Крах за зеления октопод – ЕК отпуши строителството на АМ „Струма“
Заради 20-години екосаботажи в Кресненското дефиле загинаха 74 човека
България получи разрешение и препоръка незабавно да започне строителството на АМ „Струма“ по така наречения "източен вариант Г10.50". Това е трасето на АМ Струма от Кресна до Симитли в посока София, което минава по западните склонове на Пирин и е извън Кресненското дефиле.
Историческото за страната ни разрешение стана след техническа среща в Брюксел между Европейската комисия /ЕК/ и експерти от Министерство на регионалното развитие, транспорта и екологията.
ЕК има няколко конкретни препоръки, като смята, че е важно да се постигне напредък по проекта и подобри тази жизнено важна транспортна връзка, като се осигури съответствие със законодателство на ЕС.
Това решение на Европейската комисия беше чакано над 20 години. През това време, заради саботажа на зелени неправителствени организации, лобиращи за тунел и швейцарска компания, в Кресненското дефиле загинаха 74 човека, а ранените са над 400.
Сега вече всичко по строителство и довършването на АМ Струма е в пълномощията на българските власти в лицето на Министерство на регионалното развитие, Министерство на околната среда и водите, Министерство на транспорта и Агенция пътна инфраструктура.
Остава отворен въпросът за трасето на АМ „Струма“ в посока Гърция, като има три вариант – да преминава по съществуващото трасе през Кресненското дефиле, да бъде изнесено по склоновете на Пирин и бъде изнесено на запад от поречието на река Струма към Влахина планина.
Всичко трябва да е асфалт и бетон
Точно като при комунизма - на борба с природата.
"Саботаж" ли?
Така ли наричате запазването на БЪЛГАРСКАТА ТЕРИТОРИЯ ? ? ?
Уж бяхте патриоти... Уж уважавахте земите на нашите прадеди....
Всеки, който е готов да ПРОДАДЕ българските планини е ПРЕДАТЕЛ за България