Резервните авточасти свършиха, стелажите са празни
Някои доставки се появяват след две години с 400% по-скъпи
Свършиха резервните авточасти за някои марки коли. Заради това масово таксита и доставчици са в паника. Никъде у нас, както и в складовете в Европа, тези чаркове не са налични. Това съобщиха за „Телеграф“ от голям вносител на авточасти в България.
В момента липсват много части за коли от 2012 г., 2016 г. и 2017 г., разказаха вносители. Проблем е, че са изчерпани не само у нас, но и в складовете в Европа.
Сред неоткриваемите са бензинови дюзи за някои модели от популярна германска марка автомобили, обясниха търговците. Те допълниха, че масово тези возила се ползват от таксиджиите у нас, както и от много фирми за доставки.
„Само за три дни миналата седмица имахме 10 запитвания за бензинови дюзи, но не можахме да помогнем по никакъв начин“, коментира представител на вносител на части.
„Карам такси от 15 години. Обикновено намирам авточасти и то на преференциални цени, защото съм сред най-редовните клиенти на веригата за авточасти. Този път момчетата казаха, че не могат да ми помогнат, защото това, от което имам нужда, не е налично нито в България, нито в чужбина“, оплака се Цветомир Светославов, който е шофьор на такси в София.
По думите на вносители и търговци проблем е, че специално тези бензинови дюзи не се правят вече от самия автомобилен производител.
Извън производство са и от другите фирми, които правят авточаркове. Единственият шанс е да се намерят залежали в складовете.
„Проверихме чрез специална програма дали някъде са останали налични, но ударихме на камък“, допълниха експертите.
Според тях това не са единствените липсващи части. В същото време има и налични, но други авточасти за същите модели коли. Вносителите подчертаха, че това се е случвало и преди и според опита им често липсващите авточасти се появяват на пазара след 2-3 години, но с други серийни номера. Неприятният момент е, че цената им е с 400% по-висока.
Щото няма как да има части , без да има суровини за тяхното производство ...