Караш голям джип - ще плащаш повече за паркиране
Това решение идва по-малко от година след гласуването за забрана на електрическите скутери
Парижани подкрепиха значително увеличение на таксите за паркиране на големи „джипове“ - 54,5 % от тях се обявиха "за", а 45,5 % - "против" мярката. Инициативата, която е част от продължаващите усилия на Париж да се превърне в по-благоприятен за велосипедистите град, има за цел да обезкуражи използването на "обемисти, замърсяващи" автомобили, като утрои таксите за паркиране на превозни средства с тегло 1,6 тона или повече до 18 евро на час. Това решение идва по-малко от година след гласуването за забрана на електрическите скутери.
Новата тарифа за паркиране ще се прилага и за електрически автомобили с тегло 2 тона или повече. Кметът Ан Идалго, наблягайки на екологичния аспект, изрази гордостта си от поставянето на такъв въпрос на фона на глобалните екологични проблеми. Тя вижда в него форма на съпротива срещу това, което смята за тревожно движение.
Под ръководството на Идалго Париж е претърпял значителни промени, като от 2020 г. насам са създадени 84 км велосипедни алеи, а според кметството между COVID-19 и 2023 г. използването на велосипеди се е увеличило със 71%.
Тези промени обаче се сблъскаха с опозиция от страна на водачите на автомобили, особено на тези, които предпочитат джипове - популярен избор сред семействата във Франция. Критиците твърдят, че предложените такси за паркиране, възлизащи на около 200 евро на ден за някои от тях, са прекомерни и пораждат опасения относно достъпността на ежедневието и семейните нужди.
Лобистката група на автомобилистите "40 millions d'automobilistes" стартира петиция в подкрепа на свободата на водачите да избират предпочитаните от тях превозни средства. Групата се противопоставя на това, което смята за посегателство върху свободата под прикритието на екологични съображения, и изразява загриженост, че ако не се противопостави, подобни мерки могат да се разпространят и в други градове. Дебатът подчертава напрежението между екологичните цели и индивидуалните предпочитания в градското планиране и транспортните политики.