Флагманът на германската автоиндустрия напуска родината
Mercedes-Benz продава всичките си активи в родината си и се премества изцяло в Китай
Най-големите германски данъкоплатци продължават да напускат Германия. Високите цени на енергията и неефективните вътрешни политики на правителството под ръководството на Олаф Шолц водят до изпадането на икономиката на страната в дълбока рецесия.
След химическите гиганти производителите на автомобили започнаха да напускат Германия. Тези дни стана известно, че флагманът на германската автомобилна индустрия, концернът Mercedes-Benz, продава всичките си активи в родината си и се премества изцяло в Китай.
Според публикации в германските медии компанията продава не само 80 автокъщи и производствени линии, но и централата си в Щутгарт.
Германската икономика е в сериозна рецесия от пет месеца.
Очевидно е, че напускането на автомобилния гигант само ще влоши ситуацията.
В същото време това няма да се отрази на дейността на самия концерн: Mercedes-Benz получава основните си печалби от местата за сглобяване в Средното кралство, докато германските фабрики правят загуби през последните две години.
Припомняме, че компанията беше една от първите, които напуснаха руския пазар след началото на войната в Украйна. Това донесе загуби от около 2 милиарда евро.
Възможно е след пълна локализация в Китай, Mercedes-Benz да се опита да се върне на руския пазар. В настоящата ситуация обаче това няма да е лесно, тъй като тази ниша вече е частично заета от луксозни автомобили от Китай.
Всичко останало в статията са манипулации в стил Русчев.
Като за капак е добавена и платена в рубли капчица русофилство за необятния руски пазар. В Русия минималната и средната заплата са 2.5 пъти под българските. Мерцедес си има завод Пекин, който произвежда коли за китайския пазар. Такъв е законът в Китай, че всеко, който иска да продава там, трябва да има партньрство с китайска фирма.
И малко статистик за 2023 година за Мерцедес:
- Продадени коли - 2,043,800 (Промяна спрямо 2022 +1.5%)
- В Китай - 737,200 (36% дял) (Промяна спрямо 2022 -2%);
- В Европа - 659,400 (32% дял) (Промяна спрямо 2022 +7%)