Още ползвате ли най-скъпите таксита в България, или вече пробвахте удобния градски транспорт в Бургас?
Вече минимална дневна тарифа от 1,09 лв./км става 1,30 лв./км., а минимална нощна тарифа – от 1,19 лв./км на 1,50 лв./км
Общинският съвет на Бургас гласува вдигане на минималните тарифи за таксиметров превоз на пътници на територията на община Бургас. Докладната бе внесена по искане на бранша от председател на Постоянната комисия по транспорт и безопасност на движението Евелина Михалева, а аргументът в нея е, че последното увеличение било през 2022 г., но те настояват за по-високи цени, защото ниската била защита за шофьора, а високата – за самия потребител. Ева Михалева предложи и предварително изпълнение на докладната, която била внесена на 8 декември, но била отложена за гласуване чак в края на януари.
Така вече минимална дневна тарифа от 1,09 лв./км става 1,30 лв./км., а минимална нощна тарифа – от 1,19 лв./км на 1,50 лв./км. И според данните, изнесени от местен парламентарист, става ясно, че градът ни вече е с най-скъпите таксита в цяла България.
И таксиджиите имат нужди! Допада ли ви идеята на стоянките в Бургас да има WC
А Флагман.бг пита – след като научите тази новина, ще продължите ли да си викате такси, или ще предпочетете отлично уредения градски транспорт на Бургас?
От ПП-ДБ защитиха искането на таксиджиите. Дилян Георгиев коментира, че докладната е гражданска инициатива и стоят 80 подписа там. „Всеки от тези шофьори има деца и семейство да храни. Аргументите трябва да бъдат взети предвид. Таксиметровата услуга е лукс и е нормално да получава по-висока цена, тя не е средство за обществен транспорт. И таксиметровите шофьори казаха, че има отлив. Мъдростта е Ваша“, каза Дилян Георгиев.
Иван Иванов от СЕК обаче след него се бе подготвил със статистика. „Ако гласуваме тези цени, ще станем града с най-скъпите таксиметрови услуги. В София – 1,22 дневна, и 1,41 нощна. В Пловдив – 0.99 дневна и 1.09 нощна, Варна – 1,10. И към момента нашите таксиметрови шофьори возят на високи цени. А тук искаме да увеличим и да возим на високи цени, но с какво подобряваме услугата. Да оставим пазарният принцип да регулира цените на таксиметровите услуги в Бургас. Имаме амплитуда на цени, които браншът може сам да определи. Не смятам, че браншът в София, Варна или Пловдив едва оцелява или някой ги субсидира“, коментира Иванов.
Тодор Ангелов от „Възраждане“ обяви, че така ОбС ще помогнат на малките шофьори да оцелеят в Бургас.
Христина Хаджиатанасова от ПП-ДБ, която е опитен юрист, обясни, че след като по Наредба ни е вменено задължение поне веднъж годишно – при постъпило мотивирано искане от страна на таксиметровите превозвачи, следва да се гласува – друг е въпросът дали ще е „за“, или „против“.
Мариела Кирова от „КОД – Български възход“ също подкрепят докладната и смятат, че увеличението е резонно и цели да се покрие инфлационният индекс през последните години, освен това превозвачите предоставили методика на работа, която подкрепят.
От ГЕРБ обаче бяха резки и отказаха да подкрепят докладната. Тодор Йосифов, който е икономист, обясни първи своята позиция и тази на групата. „Ако поставим изкуствено долна граница, която е близка до горната, оставяме по-малка възможност бургазлии да изберат Вас, а не супер модерния градски транспорт в България или личен автомобил. Предлагам да търсим как да се повишат условията, да се види добър пример от други градове и да разгледаме къде трябва да има стоянки и какви възможности може да създаде Общината. Ако вдигнем цената, след месеци ще искате да я намалим, защото така няма да има конкурентоспособна среда на транспорт. Липсва икономическа реална обосновка и няма да подкрепя докладната“, каза Йосифов.
Колегата му Веселин Пренеров, който неведнъж се е изказвал аргументирано за условията в таксиметровия превоз, също взе думата. „За мен е важно качеството като потребител – състояние на колата, комфорт, бързина на обслужването, точност на поръчката. Лятото много от нас са изправени на изпитание на физиката – коли без климатици, вътре няма да коментирам и лична хигиена. Ясните европейски правила за таксиметров превоз в България явно не важат ли? Защо бягаме от тях? Една компания има в Бургас, която върви по този път. Защо тези хора могат и се опитват да работят по европейски пример. Като потребител имам вътрешни спирачки и няма как да подкрепя тази докладна“, каза Пренеров.
От БСП видяха смислени аргументи в докладната, а Мадлен Мутафян обяви, че червените съветници ще я подкрепят.
В залата на местния парламент се изказа Георги Донев, секретар на Браншовата организация на таксиметровите водачи и превозвачи – Бургас, а колегите му също присъстваха по време на дебатите и гласуването на точката, която те самите са изискали с подписка и мотивация от Общинския съвет.
„Нашето искане за увеличаване на минималната тарифа е свързано с данни от НСИ. Завишението на автомобилите е с 35%, осигурителният праг е вдигнат също, поскъпването на разходите за едно домакинство е с 40%. За да можем да упражняваме професията си достойно, цената трябва да е 2.34. Разбира се ние се съобразяваме с клиентите.
Таксиметровите компании определят дейността на бранша и цените в него. Но те нямат достатъчно автомобили. Именно те трябва да предлагат по-добра услуга.
Големият марж на услугата е именно в ущърб на потребителите, защото той се ползва за трамплин от много колеги лятото да вдигат цените до максимум. При един по-малък марж това няма да е така, а основните потребители ще са доволни, че винаги ще имат автомобили на реална цена.
Смятам, че искането ни е напълно реално и изпълнимо и всички граждани да не са ощетени, а превозвачите, осъществяващи дейността, да са спокойни. По този начин и автопаркът ще се попълни“, обясни Георги Донев.
По докладната гласуваха 40 общински съветници, от които 25 "за", 11 "въздържал се", а 4 бяха "против".
Половината от ГЕРБ не са се регистрирали за да мине гласуването. Забележете само 4 против. Мълчаливо съгласие другари, от тяхна страна
Градския транспорт не е перфектен, но е на едно много добро ниво. Личният автомобил също е вариант. Огледайте се какво се случва с всички цени, и таксиметровите шофьори имат семейства. Освен това и сега могат да карат над старата минимална цена, това е защита от нелоялна конкуренция " погледнете какво става в Европа заради дъмпинг от Украйна", нелоялната конкуренция е такава във всички сфери на стопанския живот. Максималната цена не е повишена, питайте СЕК, чий интерес защитават, коя таксиметрова компания им е легнала на сърцето, че да гласуват против.
Наясно ли са новите малоумници в ОС колко таксита са с помпи и товарят клиентите с цени?Само популисти…
Кмете, жал ме е за теб как ще работиш 4 години с такива некомпетентни глупаци, а ние ще им сърбаме попарата
С автомобил в Бургас е ад.
Маам си пеш или се качвам на колата.
Такситата съм ги бал откакто един нерез отказа да пусне климатика, щото "на къси разстояния не го пускам".
5 Габриели на длъжност "Младежки праграми за Интегрирана Зелена градска мобилност "
Аре НЕМА нужда
Да не говорим че инфо с-мата е много ЗЛЕ ,и често НЯМА инфо след колко минути пристига буса
Тоз е запалил половината Бургас.
Axaxaxaxa
Най-високите данъци.
Най-скъпата синя зона.
Най-скъпото билетче за градски транспорт.
Най-ниските заплати от всички областни градове, но не само.
Най-празните главни улици след 21 часа.
Най-много болници на глава на населението.
И ..още и още .., а някога Бургас беше най добрия град за живеене.
П.П. спрете да лижете 3адника на Общината.