×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия


24 Февруари 2024, Събота, 09:00 ч.

Автомобилни компании са склонни на обединяване на ресурси и сливания

 

Volkswagen, Renault и Stellantis мислят за немислимото, проучвайки възможностите за свързване със заклети конкуренти, за да произвеждат по-евтини електрически автомобили и да отблъснат екзистенциалните заплахи.

Тъй като китайските съперници и Tesla Inc. разкриват конкурентните слабости на най-големите европейски производители на масови автомобили, стана ясно, че чувството за спешност нараства и подходът да се работи както досега е губещ вариант.

Налице е "перфектно признание, че в бъдеще компаниите, които не са пригодени да се изправят срещу китайската конкуренция, сами ще се поставят в беда", заяви в интервю миналата седмица Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis NV - компанията, създадена от сливането през 2021 г. на италианския Fiat и френската PSA Group. Преди това той е казвал, че европейската автомобилна индустрия е изправена пред "кървава баня", ако не се адаптира, предава dnes.bg.

Притиснати от забавянето на темповете на въвеждане на електрическите превозни средства, ръководителите на автомобилни компании обсъждат идеи, вариращи от обединяване на ресурсите за разработка до обединяване на предприятия в рамките на европейските граници, за да се конкурират по-добре в условията на промяна, която се случва веднъж на поколение. Предстоящите месеци са от решаващо значение.

Според BloombergNEF, вместо да изместят бензиновите автомобили, продажбите на напълно електрически автомобили през тази година ще нарастват с най-бавния темп от 2019 г. насам, като неочакваното забавяне на темпото ще засили конкуренцията. Дори за Tesla забавянето, което доведе до широко разпространено намаление на цените, оказа влияние. Спадът от 20% на акциите през тази година е изтрил около 150 млрд. долара от пазарната й капитализация - повече от два пъти стойността на VW.

Сред неблагоприятните фактори за сектора са правителствата, които намаляват стимулите, фирмите за отдаване под наем, които се сблъскват с нарастващите разходи за ремонт, и потребителите, които са все по-разочаровани от политиките за климата, засягащи джоба им. Изборите в САЩ и Европа биха могли допълнително да подсилят настроенията срещу електрическите превозни средства, точно когато наближава критичната точка.

През 2025 г. в Европейския съюз влизат в сила по-строги правила за емисиите, което означава, че производителите трябва да продават повече автомобили, задвижвани с батерии, или ще бъдат подложени на големи глоби. Според изчисленията на Bloomberg, базирани на данни на компанията и регулаторните органи, при малко вероятния най-лош сценарий Volkswagen AG може да бъде санкциониран с над 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара), ако не успее да намали в достатъчна степен емисиите на автомобилния парк.

Тъй като натискът върху европейските производители на автомобили да продават повече електрически превозни средства се засилва, китайските производители, подкрепяни от държавата, навлизат на охлаждащия се пазар с модели, които често са по-добри и по-евтини.

Например цената на Dolphin на BYD Co. е с около 7000 евро по-ниска от тази на аналогично оборудвания VW ID.3, който германският автомобилен производител първоначално представяше като Beetle на ерата на електромобилите. Китайският производител ще подчертае европейските си амбиции, като покаже няколко електрически модела на автомобилното изложение в Женева следващата седмица, включително луксозен SUV, конкуриращ Mercedes-Benz G-класа.

Ако европейските автомобилопроизводители не успеят да разработят работещ план Б, има опасност от сътресения в индустрията, в която работят около 13 милиона души и която представлява 7 % от икономиката на ЕС.

"Ние похарчихме милиарди като индустрия, за да направим електрическата мобилност възможна", заяви Холгер Клайн, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG, германски производител на части, в който работят около 165 000 души по целия свят. "Сега въпросът е: Имаме ли правилните параметри?"

Главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео се застъпва за алианс, подобен на обединението, което създаде европейски производител на самолети, който да се конкурира с Boeing Co. чрез обединяване на активите в Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство. Изпълнителният директор твърди, че един "Airbus на автомобилите" би спомогнал за споделяне на огромните разходи за създаване на евтини електрически превозни средства, като същевременно би им позволил да се възползват от по-големия мащаб.

Интересът към по-широкото споделяне на разходите нарасна в края на миналата година, когато Renault представи концепция за електрически градски автомобил, който би струвал по-малко от 20 000 евро - половината от цената на ID.3 на VW. Инициативата на Де Мео е вдъхновена от японските автомобили тип "кей". Популярните миниавтомобили се произвеждат от няколко производители и получават преференциално третиране от регулаторните органи.

Появяват се различни подходи. Таварес от Stellantis открито обсъжда интереса си към сливания и придобивания, докато други са по-фокусирани върху по-малко трънливи сътрудничества.

Миналата седмица де Мео от Renault омаловажи спекулациите за голяма комбинация, като заяви пред телевизия Bloomberg, че гъвкавостта е по-важна от размера. Той потвърди, че разговорите за съвместна платформа за електромобили продължават "наляво и надясно", съобщи Bloomberg TV Bulgaria.

"Много сме отворени за споделяне на този вид инвестиции, защото е много трудно да се правят пари с малки автомобили", каза де Мео, който преди това е работил за Volkswagen, както и за Fiat. "Опитваме се да намерим начин."

Сътресенията в Европа могат да се разпространят и в САЩ, където General Motors Co. и Ford Motor Co. също намаляват инвестициите си в електромобили и са заявили, че са отворени за партньорства с други компании. Администрацията на президента Джо Байдън обмисля да даде на производителите повече време за преминаване към електрически автомобили, съобщи през уикенда New York Times.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/eu/2024/02/23/kitai-nastypva-evropa-e-prinudena-da-restartira-avtomobilnata-si-industriia.599292

 


В категории: Бизнес , Политика


4
Коментара
4
Коментара по темата
4.
Ххх
25.02.2024 17:00:55
0
0
Как па никой от Европа не постави въпроса за субсидираното автомобилостроене в Китай, благодарение на което те напреднаха толкова?
3.
XX
24.02.2024 12:36:34
1
0
Тия паразитират от години на гърба на европейските данъкоплатци.
Без милиардните дотации да са фалирали още преди 10 години заради скъпата си и некачествена продукция.
2.
Верно е
24.02.2024 11:23:56
1
1
Бринг йор дриймс ще ги съсипе!
1.
още малко
24.02.2024 09:18:16
1
10
се натискайте за екология и ще видим къде ще стигнете......
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Реалистично ли ви звучи? 1500 лв. месечно - достатъчни за сам човек Реалистично ли ви звучи? 1500 лв. месечно - достатъчни за сам човек КСНБ изнася поредни данни, които меко казано звучат странно Новата морска връзка между Бургас и Истанбул е в ход Новата морска връзка между Бургас и Истанбул е в ход Тя ще има огромни пoлзи зa иĸoнoмиĸaтa нa цeлия peгиoн Шокираща гледка на плажа в Бургас, жена лежи мъртва на пясъка Шокираща гледка на плажа в Бургас, жена лежи мъртва на пясъка Предстои да бъде извършена аутопсия Трагедия в Перник Трагедия в Перник Мъж полетя от 8 ет. Много лоша статистика за България Много лоша статистика за България Една четвърт от децата не ходят на почивка заради липса на средства Желязков: Папа Франциск беше изключителен човек Желязков: Папа Франциск беше изключителен човек Ето какво каза премиерът Зов за помощ: ВВС спешно търсят кръводарители за командир Антон Иванов Зов за помощ: ВВС спешно търсят кръводарители за командир Антон Иванов Кръвната група няма значение Огромна дупка зейна насред път в столичния квартал "Младост" (ВИДЕО) Огромна дупка зейна насред път в столичния квартал "Младост" (ВИДЕО) Кратерът се е появил в локалното платно към болница Света Анна Нови земетресения до Несебър Нови земетресения до Несебър Няма данни за никакви разрушения Огромно задръстване на "Тракия" Огромно задръстване на "Тракия" Не е ясна причината за тапата
Почина емблематичен културен деятел Почина емблематичен културен деятел Този свят напусна Монтанари Кара кола за 30 милиона долара Кара кола за 30 милиона долара Меси е любител на "Ферари" Взе изненадващо решение Взе изненадващо решение Ще става ММА боец Украйна категорично отрече руски твърдения Украйна категорично отрече руски твърдения Какво се случва в Курска област? Путин с остро изявление Путин с остро изявление "Авантюрата на киевския режим в Курска област се провали напълно", каза руският президент Ще става баща Ще става баща През лятото на 2024 г. Саръташ се ожени за Зейнеп Майрук Светът се прости с папа Франциск (ВИДЕО) Светът се прости с папа Франциск (ВИДЕО) Росен Желязков бе начело на българската делегация Мощна експлозия на пристанище в Иран, най-малко 200 са пострадалите Мощна експлозия на пристанище в Иран, най-малко 200 са пострадалите Взривът се е чул в радиус от няколко километра според ирански медии Защо наричаха Франциск папата на народа и различния Защо наричаха Франциск папата на народа и различния Той обичаше бежанците, децата, футбола и дори затворниците Тръмп и Зеленски се срещнаха в Рим (ФОТО) Тръмп и Зеленски се срещнаха в Рим (ФОТО) Двамата разговаряха преди погребението на папата
Станка Златева, председател на БФБ Станка Златева, председател на БФБ Али Реза ряпа да яде Виц на деня Виц на деня - Мамо, кои си купуват черен хайвер?
- Тези, които ни пращат за зелен.
Виц на деня Виц на деня - Може ли да разгледам и избера от всичките?
- Господине, това е вашето, вземете го и си тръгвайте от детската градина.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Любовта е дупка в сърцето.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори