×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия


24 Февруари 2024, Събота, 09:00 ч.

Автомобилни компании са склонни на обединяване на ресурси и сливания

 

Volkswagen, Renault и Stellantis мислят за немислимото, проучвайки възможностите за свързване със заклети конкуренти, за да произвеждат по-евтини електрически автомобили и да отблъснат екзистенциалните заплахи.

Тъй като китайските съперници и Tesla Inc. разкриват конкурентните слабости на най-големите европейски производители на масови автомобили, стана ясно, че чувството за спешност нараства и подходът да се работи както досега е губещ вариант.

Налице е "перфектно признание, че в бъдеще компаниите, които не са пригодени да се изправят срещу китайската конкуренция, сами ще се поставят в беда", заяви в интервю миналата седмица Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis NV - компанията, създадена от сливането през 2021 г. на италианския Fiat и френската PSA Group. Преди това той е казвал, че европейската автомобилна индустрия е изправена пред "кървава баня", ако не се адаптира, предава dnes.bg.

Притиснати от забавянето на темповете на въвеждане на електрическите превозни средства, ръководителите на автомобилни компании обсъждат идеи, вариращи от обединяване на ресурсите за разработка до обединяване на предприятия в рамките на европейските граници, за да се конкурират по-добре в условията на промяна, която се случва веднъж на поколение. Предстоящите месеци са от решаващо значение.

Според BloombergNEF, вместо да изместят бензиновите автомобили, продажбите на напълно електрически автомобили през тази година ще нарастват с най-бавния темп от 2019 г. насам, като неочакваното забавяне на темпото ще засили конкуренцията. Дори за Tesla забавянето, което доведе до широко разпространено намаление на цените, оказа влияние. Спадът от 20% на акциите през тази година е изтрил около 150 млрд. долара от пазарната й капитализация - повече от два пъти стойността на VW.

Сред неблагоприятните фактори за сектора са правителствата, които намаляват стимулите, фирмите за отдаване под наем, които се сблъскват с нарастващите разходи за ремонт, и потребителите, които са все по-разочаровани от политиките за климата, засягащи джоба им. Изборите в САЩ и Европа биха могли допълнително да подсилят настроенията срещу електрическите превозни средства, точно когато наближава критичната точка.

През 2025 г. в Европейския съюз влизат в сила по-строги правила за емисиите, което означава, че производителите трябва да продават повече автомобили, задвижвани с батерии, или ще бъдат подложени на големи глоби. Според изчисленията на Bloomberg, базирани на данни на компанията и регулаторните органи, при малко вероятния най-лош сценарий Volkswagen AG може да бъде санкциониран с над 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара), ако не успее да намали в достатъчна степен емисиите на автомобилния парк.

Тъй като натискът върху европейските производители на автомобили да продават повече електрически превозни средства се засилва, китайските производители, подкрепяни от държавата, навлизат на охлаждащия се пазар с модели, които често са по-добри и по-евтини.

Например цената на Dolphin на BYD Co. е с около 7000 евро по-ниска от тази на аналогично оборудвания VW ID.3, който германският автомобилен производител първоначално представяше като Beetle на ерата на електромобилите. Китайският производител ще подчертае европейските си амбиции, като покаже няколко електрически модела на автомобилното изложение в Женева следващата седмица, включително луксозен SUV, конкуриращ Mercedes-Benz G-класа.

Ако европейските автомобилопроизводители не успеят да разработят работещ план Б, има опасност от сътресения в индустрията, в която работят около 13 милиона души и която представлява 7 % от икономиката на ЕС.

"Ние похарчихме милиарди като индустрия, за да направим електрическата мобилност възможна", заяви Холгер Клайн, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG, германски производител на части, в който работят около 165 000 души по целия свят. "Сега въпросът е: Имаме ли правилните параметри?"

Главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео се застъпва за алианс, подобен на обединението, което създаде европейски производител на самолети, който да се конкурира с Boeing Co. чрез обединяване на активите в Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство. Изпълнителният директор твърди, че един "Airbus на автомобилите" би спомогнал за споделяне на огромните разходи за създаване на евтини електрически превозни средства, като същевременно би им позволил да се възползват от по-големия мащаб.

Интересът към по-широкото споделяне на разходите нарасна в края на миналата година, когато Renault представи концепция за електрически градски автомобил, който би струвал по-малко от 20 000 евро - половината от цената на ID.3 на VW. Инициативата на Де Мео е вдъхновена от японските автомобили тип "кей". Популярните миниавтомобили се произвеждат от няколко производители и получават преференциално третиране от регулаторните органи.

Появяват се различни подходи. Таварес от Stellantis открито обсъжда интереса си към сливания и придобивания, докато други са по-фокусирани върху по-малко трънливи сътрудничества.

Миналата седмица де Мео от Renault омаловажи спекулациите за голяма комбинация, като заяви пред телевизия Bloomberg, че гъвкавостта е по-важна от размера. Той потвърди, че разговорите за съвместна платформа за електромобили продължават "наляво и надясно", съобщи Bloomberg TV Bulgaria.

"Много сме отворени за споделяне на този вид инвестиции, защото е много трудно да се правят пари с малки автомобили", каза де Мео, който преди това е работил за Volkswagen, както и за Fiat. "Опитваме се да намерим начин."

Сътресенията в Европа могат да се разпространят и в САЩ, където General Motors Co. и Ford Motor Co. също намаляват инвестициите си в електромобили и са заявили, че са отворени за партньорства с други компании. Администрацията на президента Джо Байдън обмисля да даде на производителите повече време за преминаване към електрически автомобили, съобщи през уикенда New York Times.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/eu/2024/02/23/kitai-nastypva-evropa-e-prinudena-da-restartira-avtomobilnata-si-industriia.599292

 


В категории: Бизнес , Политика


4
Коментара
Михаил ДИМИТРОВ Обяснение в любов в Hell`s Kitchen Обяснение в любов в Hell`s Kitchen 05/03/2025, Сряда 23:01 0
Флагман.БГ Голям обрат в "Ергенът" Голям обрат в "Ергенът" 05/03/2025, Сряда 21:33 0
ЦСКА зарадва феновете си
ЦСКА зарадва феновете си 05/03/2025, Сряда 21:00 0
Шампион по оцеляване
Шампион по оцеляване 05/03/2025, Сряда 20:48 0
4
Коментара по темата
4.
Ххх
25.02.2024 17:00:55
0
0
Как па никой от Европа не постави въпроса за субсидираното автомобилостроене в Китай, благодарение на което те напреднаха толкова?
3.
XX
24.02.2024 12:36:34
1
0
Тия паразитират от години на гърба на европейските данъкоплатци.
Без милиардните дотации да са фалирали още преди 10 години заради скъпата си и некачествена продукция.
2.
Верно е
24.02.2024 11:23:56
1
1
Бринг йор дриймс ще ги съсипе!
1.
още малко
24.02.2024 09:18:16
1
10
се натискайте за екология и ще видим къде ще стигнете......
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Аръков: Да си броя гаджетата е като да скоча с парашут в минно поле Аръков: Да си броя гаджетата е като да скоча с парашут в минно поле Където и да стъпя, ще е грешка, каза актьорът след като водещият на Hell`s Kitchen шеф Ангелов поиска да посочи и адресите на бившите му приятелки Сигнал до Флагман.бг: АПИ, оправете си пътя Босна-Визица, потрошихме си колите Сигнал до Флагман.бг: АПИ, оправете си пътя Босна-Визица, потрошихме си колите До крайния срок остава по-малко от месец, а са ремонтирани едва 5-6 км от близо 25, посочва нашият читател Ужасно: 20 процента от работниците в България са... Ужасно: 20 процента от работниците в България са... Подложени на сексуален тормоз Може ли да го познаете? Преди две години се вряза със скъп Мерцедес в портала на Бургаския затвор, днес се покайва Може ли да го познаете? Преди две години се вряза със скъп Мерцедес в портала на Бургаския затвор, днес се покайва Съжалявам за случилото се, така се стекоха обстоятелствата, каза Николай Стоянов ЦСКА зарадва феновете си ЦСКА зарадва феновете си Отборът напредва със стадиона Шок в Бургаско! Крупен бизнесмен се самоуби Шок в Бургаско! Крупен бизнесмен се самоуби Повече от 20 дни земеделският производител се бореше за живот, но състоянието му бе несъвместимо с живота Лоша новина за хората в стоманобетонната джунгла, спират санирането Лоша новина за хората в стоманобетонната джунгла, спират санирането Това обаче не важи за блоковете, които вече са кандидатствали и са одобрени Приеха бюджета на ДОО, пенсиите се увеличават с над 10 процента Приеха бюджета на ДОО, пенсиите се увеличават с над 10 процента В момента депутатите продължават работа с парите за НЗОК Панайот Рейзи се завръща? Бившият кмет на Созопол в битка за шеф на "Пристанище Бургас" Панайот Рейзи се завръща? Бившият кмет на Созопол в битка за шеф на "Пристанище Бургас" Днес Министерството на транспорта оповести кои са допуснати до втория етап на конкурса, има много интересни имена Беглецът от Украйна и туркинята, които бяха спасени от катер край Приморско, остават в ареста Беглецът от Украйна и туркинята, които бяха спасени от катер край Приморско, остават в ареста Двамата „мореплаватели“ са обвинени за нелегално преминаване в български териториални води
Трагедия в Испания, двама българи загинаха Трагедия в Испания, двама българи загинаха Инцидентът е станал на пътя N-113 Памплона-Мадрид Макрон изкара Русия терористична заплаха за Европа и заговори за европейски сили в Украйна Макрон изкара Русия терористична заплаха за Европа и заговори за европейски сили в Украйна Украинският народ воюва смело не само за своята свобода, нашата сигурност е застрашена, каза той Осъдиха студент за изнасилването на 10 жени Осъдиха студент за изнасилването на 10 жени  Може да има още 50 жертви Путин с пламенен поздрав към... Путин с пламенен поздрав към... Президента на Сърбия Шампион по оцеляване Шампион по оцеляване Костенурка оцеля 10 години под облицован под Изключително талантлив младеж се бори за живота си Изключително талантлив младеж се бори за живота си Неприятна новина от Бразилия От Кремъл с тежки думи От Кремъл с тежки думи Дмитрий Медведев говори за войната Тръмп: Русия е готова за мир, а Гренландия ще я вземем по един или друг начин Тръмп: Русия е готова за мир, а Гренландия ще я вземем по един или друг начин Американският президент прочете пред Конгреса помирително писмо, изпратено от Володимир Зеленски Появи се нов вирус с 50% смъртност Появи се нов вирус с 50% смъртност Сред симптомите са необяснимо кървене и повръщане Колко пенсионери работят заради безпаричие Колко пенсионери работят заради безпаричие Над 340 хил.
Румен Радев, президент Румен Радев, президент У нас се намират политици, които водят война с паметници Виц на деня Виц на деня В чата:
- Опиши се как изглеждаш.
- Виждал ли си Анджелина Джоли?
- Да.
- Е, немаме нищо общо!
Виц на деня Виц на деня Мъж, яде баничка в кварталната баничарница. Намира косъм...
- Какво има в тая баничка?
- Как какво, яйца...
- Бръснете ги тези яйца бе хора...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Жените мечтаят да видят идеалния мъж, а мъжете мечтаят да видят идеалната жена. Яжте моркови, те подобряват зрението!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори