй ще правите фонда, както ги прави другите работи Община Бургас, представям си колко ще работи и той.
До Варна извън сезона летят не туристи а работещи в чужбина българи....
Така, че за мутрохотелиерите ще има един голям......
Варна обслужва поне поне пет области......колко ще обслужва Бургас?!
Вземете създайте нещо полезно накрая !