Шофьорите над 65 - на психотест?
Има много хора над 85, които карат, това е опасно
Нови правила за възрастните шофьори обмисля Европейският съюз. Те са насочени към подобряване на пътната безопасност. Една от основните промени е шофьорите над 65 години е да преминават задължителни психологически тестове.
Над 40 години стаж зад волана има Красимир Ценов от Монтана. На почти 66 години е и няма нито едно нарушение на пътя. Подкрепя идеята за новите мерки към по-възрастните шофьори.
„Над 65-годишна възраст хората имат разни заболявания и от това зависи дали могат да карат, да се контролират. Аз познавам шофьори, които са над 80 години и още карат, което е много неприятно и опасно", обясни той пред Нова.
Според него трябва да се обърне по-голямо внимание на младите шофьори. „Катастрофите не стават със старите хора, а с младите, те карат толкова силно, че след това режат колите, за да ги извадят. Има шофьори, които и на 75 г. са добри шофьори, защото са от старото време и се съобразяват със знаци и не превишават ограничението", обясни Ценов.
Европейският съюз предвижда да се намали срока на валидност на шофьорските книжки над 65 години. Целта ще бъде да се зачести медицинският контрол на възрастните шофьори и тяхното психично здраве. Предвижда се още да минават на опреснителни курсове, ако е необходимо.
Владимир Илиев е дългогодишен автоинструктор от Монтана. Той е на мнение, че не е необходимо всички възрастни шофьори да преминават тестове за оценка на психичното им здраве.
„Поредната дискриминация на Евросъюза. Ако се провеждат такива тестове, е строго индивидуално и само, когато има нужда. Ако даден водач е направил нещо, което касае безопасността, да, но всеки под ножа не го разбирам", смята Илиев.
Според евродепутата Петър Витанов, който е член на Комисията по транспорта в европарламента, с промените няма да съгласни всички страни.
Не може да направите задължителна медицинска проверка, защото някои държави няма да се съгласят и става дума за най-големите държави, няма да мине в Съвета. Но най-вероятно ще бъде предоставена възможност на страните, по тяхно усмотрение да предвидят такава медицинска проверка", заяви Витанов.
Там няма такова пътно движение като в големите градове, но също няма и градски транспорт. Затова хората имат нужда от кола за да се придвижват до магазин или до болница, на кратки разстояния и за нищо друго. Да вземеш книжката на тези хора е все едно да им напишеш присъда.
Аз не съм чул или прочел за една катастрофа завършила с убийство да е станала с шофьор над 65г,всички катастрофи са с млади неопитни и НЕДОБРОСЪВЕСТНИ шофьори които още като вземат книжка и започват да се правят на големи и карат с над 150км.
Това оправете,а не да се подигравате с хира които имат книжки от над 40години и нямат нито едно нарушение!!!!!
Но как ще мислим, по-лесно да се обере мандрата, отколкото да се издоят овцете, да се бърка и отгледа сиренето. Трябва да се съсипе мръсния богат мандраджия. Комунисти.
Такова чудо и по времето на цоца немаше.
Хората са жовели дълго и са разбрали, че ненужното натискане на газтс води само до проблеми. Аз съм на 58 години и вчера поне 3 ма млади шофьори бъраци щяха да ме бълснат на кръставище , ако не бях внимавал за тях, щяхме да пишем протоколи. Младите нямат навиците на опитните да следят движението.
А и ако спрат да карат втзрастинте, при това обзлюдяване на територията, как ще закара половинката или себе си до болницата или другаде ако се случи нещо... Обричате ги ги хората. То който се чувсдтва неспособен да шодира сам спира. Хората на възраст все още са отоговорни и ако усетят, че им е време спират. Но така ги обричат. Трябва да могат поне да ходят до болница, ощина. Има доста самотни хора, на които децата им са в чужбина... обричате ги.