АМ "Черно море" май ще я бъде! Оказа се ключов приоритет за НАТО
България трябва да инвестира близо 6 милиарда евро в инфраструктурни проекти, за да укрепи своята сигурност и да осигури инфраструктура за Алианса
Изграждането на магистралата между Бургас и Варна се оказва ключов приоритет за НАТО като част от транспортния коридор VIII Дуръс – Варна и изграждането на коридора от Констанца до Солун. Тези международни транспортни коридори са от ключово стратегическо значение за бързото разгръщане на силите на НАТО, стана ясно от думите на началника на отбраната адмирал Емил Ефтимов във вторник пред БНТ.
Преди ден военният министър Тодор Тагарев обобщи, че България трябва да инвестира близо 6 милиарда евро в инфраструктурни проекти, за да укрепи своята сигурност и да осигури инфраструктура за Алианса.
От години магистрала "Черно море" стои буквално на кота 0, а българските власти все още не са избрали трасе. Последната детайлна информация за този проект бе предоставена през пролетта на миналата година.
Обещанието на служебното правителство бе през 2024 г. магистрала "Черно море" да има оценка за въздействието върху околната среда (ОВОС).
Магистралата между Варна и Бургас е с дължина 104 км и досега са построени само 8 км.
В момента българското правителство се опитва да завършви магистралите “Хемус“, “Струма“, Русе - Велико Търново и скоростния път до Дунав мост II.
“В условията на война на Русия в Украйна възникна въпросът дали е необходимо и как да се усили отбраната на страните от НАТО и по-конкретно на югоизточния фланг, където са България и Румъния“, каза Ефтимов.
Той коментира, че за България и Румъния е приет пакет за т.нар. адаптирано предно присъствие на силите на НАТО.
“В рамките на адаптираното присъствие започнахме да говорим за Координационния морски център във Варна, започнахме да говорим за усилен еър полисинг, за многонационална дивизия в Румъния и няколко други тренировъчни инициативи, които се случват“, заяви началникът на отбраната пред БНТ.
Той припомни, че в тази връзка е създадена многонационалната бойна група в България под италианско комендване. По време на срещата на върха на НАТО във Вилнюс е взето решение тази бойна група да се усили до бригада, което означава най-малко 1500 военнослужещи.
Правителството започна да говори и за изграждане на военна база за бъдещата бригада на НАТО край Ямбол.
"За да се усили до бригада, трябва да се създадат съответните условия. Говорим за инфраструктура. НАТО може да реагира по въздух и по море сравнително бързо, но да се реагира по суша, да се разположат сили и средства е един много сложен логистичен трудоемък процес. За тази цел трябва да имате инфраструктура на място", обясни адмирал Ефтимов.
"... а българина за пушечно месо!" - Тиквата каза ли ви преди 2 години, че гласуващите за евроатлантически ценности и интеграция само мачкане заслужават? Каза ви. Но се правехте на по-умни от него. Какво ревете сега?!
"За Българите не за нато да..." - ми нали ЗА това гласувахте на 2 Април: Брюксел и Вашингтон да ви командват?!
Какво ревеш?
Няма как да стане тая умряла магистрала защото скоро ще падне това умряло Американско правителство...
А тагарев директно да си ходи в усрайна която и тя много скоро няма да съществува...
"Жалко за народа български, ..." - въобще не ми е жалко за про'с'таците дет на 2 Април гласуваха за ЕС и евроценности.
Не му пука за България!
Що не си гледаш старините ,правителството ви оправи пенсиите,що не се радходиш до някоя хубава европейска държава,да се увериш сам,колко страда запада от руZките санкции. Да опиташ качествета храна,хубаво вино и чист въздух на загниващия капитализъм.
Понякога ми идва да замина за Русия, ама краварите не разрешават, защото отидем ли там ще повишим раждаемостта и ще има много кадировско-бг русофилски джендър семейства.
Трасето на НАТО не е Варна-Бургас а е от Варна до Айтос, защото целта е Алуксандрополис !
Не им дреме на НАТО ни за Бургас, ни за курортите или как да се развиват нЕкви си българи.
Целта е да има връзка от Украйна до Средиземно море.
А сега Флагман да си изрови архива и да види как преди няколко месеца бяха отхвърлени СЕДЕМ проектни трасета за Варна-Бургас и как дори едното от тях бе на 30-35км от морският бряг.
Затова и Флагман писа !
Сега всичко стана ясно.
Проектното трасе не е било съгласно с плановете на НАТО.
Затова Бургас-Айтос-Варна !
Ей на в на майка ли уРоспийката да не им е зле? Дорогите кални, сортире деревянньl, каркат си каруците и УАЗките ииии в тайгата за дърва, ама те и дървата скъпи, че кремълските шакали секът и продават на безценица на Китай. Разбира се там, където не са отдадени за 50 години на Китай, защото китайците си идват с работниците и ватенките от немай къде, айде на фронта и семействата им получават някой кубик безплатно.
Аааахххх да намеря къде скрих чемодана и рублите, веднага съ качвам на кадировския експрес ииии към дальньl восток.
Тея копейки мнооо прости бе.
Ще има работа за стотици завършили БСУ.
Особено студентки с филология или право.
Бащите им най-после ще са довонли, че са гласували за ЕС и НАТО на 2 Април.
Писна ми всеки, който иска да се направи на много продуктивен да УНИЩОЖАВА българската ТЕРИТОРИЯ
За народа си не правят нищо, но каже ли им краварският вожд да пръднат, от радост се насират
И започнал да ги строи , ама от 3 метра дебелина на бетона на някои места !
Магистралите все още се ползват!