×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Ден на траур в Одеса след смъртоносна ракетна атака
  • Партиите продължават спора кой да бъде председател на НС
  • Катастрофа между два тира затвори част от АМ "Марица"
  • Столичани готвят протест заради опасно мръсен въздух
  • Извънредно положение беше обявено в Еквадор
  • Китай и Русия обсъдиха Украйна и Корейския полуостров на срещата на Г-20
  • Анджелина Джоли разпродава тоалетите и бижутата си заради съдебните дела с Брад Пит
  • Европа е увеличила военното си производство с 30% от началото на войната в Украйна
  • Хороскопа си за деня вижте тук
  • Слънчево по морето, прогнозата е тук
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия


24 Февруари 2024, Събота, 09:00 ч.

Автомобилни компании са склонни на обединяване на ресурси и сливания

 

Volkswagen, Renault и Stellantis мислят за немислимото, проучвайки възможностите за свързване със заклети конкуренти, за да произвеждат по-евтини електрически автомобили и да отблъснат екзистенциалните заплахи.

Тъй като китайските съперници и Tesla Inc. разкриват конкурентните слабости на най-големите европейски производители на масови автомобили, стана ясно, че чувството за спешност нараства и подходът да се работи както досега е губещ вариант.

Налице е "перфектно признание, че в бъдеще компаниите, които не са пригодени да се изправят срещу китайската конкуренция, сами ще се поставят в беда", заяви в интервю миналата седмица Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis NV - компанията, създадена от сливането през 2021 г. на италианския Fiat и френската PSA Group. Преди това той е казвал, че европейската автомобилна индустрия е изправена пред "кървава баня", ако не се адаптира, предава dnes.bg.

Притиснати от забавянето на темповете на въвеждане на електрическите превозни средства, ръководителите на автомобилни компании обсъждат идеи, вариращи от обединяване на ресурсите за разработка до обединяване на предприятия в рамките на европейските граници, за да се конкурират по-добре в условията на промяна, която се случва веднъж на поколение. Предстоящите месеци са от решаващо значение.

Според BloombergNEF, вместо да изместят бензиновите автомобили, продажбите на напълно електрически автомобили през тази година ще нарастват с най-бавния темп от 2019 г. насам, като неочакваното забавяне на темпото ще засили конкуренцията. Дори за Tesla забавянето, което доведе до широко разпространено намаление на цените, оказа влияние. Спадът от 20% на акциите през тази година е изтрил около 150 млрд. долара от пазарната й капитализация - повече от два пъти стойността на VW.

Сред неблагоприятните фактори за сектора са правителствата, които намаляват стимулите, фирмите за отдаване под наем, които се сблъскват с нарастващите разходи за ремонт, и потребителите, които са все по-разочаровани от политиките за климата, засягащи джоба им. Изборите в САЩ и Европа биха могли допълнително да подсилят настроенията срещу електрическите превозни средства, точно когато наближава критичната точка.

През 2025 г. в Европейския съюз влизат в сила по-строги правила за емисиите, което означава, че производителите трябва да продават повече автомобили, задвижвани с батерии, или ще бъдат подложени на големи глоби. Според изчисленията на Bloomberg, базирани на данни на компанията и регулаторните органи, при малко вероятния най-лош сценарий Volkswagen AG може да бъде санкциониран с над 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара), ако не успее да намали в достатъчна степен емисиите на автомобилния парк.

Тъй като натискът върху европейските производители на автомобили да продават повече електрически превозни средства се засилва, китайските производители, подкрепяни от държавата, навлизат на охлаждащия се пазар с модели, които често са по-добри и по-евтини.

Например цената на Dolphin на BYD Co. е с около 7000 евро по-ниска от тази на аналогично оборудвания VW ID.3, който германският автомобилен производител първоначално представяше като Beetle на ерата на електромобилите. Китайският производител ще подчертае европейските си амбиции, като покаже няколко електрически модела на автомобилното изложение в Женева следващата седмица, включително луксозен SUV, конкуриращ Mercedes-Benz G-класа.

Ако европейските автомобилопроизводители не успеят да разработят работещ план Б, има опасност от сътресения в индустрията, в която работят около 13 милиона души и която представлява 7 % от икономиката на ЕС.

"Ние похарчихме милиарди като индустрия, за да направим електрическата мобилност възможна", заяви Холгер Клайн, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG, германски производител на части, в който работят около 165 000 души по целия свят. "Сега въпросът е: Имаме ли правилните параметри?"

Главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео се застъпва за алианс, подобен на обединението, което създаде европейски производител на самолети, който да се конкурира с Boeing Co. чрез обединяване на активите в Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство. Изпълнителният директор твърди, че един "Airbus на автомобилите" би спомогнал за споделяне на огромните разходи за създаване на евтини електрически превозни средства, като същевременно би им позволил да се възползват от по-големия мащаб.

Интересът към по-широкото споделяне на разходите нарасна в края на миналата година, когато Renault представи концепция за електрически градски автомобил, който би струвал по-малко от 20 000 евро - половината от цената на ID.3 на VW. Инициативата на Де Мео е вдъхновена от японските автомобили тип "кей". Популярните миниавтомобили се произвеждат от няколко производители и получават преференциално третиране от регулаторните органи.

Появяват се различни подходи. Таварес от Stellantis открито обсъжда интереса си към сливания и придобивания, докато други са по-фокусирани върху по-малко трънливи сътрудничества.

Миналата седмица де Мео от Renault омаловажи спекулациите за голяма комбинация, като заяви пред телевизия Bloomberg, че гъвкавостта е по-важна от размера. Той потвърди, че разговорите за съвместна платформа за електромобили продължават "наляво и надясно", съобщи Bloomberg TV Bulgaria.

"Много сме отворени за споделяне на този вид инвестиции, защото е много трудно да се правят пари с малки автомобили", каза де Мео, който преди това е работил за Volkswagen, както и за Fiat. "Опитваме се да намерим начин."

Сътресенията в Европа могат да се разпространят и в САЩ, където General Motors Co. и Ford Motor Co. също намаляват инвестициите си в електромобили и са заявили, че са отворени за партньорства с други компании. Администрацията на президента Джо Байдън обмисля да даде на производителите повече време за преминаване към електрически автомобили, съобщи през уикенда New York Times.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/eu/2024/02/23/kitai-nastypva-evropa-e-prinudena-da-restartira-avtomobilnata-si-industriia.599292

 


В категории: Бизнес , Политика


4
Коментара
Проговори за драмата с Беба
Проговори за драмата с Беба 19/11/2024, Вторник 15:40 1
Паркира в подлез
Паркира в подлез 19/11/2024, Вторник 14:41 0
Флагман.БГ "Да ги ожали човек" "Да ги ожали човек" 19/11/2024, Вторник 14:33 4
Направи фурор
Направи фурор 19/11/2024, Вторник 14:20 1
4
Коментара по темата
4.
Ххх
25.02.2024 17:00:55
0
0
Как па никой от Европа не постави въпроса за субсидираното автомобилостроене в Китай, благодарение на което те напреднаха толкова?
3.
XX
24.02.2024 12:36:34
1
0
Тия паразитират от години на гърба на европейските данъкоплатци.
Без милиардните дотации да са фалирали още преди 10 години заради скъпата си и некачествена продукция.
2.
Верно е
24.02.2024 11:23:56
1
1
Бринг йор дриймс ще ги съсипе!
1.
още малко
24.02.2024 09:18:16
1
10
се натискайте за екология и ще видим къде ще стигнете......
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Двоен скок на работещите бедни, 1 милион българи изобщо пък не се трудят Двоен скок на работещите бедни, 1 милион българи изобщо пък не се трудят "Подкрепа" плаши с радикални действия, ако властта замрази заплатите или увеличи данъците Бургас търси нови топ полицаи в разследването Бургас търси нови топ полицаи в разследването Областната дирекция ще се подсили с петима представители на реда, от които зависи изцяло доколко е ефективна патрулната и оперативна работа на колегите им Първото рали „Созопол“ събира професионалисти и аматьори от цялата страна Първото рали „Созопол“ събира професионалисти и аматьори от цялата страна В училището в  Равда отбелязаха Деня на четенето В училището в  Равда отбелязаха Деня на четенето В инициативата се включиха ученици от всички класове с разнообразни мероприятия Проговори за драмата с Беба Проговори за драмата с Беба "Не съм Ромео", каза любимият й Велин Киселото зеле може да е опасно, ако... Киселото зеле може да е опасно, ако... Ето кои хора трябва да внимават с вкусното ястие Чудна смес за Херкулесова сила Чудна смес за Херкулесова сила Бърза и лесна за приготвяне Паркира в подлез Паркира в подлез Софиянец наруши брутално закона Няма да има замразяване на заплатите Няма да има замразяване на заплатите Търсим най-добрия вариант да попълним дефицита от 5.7%, обясни президентът на КНСБ "Да ги ожали човек" "Да ги ожали човек" Филмът на Иван и Андрей за незабравимия Гунди загуби с фотофиниш срещу премиерата на "Гладиатор 2" в България, световната кино-легенда Ридли Скот иначе можеше да си скубе косите
Китай с категорична позиция към САЩ и Русия Китай с категорична позиция към САЩ и Русия Становището на Пекин е относно войната в Украйна Преспа с майката на приятеля си, а после… Преспа с майката на приятеля си, а после… Психолог посъветвал младият мъж незабавно да прекрати тази неподходяща връзка Той е на 7 год., а получи оферта за работа от руска софтуерна компания Той е на 7 год., а получи оферта за работа от руска софтуерна компания От IT фирмата му обещават мениджърска позиция Русия с невиждан ход Русия с невиждан ход Москва превключва на режим СССР Талантлив актьор почина само на 35 години Талантлив актьор почина само на 35 години Причината за смъртта му не е ясна, но най-вероятно се е борил с тежко заболяване Лидерите на Г-20 в Рио де Жанейро зоват за мир в Украйна, а Байдън се обърка и тръгна към джунглата Лидерите на Г-20 в Рио де Жанейро зоват за мир в Украйна, а Байдън се обърка и тръгна към джунглата US президентът отново отказа да коментира решението за удари по Русия с далекобойни американски ракети, а противниците му намесиха „дълбоката държава“ Взрив на автомобил пред училище в Китай, много деца са ранени Взрив на автомобил пред училище в Китай, много деца са ранени На кадрите от Чандъ, публикувани в социални мрежи, се виждат тичащи в паника ученици Българите луднаха по този продукт на пазара в Одрин Българите луднаха по този продукт на пазара в Одрин Търговците ликуват заради завръщането на туристите от България Илон Мъск даде мъжка дума, че ще произвежда автомобили „Тесла“ в България Илон Мъск даде мъжка дума, че ще произвежда автомобили „Тесла“ в България Най-после той е тук - в най-старата, но и в най-изостаналата в ЕС държава - с най-фините жени и най-ръбатите мъже Побесня, че й казват, че е мъж и... Побесня, че й казват, че е мъж и... "Ще се видим в съда", каза олимпийската шампионка Иман за журналистка
Деница САЧЕВА, депутат от ПП ГЕРБ Деница САЧЕВА, депутат от ПП ГЕРБ Санитарите ще дойдат, за да изнесат трупа на парламентарната демокрация Виц на деня Виц на деня При един художник идва млада и красива мадама. Той и предлага кафе. В един момент поглежда през прозореца и подскача:
- Жена ми! Моля ви съблечете се по-бързо, защото кой знае какво ще си помисли!
Виц на деня Виц на деня - Защо е толкова малко брюкселското зеле?
- Защото на балконите в Белгия няма място за големи бидони.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук На някои жени, заради това което умеят, може да им се прости всичко, което не умеят.

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори